Wat knutselen

Aangezien ik hier nog een Eta 2824 werkje los had liggen en er tegenwoordig via Ebay nogal wat behuizingen worden aangeboden heb ik een en ander gecombineerd.
Het is geen schoonheid, toegegeven, maar het leverde wel een uurtje aangenaam knutselwerk op.

Het resultaat:

Vriendelijke Groeten,

Morse

Mijn beste,

Wat een genoegen om te mogen genieten van het wonderlijke scheppingsvermogen welke door uw handen gecreëerd wordt. Ook dit horloge getuigd van een schoonheid welke vanuit een inventieve kracht is geworden tot wat het nu is. Een horloge met emotie, een sierraad om te dragen.

Hierbij maak ik tevens gebruik om mijn waardering te uiten voor de vele constructieve, educatieve berichten welke u middels dit forum aan ons als horlogepassionisten doet toekomen.

Dus bij deze een bedankje van mijn hand:

Wie zijn kennis niet wil geven,
niet wil delen met zovelen,
met een ander gaat verloren.
Wie wil geven wat hij heeft,
die zal leven,
die zal weten dat hij leeft. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hartstikke leuk! (tu) Ik zou willen dat ik ook technisch genoeg was om dit soort kunsten uit te halen!

Heel goed gelukt zou ik zo zeggen. Ziet er goed uit en in een 44mm plus uitvoering zou ik hem zo zelf aanschaffen.

Gaaf, mooie bezel!, waar heb je die behuizing vandaan? (Ik kan ze niet vinden op Ebay)

Leuk resultaat Morse, is de plaat zwart of blauw?

Jij vindt het misschien geen schoonheid…ik vind hem zeker wat hebben. (tu)

Die kast ziet er best mooi uit, vooral de achterdeksel.

Misschien nog een leuk logootje op de wijzerplaat erbij ?

Dat logo zou het inderdaad helemaal af maken. “Morse” in dit geval. Erg leuk klokkie hoor.

Morse Schreef:

Het is geen schoonheid, toegegeven, maar het
leverde wel een uurtje aangenaam knutselwerk op.

Ik vind hem wel mooi , apart zelfs

Bedankt voor jullie leuke reacties !! :)-D

Deze was echt een makkelijke hoor.

Voor alle geïnteresseerden: op Ebay duitsland komen regelmatig zulke kasten, incl. band en zelfs wijzerplaat en wijzers langs.

Met wat geluk heb je zo’n volledig setje al voor 70 à 80 Euro. Zie: http://schmuck.listings.ebay.de/Juwelier-Uhrmacherbedarf_Einzelteile-Grundstoffe_W0QQfromZR4QQsacatZ57709QQsocmdZListingItemList

Je vindt er ook nieuwe of gebruikte wijzerplaten en losse kasten (niet altijd echt goedkoop).

Op beurzen kom ik regelmatig horloges tegen die met dergelijke onderdelen zijn samengesteld en dikwijls (redelijk duur) verkocht worden als “New Old Stock”, dus het regelmatig raadplegen van die Ebay onderdelen-site komt al eens van pas, zelfs voor niet-knutselaars !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Gaaf idee om zelf ooit een horloge te maken, deze is goed gelukt!

Mooi bij elkaar gesprokkeld. De wijzerplaat is wat kaal, maar dat heeft op zich ook wel weer iets.
De kast is degelijk van kwaliteit, zo te zien.

Leuk gedaan, hoor!

Gr., Mark

Een heel fris horloge, heel mooi gedaan.
Toen ik de foto,s zag, moest ik gelijk aan het merk Sandoz denken.
Groet. Chris

Mooi horloge.
Kast lijkt een beetje op een Alpha ???

Niet slechtuh! Is wel leuk om even weer eens crea te zijn. Leuk! (tu)

Sjors

Morse Schreef:

Aangezien ik hier nog een Eta 2824 werkje los had…

Morse

Mooi werk, Morse ! (tu)

Enne Breitling doet toch ongeveer hetzelfde ? :smiley:

Morse Schreef:

Aangezien ik hier nog een Eta 2824 werkje los had…

Morse

Mooi werk, Morse ! (tu)

Enne Breitling doet toch ongeveer hetzelfde ? :smiley:

Even een mooi horlogeforumlogo erop en we hebben een limited. :wink: