Wat is nu je eerste echte horloge? (en hoe vaak koop je die)

Afhankelijk van welke Oris je hebt, kan die daar prima aan voldoen (nog wel meer dan de meeste Tudors imho). Ikzelf kijk liever of het model me aanstaat dan dat ik me laat opnaaien door marketingpraatjes. Elk horloge dat ik koop is echt, aangezien ze me altijd op een bepaalde manier aanstaan.

Sja. Ik geloof dat ik het was. Kudt! :slight_smile:

1 like

De DS Action, de week erop was er een SKX en de Certina bleef in de doos.

2 likes

Elk horloge is echt lijkt me, het kan evenwel nagemaakt zijn maar is toch echt echt een horloge.
Dus jouw vraag is eigenlijk wat was het eerste horloge wat je een rib uit je lijf kostte?

Iedere keer als ik lees mijn eerste echte horloge denk ik, aww zo lief. Helemaal als dat eerste echte horloge ook nog is een Rolex is. Maar iedereen mag zich zelf wijsmaken wat die fijn vindt :wink:

3 likes

Zonder al te veel te zeuren of het hele concept schattig is oid, dit was de eerste die binnen deze categorie valt, en de enige (tot nu toe).


Zoals iedereen met een kantoorbaan betaamt, een (desk)diver :joy:

3 likes

In de jaren '80 en vroege jaren '90 wat Casio’s en Swatches. Totdat ik halverwege jaren '90 mijn eerste echte horloge kocht: een TAG Heuer 1500; nieuw gekocht en nog steeds in mijn bezit. Superblij was ik ermee en ik droeg het jarenlang als dagelijks horloge. Toch ziet hij er nog steeds super strak uit! De originele stalen band is inmiddels met pensioen, maar ziet er ook nog bijzonder goed uit. Tegenwoordig draag ik dit horloge nog slechts heel af en toe en dan op deze nato. Hij heeft er inmiddels dan ook behoorlijk wat concurrentie bijgekregen en mag dus doorgaans genieten van z’n oude dag in de horlogekist.:grinning:

image

6 likes

Na een half jaartje browsen was dit mijn eerste serieuze horloge; gekocht bij een antiek veiling in Arnhem in juli 2015:

Ja ik begon meteen met klasse! :sunglasses:
(al zeg ik het zelf)

De veilingfoto:

Nadat ik em had opgehaald op de scooter metéén een foto op een terrasje gemaakt:

…en vervolgens heb ik het 2.5 jaar nonstop als daily driver gedragen!

En ja…hij is er nog steeds! :+1:t2: :smiley:

2 likes

Deze uit februari 1976.
Gekregen van mijn toentertijd meissie - nu nog steeds echtgenote - in 1978.
Zo maar spontaan tijdens de opheffings uitverkoop bij Wastora op de Westzijde in Zaandam.

Nog steeds in bezit !!

4 likes

Klopt, m,n ribben doen nog pijn…:joy: kut Rolex gvd m, n ribben herstellen heel langzaam na betaling van m,n eerste Rolex…Maar Ik zal en moest um hebben . Klote ding…loopt nog eens op tijd ook…

1 like

Shit zeg. Ik heb horloges uit Februari 2016 die er minder goed uitzien. :+1:

Maar @bvloon, ik heb er nog eens over nagedacht. Het eerste horloge wat ik meer dan bewust kocht was deze:

Nadat ik mijn speedmaster had verneukt en weg had gegooid is de aanschaf van deze Seiko het eerste moment in m’n leven geweest dat ik me in specificaties en kwaliteitseisen voor horloges ben gaan verdiepen voor ik iets kocht. Waterdichtheid begreep ik vijf jaar later pas, maar dat is omdat de industrie verwarrend is. :slight_smile:

Neemt niet weg dat al mijn horloges daarvoor ook “echt” waren, maar ik probeer een draai te geven aan je vraag.

3 likes

Dank je Chris, maar deze is wel degelijk afgebeuld en intensief gedragen.
Heeft het gebruik van Kango hamers en zand overleeft tot hij, na 20 jaar zonder onderhoud, kuren ging vertonen. :thinking:
Daarna in de kist belandt om vervolgens in 2011 in ere te worden hersteld.
Sindsdien geniet hij van zijn welverdiende pensioen. :wink:

1 like

M’n eerste echte horloge, dat was back in 2010. Althans in mijn beleving was dit m’n eerste horloge omdat ik voor het eerst best wat centjes uitgaf aan een horloge, en aan een model waar ik echt iets mee had. Ik ben 'm ook altijd blijven waarderen. Het gaat om dé Citizen Skyhawk titanium. Heerlijk ding…solar, atomic-time gestuurd, titanium. Maar nu ik terugkijk zie ik vooral de 46mm diameter. :open_mouth: Dit model heb ik welgeteld 2x gehad.

En dan misschien mijn eerste echte échte horloge, of m’n eerste automaat hoe je wilt. De geweldige, overslaanbare én onverwoestbare Damasko DA46. Dat was in 2016. Ik keek toen naar de Sinn 857 Testaf en naar de DA46. Uiteindelijk voor de Damasko gegaan omdat ik gevoelsmatig meer heb met dit merk en hun innovaties. Tot op heden heb ik dat gevoel.

Goed…inmiddels zijn we 3 jaar en 36 horloges verder, en wat zit er weer om de pols…jawel een DA46. :+1::sunglasses:

Dus hoe vaak koop je jouw eerste echte horloge? Minimaal 2 keer dus :laughing:

1 like

De opvatting van eerste echte horloge verandert steeds :laughing:
25j geleden trots als echt horloge een Rodania krijgen, jaren later meer verdiepen in horloges en een eerste automaat kopen (vostok amphibia :sunglasses:).

Dan mijn eerste echte ‘swiss made’ Tissot prs516 , zo trots op mijn echte :blush:

Dan de grens weer verlegd naar een ‘echt’ horloge door eentje van duurdere segment (+1000€), de Oris Chronoris.

En nu een ‘echt luxe merk’ als Breitling avenger 2 gmt als horloge.

Wel, de grens naar ‘eerste echte’ is vaag en verandert steeds zo blijkt :joy:
Moest er ooit een Rolex verschijnen in de collectie zal dat wss ook aanvoelen als een eerste ‘echte’…

1 like

Ik heb 1 keer een echt horloge gekocht. Daarna heb ik alleen horloges gekocht die ik graag wilde hebben.

De Seamaster was wel een hele stap omhoog destijds. Echt het gevoel dat je iets bijzonders om hebt :ok_hand:t2:

2 likes