Wat is nu je eerste echte horloge? (en hoe vaak koop je die)

We kennen het vast wel je eerste “echte” horloge kopen…Sterker nog ik heb al een aantal keren mijn eerste “echte” horloge gekocht. het begon toen ik een jaar of 10 was… na paar horloge’s van de Hema ging ik voor mijn eerste echte horloge… een swatch…een jaar of 5 later besloot ik om weer een stapje verder te geen en een echt horloge te kopen… een camel… (was toen iets van 200,- gulden)… weer wat jaren later was het toch echt tijd om een serieus echt horloge te kopen… namelijk een seiko kinetic. ohh wat was ik trots op dat horloge, nooit meer een batterij vervangen… Na geboorte van mijn eerste zoon was het moment daar om een mechanisch horloge te kopen een Oris… dit was dan eindelijk mijn eerste echte echte horloge…Of toch niet… Dan ga je het internet op en kom je op dit soort forums terecht… en dan vind je dat echt horloge een geschiedenis moet hebben qua model en merk… dan volgt het ultieme eerste echte horloge een tudor…waarna je denkt welk ander merk is er aan Tudor gekoppeld…Je raad het al… Kortom inmiddels heb ik al 6x mijn eerste echte horloge gekocht…ben benieuwd of dit herkenbaar…

12 likes

Nee, hoor. Alleen forumleden met een Rolex weten hoe het voelt om een echt horloge te kopen. :crazy_face:

5 likes

Nou, hooguit weten die wat het is om ervoor te wachten en te betalen, en dan maar hopen dat ie echt is :smiley:

4 likes

Neen, het is gewoon een excuus om wederom een ander horloge aan te schaffen…

3 likes

December 2016.

4 likes

Verwarrend topic. 6 keer de eerste echte… :rofl::joy::rofl:

Eind 1984, begin 1985 met titanium bracelet.

6 likes

Geen idee. Bij mij ging het andersom. Overigens was mijn eerste echte een Seiko 5, kreeg ik van mijn ouders toen ik eindelijk een keer niet bleef zitten. :wink:

Die andere “eerste echte”, een mooie Patek ofzo komt nog wel: Later als ik groot ben.

3 likes

Ik heb nog geen echte horloges.

3 likes

Uw Explorer komt uit India? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee, Griekenland.
Kan dan niet echt zijn, toch? :thinking:

1 like

Bij mij was dat de Oriënt bambino. Mijn eerste automaat en tevens het eerste horloge waar ik wat onderzoek naar gedaan had (en dus geen impuls aankoop was).

Mijn eerste horloge ooit… dus meteen ook mijn eerste echte.

Maar wat is dan precies dat “echte”… ? Hoe bepaal je dat?
Mijn goedkoopste Rus beschouw ik ook als ECHT horloge.

De veel duurdere flieger voor mijn jongste zoon vind ik niet “echt”. Omdat? Geen idee, gewoon gevoel.

7 likes

Hoe vaak koop je je eerste echte horloge?

Waarschijnlijk maar een keer. :sunglasses:

3 likes

Alle horloges die bewijsbaar de tijd weer konden geven en om de pols pasten waren echte horloges.

Ik snap de vraag niet. Wat is een nephorloge, buiten replica’s? Al zijn dat ook echte, bestaande objecten. Zei het met een vals merk. Hmmm.

Moeilijk.

1 like

Wie zei het?

4 likes

Inderdaad een gevoelsmatige kwestie. Voor mij - een eeuwigheid geleden, 1975 of zo - deze:

image

Inmiddels niet meer in bezit: spoorloos verdwenen.

3 likes

Nop, voor mij was dat de smp300 eind vorig millennium.

Daarna was t hek vd dam, maar kwamen behalve duurdere horloges (ospolmle, seadweller, emergency mission, IWC chrono flieger, Monaco, enz), er ook goedkopere horloges bij (turtle, shrouded monster, Taliban… bedankt predictive toetsenbord… bedoelde plakband… aargh Talkband, seagull 1963, enz).

Dus niet alleen maar duurder en duurder. Ik merk zelfs dat ik juist van de duurdere merken af ga. Zo stonden een royal oak, callatrava en reverso op t wenslijstje. Hoewel dat nog steeds leuk zou zijn, maar de ‘nood’ is niet zo hoog meer.
En ook heb ik nu liever n samengestelde Marina militare, die wel precies aansluit aan mn wensen, dan n originele luminor/mini fiddy waar dat niet is. Zo heb ik onlangs n marina militare lefty gekocht. Een wat betere met sandwich luminova en saffierglas. Alleen een eta 6497 moet ik er nog voor zien te vinden.
Voorheen waren de hommage en rəpl!c@s uitprobeersels voor me. Totdat nu een hommage zelfs geprefereerd wordt.

Het kan raar lopen…

1 like

Hier ook, vind ze stiekem nog steeds heel tof. Ik heb de mijne jaren geleden gekregen voor m’n verjaardag:

Daarna een echte Breil Ducati Corse editie in 't zwart met carbon wijzerplaat :heart_eyes: :grin: voor m’n schoolexamen:

UX342

Beide behoorlijk afgeragd, maar ik heb ze nog steeds. :slightly_smiling_face:

Voor mij was dit mijn eerste “echte”.
Nog gekocht zonder te weten wat ik aanschafte of dat er überhaupt zoiets bestond als mechanische horloges. Maar hiermee is wel de interesse begonnen:

2 likes

De eerste ‘echte’ is bij mij denk ik de eerste keer waarbij ik een horloge kocht zonder dat de tijd aflezen het hoofddoel was.

De eerste die de hobby heeft doen starten;


Intussen verkocht omdat smaken veranderen.

Daarna de eerste die ik na lange tijd zoeken nieuw heb gekocht, geen impuls- of gelegenheidsaankoop maar omdat deze het beste bij mij past en nu de basis van mijn collectie vormt.

2 likes