Seiko Monster wordt volgens mij door velen gezien als een robuuste toolwatch. Hij bij het duiken, zwemmen, bij het werken in de keuken (mijzelf), klussen, etc.
Bij mij maakt ie niet hele spannende dingen mee. Nu vertelde jansinn http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,231759,232693#msg-232693 dat z’n Seiko niet mee de bouw ingaat. Ik vroeg me af wat het ergst/zwaarst is dat een Monster heeft meegemaakt en overleeft. Hoeven niet alleen persoonlijke ervaringen te zijn, maar internet ofzo mag natuurlijk ook.
Ik heb een van mijn Monsters eens laten vallen vanaf het dakterras thuis (3 hoog), op een butsje na geen enkel probleem. Hij bleef gewoon doen waar ie goed in is: LOPEN!
Dagelijks werk, inclusief een harde klap met het standaard glas tegen een granieten plaat, het zorgde voor een putje in het glas maar verder niet.
Ik ben er mee gevallen, hij komt wel eens de menselijke vloeistoffen tegen, bloed/plas/kots, maar hij is onovertroffen in het helpen bij het tellen van polsen in donkere omstandigheden. Als ik hem echt kapot maak, komt er weer een nieuwe…