Heb het allemaal niet gelezen, maar dit is een voorbeeld als antwoord op je vraag.

Heb het allemaal niet gelezen, maar dit is een voorbeeld als antwoord op je vraag.
Invicta 8932, voldoet aan alle wensen. Behalve die van reputatie wellicht maar daar zit ik dan weer niet mee.
Alleen maar.
Yes sir
Een echt goed horloge begint bij de R en eindigt bij olex.
Duh.
Het beste voorbeeld is een horloge van een paar tientjes, gekregen van mijn kleinzoon (opa is horloge gek en heeft geen ton over de dit type uurwerk )
P.S., heb ook nog wel wat aanmerkelijk duurder spul, maar dit horloge is al weken lang om de pols, loopt spatzuiver ook nog
Het beste horloge is het horloge waar jij het gelukkigst van wordt als je het draagt. Kan dus een GShock van 100 euro zijn of een Rolex van 60k. Zal voor iedereen dus anders zijn wat het beste horloge is…
Het beste horloge qua duurzaamheid moet nog gebouwd worden want dat zal morgen weer een ander horloge zijn dan vandaag.
We trappen er allemaal weer in,topic starter heeft/had level 1 en moet wat reuring veroorzaken om hogerop te geraken
goed gedaan!
Ah, kom je zo
Iemand een samenvatting?
Ik heb alleen maar horloges onder de 2500 euro. De duurste die ik heb, kostte 500 euro. En vandaag draag ik er een waarvoor ik 145 euro heb betaald.
En: ik ben er zeer tevreden mee.
Hij noemt daar heel erg veilige keuzes, waar ook absoluut niks mis mee is. Van de Aquaracer zou ik de Solar quartz pakken, en uit zijn selectie zou ik hands down de Oris Big Crown x Cervo Volante pakken, al was die twee jaar geleden nog 2000 Euro in Zwolle.
Jazeker.
Jazeker. Perfectie is moeilijk in dit segment, maar ik ben overal blij mee. Even een greep uit de doos, maar dan wel qua aankoopprijs en niet qua listprijs.
De Junghans Mega Solar.
Voordelen:
Nadelen:
Farer Lander IV.
Voordelen:
Nadelen:
De Seiko SPB317.
Voordelen:
Nadelen:
De Baltic Aquascaphe GMT
Voordelen:
Nadelen:
De limited Seiko SPB069.
Voordelen:
Nadelen:
De Serica 5303.
Voordelen:
Nadelen:
De limited King Seiko.
Voordelen:
Nadelen:
De Excelsior Park in beige.
Voordelen:
Nadelen:
De Archimede Pilot 39
Voordelen:
Nadelen:
De Nomos Club Campus 36.
Voordelen:
Nadelen:
De Yema Superman Heritage, 39mm.
Voordelen:
Nadelen:
De Limited Seiko Alpinist.
Voordelen:
Nadelen:
De Mühle Glashütte Teutonia II.
Voordelen:
Nadelen:
De Grand Seiko SBGP011.
Voordelen:
Nadelen:
De Nomos Ahoi Neomatik Atlantik 36. Voor de nay-sayers, destijds onder de 2500 gekocht.
Voordelen:
Nadelen:
Verder heb ik hele tritsen exen van onder de 2500 Euro. Alpinisten, Tourby, Farer, Stowa, Squale, Halios, Glycine, Hamilton, en ga zo maar verder. Eigenlijk zat er geen echt slecht horloge tussen, maar ze zijn wel vertrokken.
Wat een leuke collectie! Er zit geen een bij die ik niet om de pols zou doen!
Ja
Ja
De prijs bij horloges wordt zeker niet alleen door de kwaliteit bepaald
Gezien de markt waar de beste man zich in bevindt en de doelgroep waar hij zich op richt, is het best logisch dat hij dit soort uitspraken doet.
Persoonlijk vind ik het nogal een trieste opmerking. Het zegt namelijk helemaal niets. Maar ieder zijn ding.
Erg mooi en bedankt voor deze complete en uitgebreide uiteenzetting
Ik heb al lang geleden besloten dat ik geen horloges van meer dan 1000 euro koop. Heb er een paar van over de 2500 gehad, maar was er al snel achter dat het dat mij niet waard is. Nog los van het feit dat ze allemaal minder betrouwbaar bleken te zijn dan eigenlijk alle Seiko’s die ik nu heb.
Sterker nog, inmiddels ben ik helemaal van God los en zelfs ‘zielloze’ quartz horloges gaan kopen. En ook dat bevalt mij prima…
Het klootjesvolk moet ook de tijd kunnen zien om op tijd te zijn voor hun modale inkomen.
Pas vanaf 8k beginnen de grote mensen horloges
Mooi verhaal, maar een echt verkooppraatje. In mijn collectie: rolex dd, dj, gmt2, ylc., omega, iwc.
Laatste aanwinst een Hanhart 417ES 1954 gekocht, wow, hoe fraai en mooi afgewerkt.
Dus wat, het horlogeleven begint echt niet boven de €2500! Groet
Mand!!
Moet er bij zeggen dat @Aamon parafraseert. De juwelier zelf zegt dat het vanaf 2500 Euro interessanter wordt, omdat je richting luxere horloges opschuift.
@Aamon zou ook uit z’n nek lullen als hij die parafrase meende, want laten we eerlijk zijn, mijn Santos de Cartier is geen haar beter dan m’n Yema Superman. Sterker nog, je zou de Superman goed kunnen gebruiken om de Santos tot gruis te vermalen, waarbij je een willekeurige Samurai van 500 Euro zou kunnen gebruiken om de Superman te vermalen.
Zoals ik van mijn SPB317 zeg: Chuck Norris doesn’t wear the SPB317. The SPB317 wears Chuck Norris.
En ik vermeed oorlog en vrede nog zo netjes. SAD!