Wat is mijn Vostok Europe waard?

Goede Kenners,

Ik weet niet of er mensen meer geïnteresseerd zijn in deze horloges:

Vostok Europe Arktika Automic Icebreaker 2306/3000.

Wat is mijn Horloge waard?

6 likes

Hij is wel leuk!
Wat is de maat?
Dames of heren?

Vostok Europe is best een groot merk, en kwalitatief volgens mij ook niks mis mee.
Ze zijn alleen in het westen niet echt geliefd.
Ik ken het model verder niet, en ben te lui om te googlen.
Maar ik denk dat zoiets nieuw rond de 250 moet hebben gekocht?
Nou maak daar 2ehands 170 van?

Overigens geen belofte dat je dat er ook voor gaat krijgen, want zoals ik al zei zijn ze hier niet bijzonder gewild.

Edit: verder geen expert trouwens, dus hecht niet teveel waarde aan mijn post :innocent:

4 likes

Leuke horloges. Zit een wat nauwkeuriger afgeregeld vostok uurwerk in, met geblauwde schroeven en een mooiere rotor. Vostok europe is een apart merk volgens mij dat samenwerkt met de Russische Vostok fabriek in Christopol. Dit is een ouder model van hen.

Eens met de taxatie/schatting van voorgaande forumgenoot. Of iets lager. Kleine liefhebbers groep verwacht ik ook.
Ik heb er ooit eens naar gezocht. :wink:

2 likes

Het is een Heren Horloge 40 x 33 mm x 17mm hoog denk ik

1 like

1 like

Horloge heeft als ik het goed zie best wat slijtage op de zijkant, zeker aan de rechterkant heeft volgens mij iemand (jijzelf @JohannLouw ?) getracht krasjes weg te polijsten.

Niet zo handig, zo te zien is de goudlaag daar nu wel heel dun en afwijkend in kleur.

Fantastisch uurwerk, maar gezien de kastvorm, gesleten doublé coating, lastig om te verkopen ik denk dat je rond de 100 euro uitkomt.

Vertel eens hoe kom je aan het horloge?

2 likes
1 like

ik kocht het van Marktplaats. Er miste een steentjie aan de voorkant, dus ik stuurde hem naar Vostok Europe, ze hebben een nieuwe gemonteerd en het horloge een onderhoudsbeurt gedaan. Ook voorzien van een nieuwe band. Maar ik draag het niet vaak genoeg…

1 like

tja…ik bezit vele Vostoks…wat ze waard zijn en wat je er voor krijgt is bij een Vostok nogal een wijds begrip…
Ik zou zeggen zet hem in het blauwe gedeelte en je merkt het vanzelf…
Ikzelf vind hem erg leuk maar geef er 2de hands niet veel voor in deze staat …

suc6

1 like

Eerder marktplaats. Blauw mag nog niet.

Bedankt voor al het info. Zal hem op Marktplaats zetten.

Of net meer dragen!! :joy:

3 likes

Marktplaats is zeurders dat besef je toch he? Zou hem mooi dragen, als ik jou was. Best apart ding. 24 uurs toevoeging. Niet perse mooi, maar bijzonder. :wink:

Mooi model. Op marktplaats is de gemiddelde Vostok 75-125€

Zou hem ook lekker houden en dragen. Van MP en met name de reacties wordt je meestal ook niet heel vrolijk van. Dat is nu juist zo leuk aan Boctok. Leuke horloges waar je niet arm van wordt.

1 like

Niet rijk ook! Maar leuk zijn ze inderdaad die Russen. :joy:
Deze is, vind ik persoonlijk, wel erg Bling / Lelijk (doorhalen wat niet verlangd wordt), maar er zijn ook lelijke R’s en O’s, dus… als je 'm mooi vindt: geniet er lekker van en draag 'm.

2 likes

:joy: Het is meer Bling dan ek gewoon dragen… vind hem leuk. Gaan hem meer dragen. :ok_hand: