Wat is nou echt een goed horloge?

Effe nieuwsgierig…

Een horloge dat vorig jaar 2400 euro mocht kosten en nu 2600, is volgens jou prachtige theorie dus plots een goed horloge geworden?

9 likes

Effe de knuppel in het hoenderhok. Liever iets van €2000 met een eigen smoel (bvb Junghans chrono) dan iets net boven de 2500 dat een verdoken hommage is (bvb veel van de Longines modellen)

En ik heb beiden, dus ben hier niet uit mijn nek aan het lullen.

2 likes

Wat een enorme BS. Ik ga er lekker voor zitten

image

9 likes

Ik heb geen enkel horloge waarvan de prijs ook maar in de buurt van de € 2.500 komt en ik vind ze allemaal even goed.

6 likes

… sterker nog. Er zijn al echt goede horloges voor nog geen 100 euro !

6 likes

FTFY

19 likes

Ja, bijvoorbeeld

1 like

Dingen als uitstraling, reputatie en afwerking spelen in mijn visie geen enkele rol bij de vraag of een horloge goed is. Wat wel goed is hangt af van de vraag of het voldoende bruikbaar is en hoeveel je ervoor moet en wilt betalen. Natuurlijk is een horloge niet bruikbaar als het erg kwetsbaar is en niet duurzaam (in de zin dat het lang meegaat). Hoeveel je er voor wilt betalen hangt van jezelf af. Er is in mijn visie geen enkele reden om meer dan 2500 te moeten betalen voor een goed horloge. Duurdere horloges zijn niet beter, alleen duurder :slight_smile:
Ik heb iets van 50 horloges die ik op enkele na allemaal als goed kwalificeer. Ik heb er maar één die meer waard is dan 2500 euro en deze verdient het label ‘goed’ niet méér dan de rest. Hij kostte alleen iets meer om te maken en is voor anderen meer waard dan de rest.

5 likes

Seiko 5jes zijn wereldwijd in enorme aantallen, decennia lang verkocht. Aan dragers die ze levenslang onder allerlei omstandigheden droegen/dragen. Zonder service. Tientallen jaren doen wat ze moeten doen.
Dat is imo een goed horloge……vanaf een (nu) kleine 100 euro, dus.

12 likes

Wat een enorme bak met slap gelul van iemand met commerciële belangen. Nou, kom maar weer op want dit gaat er weer eentje worden denk ik.

giphy

Exact dat dus! Ik heb hier een SKX uit 1999 die binnen de -2 / +2 per dag loopt en werkelijk nog nooit een servicebeurt gehad heeft.

6 likes

image

2 likes

Lekker topic zo op de vrijdagmiddag :tada:

2 likes

Tjah, die man heeft ook gewoon een mening maar wel een mening die menig mens in dit topic aan de popcorn zet…

2 likes

Beste horloge qua VFM is evident een Casio van zo’n 15 Eur. Werkt vrijwel altijd, is meer dan gemiddeld precies.

Al het overige is in feite overbodige luxe.

Wat een kuttopic weer.

22 likes

:point_up:

6 likes

Kwaliteit is wat de klant vraagt

2 likes

Precies. Iedereen weet dat een Explorer 1 het antwoord is.

2 likes

Mijn beste,

Is toch gewoon reclame,
voor horloges in het luxere (zegt Peter zelf) segment!!:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

11 likes

De kostprijs bepaalt toch niet of een horloge “goed” of “slecht” is? Ik heb geen horloge’s die minder dan 2500 euro gekost hebben maar die heb ik allemaal gekocht voor hun uitstraling en mijn persoonlijke smaak.

2 likes

Af en toe zie je van die filmpjes voorbij komen van ‘gewone’ mensen die met de idioterie van onze hobby geconfronteerd worden. De vraag ‘Wat kost een Richard Mille’ worden dan discussies aangegaan of het om €500 of misschien wel €1.000 gaat, of wat nou het verschil is tussen quartz en een automaat.

Volgens mij maken we het allemaal iets groter dan het is.

7 likes