Wat is nou echt een goed horloge?

Nou,
een echt goed horloge begint pas vanaf € 2.500.

Daar zijn diverse redenen voor, zoals
kwaliteit, uitstraling, duurzaamheid, reputatie enzovoorts.

Horloges onder € 2.500 hebben die kenmerken niet of minder dan een echt goed horloge.
Uiteraard zijn het geen " slechte " horloges!

Een bekende juwelier formuleert het als volgt:

Heb jij ook horloges onder € 2.500 ?
Ben je daar nog happy mee?

10 likes

:popcorn:

26 likes

Aaah, hij zei ‘in mijn optiek’! Ja, een mening. Meningen tellen niet! :crazy_face::joy:

In mijn optiek is een echt goed horloge, eentje die het doet :crazy_face:.

12 likes

Leuke poging tot een zondag rant Aamon :nerd_face:
Goed daar gaat’ie dan:
Ben perfect gelukkig met de horloges welke ik momenteel bezit.
Voor de duurste uit mijn bescheiden collectie heb ik tot op heden voor aanschaf + reparatie & groot onderhoud nog geen 500 euroontjes opgehoest.
Waar die collectie uit bestaat? Daarvoor moet je maar even naar m’n profiel klikken.

3 likes

Dus 80% (of zelfs meer dan dat) van de mensen op aarde hebben “slechte” horloges?

10 likes

Nee, ik denk dat het een mix is van goed, slecht en alles er tussen in. De overige 20% hebben alleen een ‘echt goed’ horloge.

@Aamon, ik loop een beetje te dollen. Ik denk dat er zeker kwaliteitsverschillen gepaard gaan met de verschillende prijsklassen.

Ik sloeg alleen aan op ‘in mijn optiek’.

En dit is wel een leuk draadje om te blijven volgen. :grimacing:

2 likes

Heel persoonlijk, natuurlijk. In mijn geval betekent dit dat het nauwkeurig loopt, tegen een stootje kan, goed solide aanvoelen, goed waterdicht is, goed te bedienen is, comfortabel draagt en héél lang, probleemloos, meegaat. Maar ik heb nog meer eisen/wensen: zoals dat het moet er goed moet uitzien en dat ik het leuk vind als een merk een mooie historie heeft. En dan komen we op de factor prijs. Ik weet uit inmiddels drie decennia horlogehobbyervaring dat je voor tussen de 500 en 1000 euro een (nieuw) horloge kunt vinden dat aan bovenstaande eisen voldoet. Natuurlijk zijn er ook gave horloges die meer dan dat kosten en daar is op zich niks mis mee. Maar het hoeft dus niet. :man_shrugging:

8 likes

Wat een onzin. Iedereen weet dat goede horloges bij ongeveer 6,5k beginnen.

47 likes

Ja
Nee

3 likes

Ik had deze vragen niet eens gelezen.

Voor mij is het ja en ja.

En jij @Aamon?

1 like

Ja al mijn horloges zijn nieuw minder dan €2500
Ja ik ben er heel happy mee

Fijne zondag en eet smakelijk iedereen met je bakje :popcorn:

3 likes

Klinkt alsof het een beetje genuanceerder is dan bovenstaande juwelier wil doen geloven. Tuurlijk is een huis van een paar mil heel anders dan een huis van een paar ton, maar dat neemt niet weg dat mijn flatje me ook warm en droog houd! En ja bij een bepaalde prijs krijg je een afwerking en uurwerk die goedkopere horloges niet kunnen evenaren, maar ik denk dat ik toch nog maar even ga staren naar de wijzerplaat van mijn nieuwe presage :grin:

9 likes
  1. nee
  2. ja.

Wie heeft er nou horloges onder de €2500. Iedereen weet toch dat dat geen goede horloges zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Kost een diver 65 en een big crown tegenwoordig 2500€? :scream:

1 like

:rofl:

1.ja
2.ja

1 like

Ja, ik heb er, en ja ik ben er gelukkig mee. Anders had ik er geen meer.

In catalogusprijs

1x <500 => you get what you pay for
2x 750-1250 => mss wel het beste segment voor prijs kwaliteit duikers
2x 1750-2500 => hier kom je al in leuk chrono terrein met Sellita aan boord

OK, vanaf €2500 is er misschien meer keuze. Maar daarom niet meer plezier.

3 likes

Vroeg ik me ook af. Lijkt me een €1500 horloge qua waarde.

1 like

Die je ECHT mooi vindt en niet om het merk en het gewoon doen.

1 like

Kilo’s?

1 like