Wat jammer dat ie maar 27mm is, west end beauty met emaille.

Toch wel erg mooi, de plaat lijkt van porselein (emaille dus) te zijn, uurwerk zonder schok bescherming. Radium? Wel radio actief maar ook een zwakke reactie op licht.

Echt een dames horloge.

20 likes

Denk emaille. Leuk ding maar idd net te klein voor een man. Mijn Waltham trench watch is geloof ik 33 mm.

1 like

Inderdaad hele mooi wijzerplaat en wijzers

1 like

Ja stom, ik bedoelde emaille, bedankt :slight_smile:

1 like

Mooi! Uit welk jaar?

Goede vraag. Jaren 40? 50? 30?

Die ziet er nog mooi uit, ook een gaaf model. :+1:
Diameter van 27mm was vroeger normaal. :grin:

Even een waarschuwing: ik zou echt terughoudend zijn met open maken, het radium is aan het brokkelen/verpoederen en het materiaal blijft echt niet altijd aan de glaskant van de wijzerplaat.

Ik gok nog wel wat ouder hoor. En inderdaad niet openmaken vanwege het radium!

Ik zou toch aan 30 misschien eind 30Ā“er jaren denken. Secundus is een naam die over tientallen jaren gebruikt is, met het gebruikte font voor de cijfers houd ik het op midden dertig, de grote sec wijzer laat me een beetje twijfelen. De combinatie draadlugs en grote secondewijzer is wel een weinig voorkomende vlg mij

Je bezorgdheid is deels terecht, maar voor die paar mini-splintertjes die misschien los komen zou ik niet meteen onder de hete douche stappen. Afschrapen en inhaleren is minder handig. :wink:

1 like

Mooi om te hebben zoā€™n oud horlogeā€¦proficiat!

1 like

Ik zal voorzichtig zijn, ik heb veel enger spul thuis, zoals deze uit 1944.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/0/0/0029d73297796fc9b40a5bedf91bea885b00d662.jpeg

Zoals mijn geiger teller reageert en de reactie op licht zou ik trouwens eerder aan tritium denken. Heel apart. Radium lume doet helemaal niks als je er op schijn met een lampje. Deze licht kort op.

Mooi, maar gauw die Fix-o-Flex band eraf en een leren bandje erop!