Wat komt er allemaal kijken bij een service beurt?

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij de service beurt van een horloge.

Ik loop zelf met het idee om oude horloges te kopen op ebay,en op te knappen.
maar ik heb geen flauw idee wat een servicebeurt allemaal inhoud, en of ik het überhaupt zelf wel kan uitvoeren

Is het alleen het uurwerk demonteren, onderdelen in de ultrasonic, Monteren & olien of komt er nog meer bij kijken? zo ja wat en wat heb je daar voor gereedschap voor nodig?

Hartstikke bedankt alvast!

Antoni

Een beetje simpel uurwerk moet wel lukken met wat oefenen. Een 6497 bijvoorbeeld. Daar zijn ook wel flink wat guides voor te vinden. Ik zou echter niet zelf je Patek gaan servicen ;).
Wat er nodig is hangt helemaal van het horloge af. Maar als alle onderdelen goed zijn ben je een heel eind met de stappen die je noemt.

Als je eens een kijkje wilt nemen in de wereld van het knutselen met horloges zou ik een Chineese 6497 kopen (die heb je wel voor een euro’tje of €25 nieuw) en die uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Durf te wedden dat je een goed weekendje zoet bent.

Ik heb laatst een vintage seiko 5 met kaliber 7009A gekocht op ebay,

Daar oefen ik vooral op, maar dan vraag ik me toch nog steeds af of dat alles is?

want stel een horloge loopt elke daag 5 min achter, dat kan je dan toch niet verhelpen met alleen het schoonmaken van onderdelen en het olien?

Het is echt iets anders dan een fietsband plakken. Je hebt er vooral kennis en ervaring en de benodigde onderdelen (waar je niet zo eenvoudig aan kunt komen) voor nodig als je oudere horloges wil opknappen.