Nautilus 3700 Tropical ![]()
[quote=“Hubertje, post:204, topic:572376”]
Ik vind dat er heel veel plezier te beleven is onder de 2K.
[/quote]. ![]()
Mijn ‘grail’ is nu denk ik deze:

Voldoet voor mij aan de definitie van ‘het hoogst haalbare’ in de zin dat dit denk ik op dit moment de mooiste aanvulling is op mijn andere horloges en bovendien enigszins binnen de perken van mijn horlogepotje -en daarmee ‘leuk’- blijft.
Maar dat is toch geen grail dan?
Da’s gewoon een hele leuke aanvulling…
aangaande duurdere stukken vind ik niet, ik vind dat het vooral gaat over iets onbereikbaar dat mss op een moment bereikbaar is. Kan een uurwerk uit productie zijn dat ook heel moeilijk te vinden is met die betreffende wijzerplaat etc. Hoeft niet extreem duur te zijn. Maar het is idd dat een grail watch meestal net iets duurder is…
Ok, ik weet ook dat mijn 2 grails niet meteen de goedkoopste zijn maar daar is ook een opbouw en tijd over gegaan. Ik mag me enkel gelukkig prijzen dat ik dit heb kunnen en mogen bereiken.
Stopt het bij het bereiken van een grail… ja, toch wel even. Dat geeft rust. Die vlam gaat even uit maar ik weet uit ervaring dat die wel weer terugkomt. Maar anders…Ik bekijk het nu ook op een andere manier. Een hele hoop horloges waar ik vroeger wel naar keek, zijn nu volledig niet meer in het gezichtsveld.
Maar iedereen heeft zijn eigen zicht en opinie hierin omdat dit echt een persoonlijke affaire is met jezelf. En dat maakt het eigenlijk echt leuk
Ja die is tof. Voor mij is dit ook een grail.
Maar dan liever gewoon non tropical ![]()
Maar ja misschien dit toch ook:
5970p
Of toch een
3970ep
In het echt was die dial zo bijzonder. Donkerblauw, naar groen, naar koper. Zo van het plaatje eigenlijk niet te beoordelen ![]()
Mmm dat is wel goed opgemerkt. Wellicht komt dat omdat een grail een beetje een reis moet zijn die je niet morgen aanschaft.
Dat kan 3 dingen betekenen:
- je grail is duur en meestal ga je dan langer nadenken of je zult er iets anders voor moeten laten alvorens je de stap neemt.
- je grail is zo zeldzaam dat die naar af en toe langskomt. En dat hoeft dus niet gelijk een heel duur horloge te zijn.
- of je hebt een onbereikbare grail.
Jouw 2de zinsnede kan ik wat mij betreft ontkrachten.
Nee, na je grail is er altijd weer een nieuwe grail.
Heb het nog niet anders meegemaakt ![]()
Ja, we zijn met zijn allen benieuwd naar het volgende spaardoel van @JohnvdT .
Hij is nu toch al even bezig.
Ja, die korte fase na het aankopen van een duur horloge. Gaat wel over.
Privacy is a bitch… ![]()
Pff, die chrono mist knoppen en een wijzer. Hopelijk geven ze korting.
5235 gram?
Da’s wel heel zwaar, zeker weer zo’n vliegende schotel voor de pols… ![]()
Jullie zijn gewoon jaloers ![]()
![]()
Apropos hoezo weer een vliegende schotel ![]()
Je verward jaloers met haat.
Volgens mij heeft de ‘Skyfall’ een afgewerkt randje bij het datum venster. Die heb ik nog wel ergens liggen, maar niet nieuw nee… Of bedoel je wat anders dan de 231.10.39.21.03.001?
Voor mij een Rolex 5517 Milsub als grail
Dit soort reacties maken mij Patek alleen maar haten. Een echt bedrijf met status reageert niet zo.
Mijn holy grail is telkens anders en bestaat dus voor mij eigenlijk niet, en is meer gericht op wat ik nog mis in de collectie. Dat betekent niet dat het een reis is naar iets wat vrijwel onmogelijk te bekostigen is en daardoor niet te bereiken is. Het kan iets zijn van bv 20k waar naar gezocht en waar naar toe gespaard wordt, of iets van 500,- wat ik nog niet heb maar wel nog past of gewenst is in de collectie. En bij mij verandert dit vrijwel continu eigenlijk… mede beinvloed door wat hier dagelijks op het forum voorbijkomt en wat dan weer nieuwe opportuniteiten oplevert.