Wat kies jij?

Afgelopen week verkocht ik mijn Tissot prx Powermatic 80. Minder draagplezier en was een beetje uitgekeken op de kleur.

Met het verkoopbedrag van plan om een nieuw horloge aan te schaffen en inmiddels 5 kandidaten.

1. Hamilton Khaki Pilot Day date
  2. Seiko Prospex Speedtimer
  3. Mido Ocean star
  4. Hamilton Khaki Field
  5. Tissot Seastar 1000

Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de genoemde horloges, wellicht hebben jullie 1 van bovenstaande horloges en willen jullie toelichten waarom wel of juist niet dat betreffende horloge te nemen. En misschien is er wel een horloge waarvan jullie vinden dat ik die echt moet overwegen, passend in het genoemde lijstje, budget ligt tussen de 500 en de 800 ongeveer!

Dank voor de input alvast :grinning:

2 likes

Khaki Murph een idee? Nu beschikbaar in zwart, wit en blaauw.

2 likes

Nr4 … heb er in diverse kleuren en uitvoeringen gehad, echte topper van Hamilton :grin::+1:

2 likes

Meteen even gekeken maar die pakt me niet echt, bedankt voor je suggestie!

1 like

Oei
Dat is niet makkelijk kiezen tussen die horloges.
Denk de Hamilton,een mooie gada.
Of misschien een baltic hermetique

1 like

Ik heb sinds enkele weken een Hamilton khaki field.
En ik heb er nog geen seconde spijt van.

3 likes

Mijn voorkeur gaat uit naar de Khaki Field. Maar dan wel deze variant: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/khaki-field-mechanical-250?srsltid=AU7gw4WhZJYZMz9YsQXu77UbJH3x03zF1_09V9uQ9D8ZAFQvstEH63se

2 likes

Doorsparen voor een Rainbow Daytona een optie?

Maar in all fairness, het is appels met peren vergelijken. Het enige wat je geeft is een price range. Misschien een idee aan te geven wat je tof vindt aan een horloge.

Mogelijk krijg je dan veel Gavere opties die je nog niet kende.

Tenzij het gewoon een van deze moet worden, dan zou ik een polletje maken

1 like

Ik mis een poll en foto’s van de kandidaten.

3 likes

Al eens bij Certina gekeken?

1 like

Gevoelsmatig neig ik toch naar de Hamilton.

Maar de Seiko Prospex blijft me ook aankijken :joy:.

Ik heb al Seiko’s en vind het leuk om ook andere merken in m’n collectie te hebben.
De Tissot seastar, Certina DS, Mido Oceanstar, is allemaal wel een beetje hetzelfde (sorry als ik iemand tegen z’n schenen schop), de Hamilton vind ik wel meer ‘eigen’

1 like

Welke Seiko Speedtimer bedoel je?

Edit; ah zoals hier boven. Dat is een mooie inderdaad.

1 like

Van jouw rijtje zou ik voor deze kiezen. Mooie wijzerplaat met toffe structuur die onder elke hoek op een andere manier met het licht speelt.

2 likes

Nee Ed, hij moet deze kiezen:

Afijn, duidelijk dat ik dat zou kiezen :grin:

Maar zoals altijd in dergelijke situaties: ga ze passen en kijk welke het beste bevalt. Voor de Mido wordt dat wel lastiger want die vind je een stuk minder in het wild.

2 likes

Seiko.

Sowieso de Hamilton Field! Altijd, anyday:)

De Mido. Echt een heel goed horloge. En de wave dial valt in het echt veel minder op dan op foto.

Ah ja sorry, even vergeten dat dat verplicht is :joy:

1 like

Ik zou een 39mm Seiko Speedtimer nemen. Helaas zijn veel aantrekkelijke versies niet meer te koop, dus ik zou op chrono 24 zoeken of bij Seiko AD’s goed neuzen. Als tweede optie zou ik een Khaki field pakken, het liefst de 38mm automatic in zwart.

Tissot doet me helemaal niks, en de pilot serie van Hamilton heb ik gehad. Ze zijn groot, de wijzers en nummers gimmicky, en de glazen spiegelen als de London Shard. Als je een piloten horloge wilt, neem dan een Archimede Pilot 39 of een Stowa Ikarus, daar zit ook nog eens goed glas op.

Het Mido duikertje is prima, al zou ik dan ook naar de 38mm Certina DS Action kijken.

Alleen dan zonder die 4 dubbel gevouwen NATO, alsof je de lengte niet kwijt kunt. Wel mooi qua kleur en stijl maar ik zou voor Single Pass gaan zoals die van @Jooost