Binnen een vloek en een zucht was ik mijn Steinhart kwijt. Of ik er spijt van krijg zal de tijd moeten leren. Ik vond echter dat door mijn Steinhart ik mijn PRS516 te weinig droeg. Die kon ik niet verkopen omdat ik deze voor mijn trouwen heb gehad en de datum er in is gegraveerd. Ik heb wel weer dat heerlijke gevoel wat je krijgt wanneer je weer op jacht gaat naar een nieuwe aanwinst. Ik twijfel sterk of ik een witte Tissot Seastar 1000 zal aanschaffen. De prijs is erg goed die ik kan krijgen. Naast de Tissot vind ik dit ook een super horloge. Wat totaal iets anders is. De Oris Artelier small second

Mijn budget rijkt momenteel tot 500 euro maar ik wil jullie vragen om horloge tips te posten tussen de 0 en 1500 euro. Ik heb geen idee welke kant ik op moet gaan dus verras me. Hieronder mijn huidige top 12 collectie (de Aplhas zitten in een ander doosje)
Wat moet hier nog bij?

een mooie jaren 70 chrono.
Stony Schreef:
een mooie jaren 70 chrono.
Euh het moet nieuw of minimaal nos zijn. Had ik er vergeten bij te zetten.
Mijn beste,
Ik zit op dezelfde lijn als Stony. Tenminste daar waar het een ‘vintage’ als manco horloge in jou top 12 betreft.
Een fraaie goudkleurige Omega bijvoorbeeld.
Misschien dat dit iets voor jou zou kunnen betekenen:
Orologio Signaturis Temporis.
Zit er al een Russisch klokje tussen ?!? Zonee, dan lijkt 't me duidelijk 
Groet
Mark
Inderdaad een Omega moet hier nog bij:)
Wat dacht je van een mooie longines Hydroconquest. 
http://cgi.ebay.de/Longines-HydroConquest-L3-641-4-56-6-Automatik-UVP-890_W0QQitemZ380105047365QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item380105047365&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1700|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Gr Dennis.
dreski Schreef:
Wat moet hier nog bij?
Niets moet, maar die Oris is wel erg mooi!
En ja, een Omega, dat moet je toch wel mininaal hebben hoor:D
Tja vintage is toch niet echt mijn ding. De Hydroconquest stond wel op mijn lijstje. Hij oogt echter weer te veel als mijn Ds-one en PRS516. Zwarte plaat met staal. Een Blauwe omega Seamaster vind ik dan leuker. Overigens blijft die Oris me achtervolgen. 
Heuer, Omega, IWC evt goed zoeken naar een Pan,voor de gevestigde merken.
Wil je wat aparters… Alles van Bill Yao (zelf een hoogwaardig horloge bouwen!).
Al typende denk ik eigenlijk maar 1 ding: kijk op http://www.watchuseek.com/site/forums.htm
Je wordt dan helemaal blij!
Menno
Tja, wat moet erbij…?
Ik mis idd een mooie chrono in jouw collectie en iets met een kroontje. Je budget is maximaal 1500 euro, als je er een beetje bij doet kun je een Speedmaster kopen en dat is toch wel een musthave.
VrGr,
Vincent
iets met een een valjoux 7750 ?
Ik zou voor een mooie dress gaan, zoals de Oris, of misshcien zoals al gesuggereerd een mooi vintage Omega in perfecte staat,
Ik zou geen duiker-achtige nemen, die heb je al. Een Speedmaster is idd ook een perfecte aanvulling.
Succes met uitzoeken (het leukste van alles :))
Groeten,
Martin
Je mist nog een mooie chrono,
er mag ook wel wat duits bij in het kistje,
een stijlvolle retrolook is ook niet weg,
doe dus deze maar:
Geen Omega, geen Strela en al helemaal geen Chrono. Shiiiiiiiiit, je moet nog veel leren 
Zonder dollen.
Gaan voor een leuke Omega seamaster en een nieuwe Strela!
Hoewel je al ruim voorzien bent dus dit misschien niet in je straatje past ben ik zelf nogal fan van de Oris Divers small second. Is in ieder geval een Oris geheel conform je voorkeur zoals je in je openingspost stelt!
Hey Dreski,
Waarom es geen T-Touch ? Ze hebben nu ook al ( echt waar ) een Sea-Touch…
PS: Die site waar ik de mijne gekocht heb is zeer goed en ze werken enorm snel. (tu)
@ Carnel, dat is een quartz.
Heb ik Dreski ooit al eens gevraagd.
Prachtig horloge, maar ik wil geen batterij meer wisselen.
De oranje is quartz, andere kleuren wel als auto te krijgen.
Oops sorry, ik zi dat je vandaag pas vraagt, ik d8 gisteren al
Andre,
Het valt mij op dat je helemaal geen chronograaf heb,misschien is dat wat?
Een mooie chrono in Portoguese-stijl? Zoals bijvoorbeeld een (komt ie weer ;)) Hamilton Jazzmaster Maestro met Vajoux 7750 automaat?

Die van mij met stalen band:

Met leren band:

Ook met zilveren dial:

Wat voor stijl zoek je? Sportief/ klassiek? Duiker/ ocean-modellen heb je inderdaad al een paar.
Succes ermee in ieder geval.