Wat kan/mag ik verwachten van een Aeromatic automaat

Hallo,

Een collega van mijn heeft zijn ogen laten vallen op een Aeromatic Classic. Hij heeft mij gevraagd wat hij kan verwachten van een dergelijk horloge. Het is een horloge met een automatisch uurwerk met 35 jewels.

Ik heb wat rondgekeken en gezien dat de meningen uiteen lopen. Mijn eerste reactie is, gezien de prijs, dat het een nette prijs/kwaliteit verhouding is. Maar… ik verneem graag jullie mening/adviezen

Aeromatic, Tauchmeister, Lukado, Roebelin & Graff, Newton & Sons, …Alpha… enz…enz… enz… (kijk even op Ebay Duitsland)… China Direct of via Germany dus, en dan komt gewoon de vraag wat de reële prijs daarvan is, wat de afwerking je waard is… en… wat je er voor wil betalen . Vergeet niet dat dit GEEN Europese horloges zijn, ondanks de vermeldingen “Germany” of andere landen. (wat niet betekent dat ze slechter zijn. Hamilton en Gruen bvb. laten hun horloges assembleren in Chinese kastjes, om ze vervolgens voor veel geld te verkopen…). En dan is er natuurlijk nog de emotionele waarde… Maar het gaat hier over horloges die rond de 20 Dollar in China gemaakt worden en van daaruit via veel “marketing” over de wereld verspreid worden (net zoals de Zwitserse trouwens… -sommigen zullen dit niet graag horen- het weze zo…, dit is mijn mening !).

Ik heb zelf enkele Alpha’s en heb ze zo rond de 50 Euro betaald (via de officiële Europese dealer) + de alpha van het forum (met de 30 dollar grens) en dat zijn ze zeker waard.
Dus als je collega ze kan kopen voor die prijzen: zeker doen.

Voor meer geld zou ik persoonlijk voorlopig echter wel een andere keuze maken (Seiko, Citizen, Orient, Poljot, Volmax, Vostok, enz…enz…).

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Hamilton is al meer dan 100 jaar op de markt, Amerikaans met Zwitserse uurwerken.

Genesis

Klopt, en op de mijne (gekocht Sept. 04 in Texas) staat letterlijk: “case Hong Kong”.

Wel degelijk zwitsers uurwerk:

Maar de rest:

Een hybride dus…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Dulleme, dus ook Hamilton word al geassembleerd in in China. Of moet ik hieruit begrijpen dat dat de kast ook gemaakt is in China?! Lijkt wel hetzelfde als veel van de betere geluidsapparatuur, ook die word tegenwoordiger geheel geproduceerd en gebouwd in China. Ik denk bijna iedereen hier het oer Engelse hifi merk Quad kent, is nu vlgs mij 100% made in China.:frowning:

Genesis

Alles wordt al heel lang in China gemaakt , enkel nu nog meer dan vroeger . De kans dat je TV , DVD , hifi , schoenen of andere zaken niet voor een stuk uit China of een ander lageloonland komen is bijzonder klein . Zij maken al vele jaren kwaliteitsgoederen maar ook rommel . Er is vraag naar dus wordt het geproduceerd … zo zit de markt nou eenmaal inelkaar . China blijkt tegenwoordig een slechte naam te krijgen maar uw Nokia gsm , uw pc , waarschijnlijk 99% van uw electronica als vele vormen van kleding ( Nike , Adidas , Timberland , Northface , etc etc etc ) komen allemaal van China en omliggende landen . Zij kunnen net zo goed kwaliteit maken als rommel , netlas hier . Het enige verschil is , in een lageloonland kan met tegen een veel goedkoper tarief rommel produceren waardoor geen enkele fabrikant van Europese rommel zich staande kan houden ( loonkost weegt in deze productrange te zwaar door ) .

Jongens toch. De kasten komen ten eerste uit Hong Kong, voor mij is dat nog iets anders dan China.
Daarnaast worden deze horloges gewoon in Zwitserland in elkaar gezet. Ze worden daar dus niet geassembleerd
Van de nieuwe lijn komen de kasten trouwens ook gewoon uit Swiss.

Mijn Hamilton mil watch komt de kast ook van Hong Kong af,

Oh, maar dat is helemaal niet pejoratief bedoeld hoor !!

Het feit dat een kast uit Hongkong komt hoeft niet negatief te zijn.

En Hamilton is een gerespecteerd merk (en laat dus kastjes in China maken, dat is toch een feit ?. En wie garandeert dan dat ze allemaal in zwitserland geassembleerd worden ? - waarschijnlijk wel, maar het staat er alleszins niet op).

Maar het ging hier in essentie over de Aeromatic en horloges die ik persoonlijk in dezelfde categorie rangschik.

Die zijn volgens mij toch niet geassembleerd in Zwitserland (hoeft ook niet) en voor de genoemde prijs (20 tot 50 Euro + invoerrechten en BTW + handelaarswinst) zijn ze hun geld hoogstwaarschijnlijk wel waard.

Wat me wel ergert is dat sommige van deze horloges door vele internet-verkopers worden aangeprezen met termen als “exclusive” en “rrp 950 Euro” (of meer zelfs). Dat is -vergeef me het woord- Bullshit !

Daar houdt mijn “verdraagzaamheid” echt wel op.

Met Hong Kong Groeten,

Morse.

Helemaal mee eens, Morse. Een horloge mag wat mij betreft overal vandaan komen, maar het ene klokje is nu eenmaal meer waard dan het andere, en de vraagprijs hoort reëel te zijn en niet te worden opgedreven met behulp van loze kreten. Ik ken Aeromatic alleen uit advertenties en heb er nooit een in handen gehad, maar ik vermoed dat het merk thuishoort in de categorie Alpha. Niks mis mee dus, zolang je niet meer betaalt dan 50-60 euro.

Ik weet het niet, zelf heb ik een Tauchmeister (volgens mij hetzelfde bedrijf, er zal nl. een Aeromatic garantiebewijs bij). En ik ben er best tevreden over, ik heb er wel meen voor betaald dat 50-60 euro maar ik vind het horloge zijn geld alleszins waard. Vind maar eens een (waterdichte!!) automaat voor dat geld, anders dan een Vostok Amphibia kan ik niks bedenken en dat is een totaal ander horloge. Ik begrijp wel waarom je allemaal géén Aeromatic horloge moet kopen, maar wat is dan het substituut?

Groeten,

Stefan

pyros Schreef:

Alles wordt al heel lang in China gemaakt , enkel
nu nog meer dan vroeger . De kans dat je TV , DVD
, hifi , schoenen of andere zaken niet voor een
stuk uit China of een ander lageloonland komen is
bijzonder klein . Zij maken al vele jaren
kwaliteitsgoederen maar ook rommel . Er is vraag
naar dus wordt het geproduceerd … zo zit de
markt nou eenmaal inelkaar . China blijkt
tegenwoordig een slechte naam te krijgen maar uw
Nokia gsm , uw pc , waarschijnlijk 99% van uw
electronica als vele vormen van kleding ( Nike ,
Adidas , Timberland , Northface , etc etc etc )
komen allemaal van China en omliggende landen .
Zij kunnen net zo goed kwaliteit maken als rommel
, netlas hier . Het enige verschil is , in een
lageloonland kan met tegen een veel goedkoper
tarief rommel produceren waardoor geen enkele
fabrikant van Europese rommel zich staande kan
houden ( loonkost weegt in deze productrange te
zwaar door ) .

Yeps, IBM, nu LENOVO komt ook uit China tegenwoordig…
Maar ik vermoed dat de kwaliteit toch OK zal zijn. ( Ik heb nog een oude IBM Thinkpath…)

Oké Stefan, bepaalde modellen kunnen wat meerwaarde hebben. Maar héél erg veel mag dat volgens mij niet zijn. Er zit nu eenmaal een uurwerk in van 10 - 20 dollar.