wat is verstandiger

Wat is verstandiger. Horloge voor de verkoop een onderhoudsbeurt laten geven of de beurt in de verkoopprijs verdisconteren.

Ik zou zeggen: in de regel zonder en melden

5 likes

Voor de verkoop uit laten voeren, dan kun je het horloge aanbieden met een jaar garantie. Waardoor het vast makkelijker/sneller verkoopt en je jezelf eventueel gezeur achteraf bespaart.

De kosten van de beurt krijg je echter meestal niet helemaal terug met de verkoop, dus financieel is zonder beurt waarschijnlijk wat aantrekkelijker.

7 likes

Dit, maar ik merk de laatste tijd ook dit:

Het is een lastige markt. Normaal zou ik zeggen korting geven en de nieuwe koper keuze geven hoe en wat er precies wordt aangepakt ook icm polijsten/onderdelen vervangen etc.

4 likes

Zou zelf vanuit financieel oogpunt zonder doen. Je ziet de kosten nooit 100% terug en de koper kan dan zelf beslissen of ze hem willen servicen ja of nee.

Tenzij er een duidelijke reden voor is natuurlijk. Als het horloge net niet lekker werkt of andere aanleiding tot service, dan moet je het gewoon doen.

6 likes

Het horloge loopt best goed(hele dag), alleen na afdoen nog slechts 3-4 uur.

Lijkt me dat je het in dit geval beter wel kunt doen. Dit ā€˜gebrek’ zal kopers die niet zo bekend zijn met horlogemakers afschrikken en kopers die wel kennis van zaken hebben een reden geven om flink af te dingen.

3 likes

Daarnaast wil je natuurlijk niet stiekem een stuk horloge verkopen. Zulke lage gangreserve is echt niet normaal.

4 likes

Vaak is het interessanter om zo te verkopen en er idd bij te vermelden dat het horloge (waarschijnlijk) aan een service toe is. Maar in dit geval; omdat de gangreserve duidelijk (te) laag is… Daarnaast, om deze vraag echt goed te kunnen beantwoorden, is het handig om te weten om welk horloge het precies gaat. Merk, type, staat, bouwjaar, etc., kunnen allemaal invloed hebben. Begrijp dat 't geen ā€˜verkapte verkoopadvertentie’ moet worden. Maar toch wel relevant, m.i…

1 like

Bij wel of geen onderhoudsbeurt geven speelt voor mij ook de prijs, de waarde van het horloge een rol. Bij verkoop van een gebruikte Seiko 5 geef ik geen onderhoudsbeurt.

Het betr. een Breitling Colt uit ca. 1996.

1 like

Kun je een paar foto’s toevoegen?

Allemaal bedankt voor de reacties. horloges is inmiddels verkocht. Koper ingelicht en verwerkt in de prijs.

5 likes

Netjes, gefeliciteerd met de verkoop