Wat is (zijn) jullie holy grail(s)?

Dit is mijn Holy Grail

Eberhardt. En als het maar 4 kleine wijzertjes op rij heeft.

Fantastisch.

Das pas genieten.

Marco

Zo eentje staat/stond er op TZ-UK te koop voor GBP 1650… Ik weet niet wat je grail je waard is… :wink:

Dit zou helemaal het einde zijn, een absolute vereiste is dat het horloge gemaakt moet zijn in 1982 (Rolex ref.16800 matte dial).

Mooi horloge, maar doet me een beetje aan Audi denken.

geen idee waarom :wink:

ticothijs82 Schreef:

Dit zou helemaal het einde zijn, een absolute
vereiste is dat het horloge gemaakt moet zijn in
1982 (Rolex ref.16800 matte dial).

http://images.askmen.com/fashion/watch/rolex-subma
riner-16800_1.jpg

Ik vermoed dat 1982 je geboortejaar is!?

Zou ook nog steeds een keer een horloge uit mijn geboortejaar willen, maar zou enkel niet weten wat het dan moet worden… er is ook zoveel moois!

Bidle Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Dit zou helemaal het einde zijn, een absolute
vereiste is dat het horloge gemaakt moet zijn
in
1982 (Rolex ref.16800 matte dial).

http://images.askmen.com/fashion/watch/rolex-subma

riner-16800_1.jpg

Ik vermoed dat 1982 je geboortejaar is!?

Zou ook nog steeds een keer een horloge uit mijn
geboortejaar willen, maar zou enkel niet weten wat
het dan moet worden… er is ook zoveel moois!

Je mag nooit meer raden :~

Heb er ook lang over nagedacht en was enorm aan het twijfelen… :+

Nautilus Jumbo en Daytona Everose

Dit is trouwens ook nog steeds een graal van mij. Gewoon omdat ik hem mooi vind, mooier dan eigenlijk elke andere duiker (stom he?)

Ik zou voor de komende tijd (binnen nu en 3mnd.) heel graag een Sinn 903st. willen!

Verder is één van mijn mooiste horloges toch ook de Ariadne van CvdK.

Groet,

Ja we beginnen met Oris.
Waarschijnlijk eind van het jaar in bezit.

Maar ja als we iets langer sparen of iets winnen/krijgen dan komt deze er.

Glashutte Original

Als we heel veel winnen(minimaal € 42.000): Wat een klok.

jeronimo Schreef:

Ja we beginnen met Oris.
Waarschijnlijk eind van het jaar in bezit.

http://i458.photobucket.com/albums/qq306/jhopstake
n/2.jpg

Even een overweging… Kan een horloge een grail zijn als je er pas enkele dagen (vrijwel) zeker van bent dat je hem wilt kopen? Is een grailhorloge geen horloge waar je al weken, maanden, misschien wel jaren ongelooflijk op loopt te “geilen”?

Ik besefte me dat ik nog een grail vergeten ben… De Type XX! En of dat nu die van Breguet, Vixa, Dodane, Airain, Chronofixe of Auricoste is, dat maakt me helemaal niets uit. Al moet ik zeggen dat de laatstgenoemde me misschien wel het meest aanspreekt (de Breguet is zo veel duurder dan de rest, die laat ik maar buiten beschouwing).

Leuk om te zien dat iedereen toch zijn eigen invulling van zijn graal heeft (tu)

Keep 'm coming :smiley:

Cheers,
Paddy

De foto doet hem onrecht aan; in real life is ie schitterend.

De Breitling Crosswind Special Edition

En het is een van weinige “witte” die ik zie zitte(n) :smiley:

WAUW! Breitling kan dus toch hele mooie horloges maken! Wat zijn die diep gezakt zeg…

Mijn holy grail is de Panerai 203. Zal ik wel nooit kopen, maar ik vind hem nog altijd heerlijk om naar te staren. B)-

Cheerio,

Roald

Hee Marc,

Zou je me kunnen uitleggen wat je hier mooi aan vindt? Dat is geen kritiek, hoor! Ieder zijn eigen smaak, natuurlijk, maar het boeit me toch wel. Ik vind deze horloges namelijk echt veel, véél te druk en absoluut niet getuigen van een eigen stijl. Of zijn deze modellen gewoon overal ter wereld nagemaakt door goedkopere merken? Wat maakt deze modellen tot jouw holy grails?

Just wondering…

Cheers,

Roald

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat niemand een JLC Reverso erin heeft staan… Die zou ik meteen halen als ik de jackpot won, en dan wel de gyrotourbillon versie :stuck_out_tongue:

Verder een hele mooie collectie horloges bij elkaar zo, ook een aantal die ik nog niet kende.

:+ mijn holygrail pas gekocht deze

maar nummer 2 is de tag heuer monaco en dan niet de remake maar 1 originele uit de jaren 70 maar zal ws bij dromen blijven maar je weet nooit wat er op je pad komt :smiley:

Poktori Schreef:

Hee Marc,

Zou je me kunnen uitleggen wat je hier mooi aan
vindt? Dat is geen kritiek, hoor! Ieder zijn eigen
smaak, natuurlijk, maar het boeit me toch wel. Ik
vind deze horloges namelijk echt veel, véél te
druk en absoluut niet getuigen van een eigen
stijl. Of zijn deze modellen gewoon overal ter
wereld nagemaakt door goedkopere merken? Wat maakt
deze modellen tot jouw holy grails?

Just wondering…

Cheers,

Roald

Hallo Roald,

Druk ? ahum, onderstaande horloge is pas “druk”, en in de Breitling-series, de Navitimer.
Maar onderstaande vind ik nét mooi door zijn overdreven drukte aan cijfertjes en rekenlineaaltjes :wink:
Leesbaar is een ander paar mouwen, maar mooi vind ik de B2 alleszins. En ik denk dat ik niet alleen ben.

Wat betreft de Crosswind SE; ik denk niet dat DEZE nagemaakt wordt; sterker nog ik ben er haast zeker van. Die big date is redelijk fragiel en het werk is niet zo makkelijk af te regelen.

Update: Zijn “Broertje” de nieuwe Blackbird wordt wél nagemaakt, is NIET goedkoop, en daar zou ik me zeker niet aan branden: erg minderwaardig Aziatisch binnenwerk, en als DAAR ooit es een keertje iets mis aan gaat, ben je de pineut…

Wat ik er mooi aan vind:

• De rider tabs ( ontegensprekelijk “Breitling” style )
  • De big date
  • De afleesbaarheid van deze 2 subdials
  • De mooie two-tone combinatie en de gouden arabische cijfers

Hij is erg mooi op een two-tone metalen band, maar in feite komt ie nog meer tot zijn recht op een mooie dikke croco met wit stiksel. Da’s gewoon het nec-plus-ultra voor mij :smiley:

Wat er nagemaakt wordt: Navitimers, Superocean Heritage en Steelfish ( deze laatste zelfs griezelig goed ), Super Avenger Skyland, en Super Avenger Chrono.
Maar dat zijn dan ook geen “goedkope” replica’s hoor…

Goedkope replica Breitlings herken je van op 1 kilometer.

De echt speciale klokken zoals een B1 of een B2 worden niet “plausibel” nagemaakt.
Als je dan toch es eens een replica B1 ziet, bescheur je het van het lachen.

Ziezo, dat is mijn mening. :wink:

Hoi Marc,

Wat een heerlijk antwoord. Ja, nu zie ik het wel een beetje… Inderdaad denk ik niet dat alles nagemaakt kan worden, en hoe drukker hoe lastiger natuurlijk.

Bedankt voor je reactie!!

Hartelijke groeten,

Roald