Wat issie mooi! Maar is persoonlijk natuurlijk ;-)

http://www.ablogtowatch.com/eterna-super-kontiki-chronograph-watch/

7 likes

Yep. Dat is die zeker.

Very nice.

Elf.

Dat zier er inderdaad mooi uit!

Helaas ook flink aan de prijs

Waanzinnig mooi.

Alleen die maat…

Mooi horloge, vooral op de mesh! Maar voor dat geld zou ik iets anders kiezen…

Er zijn maar weinig mooie van 200 euro … :wink:
Gaat helaas bijna altijd samen mooi en “duur”

1 woord maar; gorgeous!

Als je dit niet mooi vind…

Zeker mooi!!!:+1:

Wat een plaatje :+1:

Leuk hoor, maar 4k…doei

Waar baseer je dat op?

Ja, in technisch opzicht haalt Europa Japan sowieso nooit meer in. Maar als de Zwitsers nu ook al Japans design gaan kopiëren, is het definitieve einde van de Zwitserse horloge-industrie echt nabij… :wink:

Maar au serieux, ik ben gek op '70s style horloges. En ik vind heel veel aan deze Kontiki dan ook te gek. Maar, voor mij gebeurt er toch nét iets teveel op de wijzerplaat. Gewoon een tikkie te druk.

Dat mooi en duur altijd samen gaan is een van de grootste mythes in horlogeland. Sterker nog, boven de € 10.000 is het vrijwel onmogelijk om nog een echt mooi horloge te vinden. Daaronder, plenty. Ja, we leven in een bizarre wereld.
Even 'n voorbeeldje (en ja, jongens, ik stel het wat extreem om m’n punt duidelijk te maken):

Wanneer de middelen onbeperkt zijn, kom je bijvoorbeeld bij dit soort ‘hoogstandjes van esthetiek’ (ahum) :scream: terecht.

Imo heel leuk om een keer te zien. Maar met zoiets om m’n pols zou ik me, iedere keer wanneer ik wil weten hoe laat 't is, helemaal de pleuris schrikken. Tja, smaken verschillen, natuurlijk. :confused:

Aan de andere kant van de schaal kom je dan bijvoorbeeld zoiets tegen. Ja, noem 't cheapo. Maar het ziet er wel heel geinig uit.

Voor 85 keiharde Hollandse Euries. :wink:

Hmmmm, bewijst toch maar weer: duurder is geen enkele garantie voor mooier. Voor je het weet loop je met een horloge dat nog lelijker is dan het duur was. Of, zoals Nederland’s bekendste zakenroddelblad het ooit verwoordde…

:wink:

1 like

Ik vind hem ook mooi, en Eterna is een merk met historie. Eens afwachten wat de 2e hands markt voor dit model doet.

Heel mooi, maar duur. Ik zeg niet te duur, maar voor mij duur.

Hij lijkt idd sprekend op die Seiko :wink: ???

Hahaha ja, die zie ik ook echt niet, hoor. Ja, de indices maar die zijn al veel eerder gebruikt. Gelukkig neemt ie zichzelf niet al te serieus.

Heel mooi

Misschien moet je eerst even de historie van Eterna vwb design nazien voordat je ze vergelijkt met een gedrocht als een Monster (niet voor niets zo genoemd) :wink:

1 like