Wat is voor jou de Holy Grail?

Verklaar u nader :slight_smile:

Wel, een bereikbaar einddoel is een… wel, een realistisch bereikbaar einddoel.
Er is iets voor te zeggen. Het is makkelijker gelukkig te zijn en je dromen waar te maken als je ze bereikbaar houdt. Niets mis met een speedy, of een golf.

2 likes

:heart_eyes:

9 likes

Iets frivools uit de Sympathie lijn van Roger Dubuis.:+1:

Bijzondere kastvorm met wat complicaties, en zodoende een drukke dial…Beetje geldingsdrang mag er zijn zonder een Patek te kopen.:partying_face:

13 likes

Ik ben wel blij inderdaad dat mijn grail daadwerkelijk bereikbaar was… ook is het fijn dat ik het makkelijk draag (anders dan bijvoorbeeld een AP of iets dergelijks)… als er een krasje op komt is dat natuurljjk erg vervelend maar ik kan me er overheen zetten… bij een veel duurder horloge zou ik dat veel slechter kunnen verkroppen

3 likes

Gewoon heeerlijk!

7 likes

The one.

6 likes

Mooie line up. Ben alleen zo bang dat die UG zo groot draagt. :sweat_smile:

1 like

Het is slechts mijn persoonlijke mening, maar ik vind een Speedmaster vergelijken met een Volkswagen Golf nogal snobistisch. Een horloge van (tegenwoordig) € 7000 retail, is voor de meeste Nederlanders pure luxe. Een betrouwbare, compacte middenklasse is voor veel gezinnen noodzaak.

11 likes

Voor mij was de Batgirl de holy grail. Heel blij mee…

8 likes

Of is…:sweat_smile:

1 like

:laughing:

Ja eigenlijk wel hè. Het is ipv het ultieme doel het ultieme bezit geworden.

1 like

Een golf van gemiddeld € 36000 noodzaak noemen is best snobistisch :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat dat voor veel mensen ook puur luxe is en geen noodzaak.

Een auto van gemiddeld 12-15k is wellicht noodzaak.

De conclusie is dus dat het vergelijk speedy - golf prima kan.

De bedoeling met het vergelijk is volgens mij om te laten zien dat iedereen en zijn moeder er 1 heeft.
Vaak verkocht, goed product, gaat lang mee en niet teveel onderhoudskosten en een hoge inruilwaarde. Net een golf. Zo een speedy.

Elk horloge hier is pure luxe. Dus laten we daar maar niet induiken.

Imho.

5 likes

Goed plan want daar zouden we “off topic” erg lang over door kunnen zagen.

2 likes

Da’s voor sommigen dus een Rolex, een Omega of een VW Golf.
Over devaluatie van begrippen gesproken

4 likes

Mijn grails… dus nu op zoek naar mijn volgend

)

8 likes

Leuk topic dit! Het valt me op dat de horloge hobby vooral een weg lijkt te zijn naar duurdere stukken. Ook lees ik dat het verzamelen soms stopt na het bemachtigen van de grail.

Zelf merk ik dat het me enorm veel lucht en plezier geeft om na mijn Nomos Ahoi (jarenlang van gedroomd en ineens bereikbaar) om de weg omhoog even los te laten en te zoeken naar horloges die voor mij wat meer karakter hebben en meer complementair zijn met nog steeds de Ahoi als belangrijke centerpiece.

Anderen ook zo’n soort ervaring?

5 likes

@Basoptijd dat heb ik tot op zekere hoogte ook. Prijs is voor mij niet zo relevant als hoe het eruit ziet. Vind zelf een Nomos Club Campus heel mooi. Dat het veel geld kost hoeft er van mij niet vanaf te spatten.

2 likes

Met recht! Wat een kanjers…

1 like

Idem.

Ik vind dat er heel veel plezier te beleven is onder de 2K.

1 like