Wat is voor jou een absolute No-Go

Voor mij is dat onder andere Mercedeswijzers (los van het origineel) en skeleton wijzers.
Maar ook geen ronde kastvorm.
Waarom laat jij op voorhand een horloge aan je voorbij gaan?

1 like

Als er constructies die lijken op een waterpompinstallatie aan de kast zitten dan ben ik weg!

De crownguard van een luminor vind ik nog prima te doen.

8 likes

Als er een LCD schermpje inzit, of een opzichtige gouden kast

1 like

Een chrono, ben de laatste tijd tot de ontdekking gekomen dat het niet zo mijn ding is. En een G-shock alleen de GW-M5610-1ER kan mij bekoren de rest helemaal niet. Verder vind ik een day date aanduiding zoals bijv. bij de Hamilton Khaki modellen of de Armand Nicolet die hier op het forum te koop staat een behoorlijke afknapper, die moeten voor mij in lijn naast elkaar staan. O ja en goud is voor mij ook een no go heb daarvoor zelfs mijn vintage Eterna de deur uit gedaan.

1 like

Miyota

1 like

Datum op een pilot. Absoluut not done.

1 like

Cyclops

1 like

Seiko of andere Japanse rommel

7 likes

Immitatie meuk…
Ook niet om even te “testen”. Ben je nl net zo fout als die Chinese producent.
:bomb: erop :sunglasses:

Goud…bah.

1 like

Japanners die rommel maken, daar hebben de Chinezen en Amerikanen toch al patent op ? Japanners zijn de Duitsers van Azië.

Da’s 70 jaar geleden man

4 likes

Haha, nee zo bedoelde ik dat niet. Wat ik bedoelde is meer het streven naar perfectie ( soms belangrijker dan originaliteit ) en kwaliteit.

1 like

Een soort Steinhart, zeg maar

Oh, I wilde ook al een “pet peeve” item starten, te lang gewacht. :grimacing:

Mercedeswijzers (ook het orgineel)
Plastic aan de kast (sorry Casio!)
GeĂŻntegreerde rubber of zelfs leren banden
Nato of Zulu gaan er bij mij direct af. Ziet er mij te armoedig uit.
Niet roestvaststalen kast
Bij gebruikt: Patina, eruitvallende lume, aangetaste/ beschadigde wijzerplaten en wijzers, krassen op het glas. Ik wil nog wel iets door de vingers zien, als het een semi-grail is en ik er zelf nog wat aan kan opknappen. Ook een nono: te weinig schakels bij een stalen armband, vooral bij horloges uit productie. (Ik heb jaren gezocht naar een Zodiac link!)
Micky mouse e.a. Disney of überhaupt domme plaatjes op de wijzerplaat…
Belachelijk te hoog geprijsde horloges, dus voornamelijk Zwitsers…
En ik weet niet of ik nog een Seiko zou kopen, die ik NIET kan opwinden, begin er steeds meer een hekel aan te krijgen dat die Seiko na wat inert bezig te zijn geweest, gewoon stopt of achter begint te lopen. m.a.w. alleen nog maar opwindbare automaten.
Vreselijk saaie, standaard horloges of de tienmiljoenste homage aan de submariner.
Afdekte kroon, de zgn Canteen crown.

2 likes

Amerikanen laten de rommel gewoon in China maken, het liefst van “swiss parts”.

1 like

Gouden kast
Namaak
Protserigheid met diamanten

Hommages :-1:

En eigenlijk ook steeds meer: re-editions en limited editions.

4 likes

En voor mij dus ook de hommage fabriek Steinhart.

2 likes

Uboat / Steampunk rommel

2 likes