Wat is nou echt een goed horloge?

De Master collectie zit er vol van, de HQ is ook vrij ‘generiek’. De GrandVitesse die ik zelf heb heeft veel mee van Chopard MM.
De moderne conquest bvb neigt nogal naar een Rolex Explorer…

1 like

Leuk verhaal!

Maar ik zoek eigenlijk geen “echt goed horloge”

Maar ik wil wel graag weten wat Pethurrr de beste hete aardappel vind…

Ik denk dat hij daar ook wel verstand van heeft zo te horen. Gewoon voor een recept hè. No judging… :joy: :+1:

3 likes

Ik weet er nog wel een die “echt een goed horloge” genoemd kan worden.

NY0040.
En met een 8204 uurwerk nog beter.

5 likes

Ik ben een paar keer per week in Nijmegen.
Tot een kwartiertje geleden wilde ik nog eens bij Eugène van Baal binnenlopen.

3 likes

Ik draag casios goede sterke klokkies voor weinig

2 likes

Klokkies? Kom kom, Casio’s zijn volwaardige horloges!

Klokken hangen aan de muur.

Dat een echt goed horloge pas begint vanaf €2500 is natuurlijk de grootste onzin.

Definieer de term “goed”.
Een heel groot deel van de prijs wordt bepaald door het merk, marketing, productiemethode, reputatie, materiaal en natuurlijk ook kwaliteit maar een écht goed horloge is gewoon een betrouwbaar horloge voor vele jaren. En natuurlijk, er is ontzettend veel kwaliteitsverschil tussen de merken en modellen.
De rest is smaak en wat je je kunt veroorloven of ervoor over hebt.

Een maat van me heeft een horloge van onder de €10 volgens mij van de A-C Tion, ziet er niet uit maar hij is er blij mee en als de batterij op is, koopt ie een nieuwe :wink:

3 likes

Het topic is k#t, maar jouw bijdrage was een genot om te lezen en te bekijken! Dank je wel.

1 like

Vergis ik me nou of zegt die gast in het filmpje helemaal niet dat een goed horloge minimaal €2500 kost, of (nog gekker) dat een horloge van €2500 noodzakelijkerwijs goed is? Hij zegt dat je vanaf €2500 de kant van “echte luxe horloges” op gaat. Blijft natuurlijk een subjectieve kwestie waar je het mee eens of oneens kunt zijn, maar ‘luxe’ en ‘goed’ zijn wel twee verschillende dingen en alles onder de €2500 ‘niet luxe’ noemen is in mijn beleving een heel ander verhaal dan alles onder dat bedrag ‘niet goed’ noemen.

2 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Nieuw, gebruikt, vintage?

Als je alleen naar de prijs kijkt, dan heb je zoveel mogeljkheden!

Maar in het algemeen is deze bewering natuurlijk onzin! Een 100eur Seiko of Citizen is een prima horloge.

En wat is goed? Is alles zo subjectief… van veel afhankelijk. Werk, merk, smaak, afwerking… de een vind 2,5k teveel. Een ander vindt alles onder 5k niks…

Dus deze vraag is eigenlijk bijna niet te beantwoorden!

1 like

Casio

Een goed horloge?
Dit is zo persoonlijk en voor iedereen anders in te vullen. Waar ben je tevreden mee en welke eisen stel je aan een horloge. Toch is het leuk (als nieuw forumlid) en interessant om de verschillende reacties te lezen.

Zo nu en dan ben ik op het vliegveld van Geneve en ik zie daar echt horloges voor heel veel geld.

Ging iets te snel…

Daar zie ik horloges voor heel veel geld liggen die ik zelf niet mooi vind maar een ander wel. Een goed horloge is voor mij een horloge die een langere tijd meegaat en waar je nog iets moois over kan vertellen.

Niet meer.
Ben zeker happy met wat ik heb!

x aantal jaren geleden een Rolex Rootbeer gekocht voor 1.300€, laten servicen voor 1.100€, da’s onder de 2.500€ en jawel happy mee… :slightly_smiling_face:

Voor een paar maanden had ik geen enkel horloge onder de 2.500€. Mijn laatste aankopen, een Bulova Jetstar (een kwartsje btw, dacht dat het me nooit ging overkomen) en een Wise Adamascus AD760, beide horloges voor (samen) rond de 1.000€. Mijn zoon begrijpt me echt niet. Hij vindt dat ik een omgekeerde beweging aan het maken ben en ik probeer hem uit te leggen dat er meer is op horlogegebied dan het “luxe segment”.

Ben ik tevreden? Jawel
Worden ze gedragen? wederom jawel.

4 likes

En ik ben het na meer dan vijf decennia horlogepassie helemaal met je eens! Ik vind Squale trouwens een goed horloge, maar dat is mijn optiek natuurlijk. :wink:

2 likes

Ja, volkomen kudt, @Bernard, daar ben ik het mee eens :smiley:

1 like

@Fate_Amenable_To_Change: zoals gewoonlijk was jouw uitgebreide reactie, er weer één om hélemaal uit te lezen en te genieten. :smiley:

Mes compliments, mon ami horloger, et châpeau de tes efforts. :smiley:

uhm … châpeau POUR tes efforts … uhm. :wink: