Wat koop ik voor 700,- euro?

Hallo,
Sinds kort heb ik mij aangemeld op Horlogeforum.nl om het een en ander te leren over horloges.
Op dit moment draag ik dagelijks een Tissot PRC 200 Chronograaf, 40mm kast, witte wijzerplaat, bruine leren band. Inmiddels 7 jaar oud.
Ter aanvulling zoek ik een tweede horloge. Ik wil maximaal ongeveer 700,- euro besteden. Belangrijk is de kastmaat van ongeveer 40 tot 41 mm.
Ik twijfel tussen en Tissot T Touch 2, Titanium met rubberband (wel iets groter), Certina DS 40mm, Rookie, oid.
Hebben jullie suggesties ter aanvulling of ervaringen met bovenstaande horloges? Sportief of klassiek, ik wil nu nog niets uitsluiten. Quartz of automaat is geen probleem.
Graag advies.

Ik zou zeggen: probeer eens wat 42, 43 en 44 horloges om te zien hoe die staan om je pols.

Ik was eerst wat huiverig voor de grotere maten, maar nu ik er een aantal heb is 40mm me te klein.

Welkom op het forum, Edwin.

Welkom Edwin!
Als je iets sportiefs wilt, weliswaar wat groter dan je zou plannen, er staat van EricPP een Seiko Sumo hier op het verkoopforum. Goedkoper, maar super…

Dick

Hoi Edwin!

Wat je nu hebt is dus dit model?

Het is een beetje lastig om advies te geven voor een horloge van 700, doe maar wat:D Geen idee wat jij wilt, maar ik zou een sportief model met metalen band wel leuk vinden naast dit horloge.

Zelf heb ik een t-touch en hij bevalt erg goed! De functies zijn een leuke gadget, maar gebruik ik nooit… Ik draag dit horloge dan misschien ook 2x per maand, maar altijd wel met veel plezier. Erg robuust en goede kwaliteit!(tu)

Hoi,

Bedankt voor je bericht. Inderdaad die PRC heb ik nu. Let wel; nu zijn ze er ook in 42 mm. Ik heb de 40 mm uitvoering.

Over de Touch; zelf zou ik dan voor dezelfde wijzerplaat kiezen als die jij hebt. Wel met titanium kast en rubber band. Niet te zwaar en sportief door het titanium met rubber.

Hoe lang heb je de Touch? Bevalt die goed, geen storingen? Ik ben bang dat de techniek storingsgevoelig is. Natuurlijk heb je niets aan de functies maar het staat wel leuk.

Groeten!

Okay, dat is nog niet zo gek.

Tissot powermatic 80?

Halios… Zie die link eerder van leenv. Wat vind ik dat een gaaf ding!

Ik heb een T-Touch expert in Titanium. Het is misschien niet mijn mooiste horloge, maar wel degene die het meeste draagtijd gehad heeft. Verschrikkelijk praktisch onder alle omstandigheden. Je zit met 700 euro trouwens bijna tegen de onderkant markt aan van Oris. Lijkt me ook de moeite waard om een blik op te werpen.

Goede tip! Ervaring met dit horloge? gangservice van 80 uur, mooie klok!
Bedankt, Edwin

welkom!

met 700 hen je n budget voor de lagere regionen vd zwitserse klokjes, zoals minder bekende als steinhart, of bernhart, maar ook vd bekendere merken als hamilton, tissot (duh) of frederique constant.
of t midden-hoge segment vd japanse markt met orient, citizen, seiko of de luxere casio.modellen. die laatste heeft ook abc horloges. wellicht geen touchscreen, maar wel weer radio controlled en met tough solar hoeft je niet bang te zijn met n leeg batterijtje te zitten.

misschien n idee om met de zoekfunctie t ehbo lijstje op te zoeken voor tips.

welkom Edwin. Kijk eens bij Stowa.
Veel horloge voor je geld!

Hmmmm voor € 700 heb je een nieuwe limited edition Seiko Sun: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2065772 (:smiley: Geintje moet kunnen. Zoals je gemerkt hebt … voldoende kennis :+ Die Tissot Touch is echt wel een leuk horloge. WilSeiko heeft wel de nodige ervaring in deze prijsklasse, gezien hij hier regelmatig wat verkoopt of post. Heel veel plezier hier!

Hoezo Geintje, dan heb je wel een uniek limited Horloge wat je niet veel tegen zal komen? hahahaha

Sprinter Schreef:

Hmmmm voor € 700 heb je een nieuwe limited edition
Seiko Sun:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2065772 (:smiley:
Geintje moet kunnen. Zoals je gemerkt hebt …
voldoende kennis :+ Die Tissot Touch is echt wel
een leuk horloge. WilSeiko heeft wel de nodige
ervaring in deze prijsklasse, gezien hij hier
regelmatig wat verkoopt of post. Heel veel plezier
hier!

Hahaha je weet ik teken ervoor, maar vrees dat Edwin op zoek is naar iets anders lol

gratje Schreef:

Hoezo Geintje, dan heb je wel een uniek limited
Horloge wat je niet veel tegen zal komen?
hahahaha

Sprinter Schreef:

Hmmmm voor € 700 heb je een nieuwe limited
edition
Seiko Sun:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2065772
(:smiley:
Geintje moet kunnen. Zoals je gemerkt hebt …
voldoende kennis :+ Die Tissot Touch is echt
wel
een leuk horloge. WilSeiko heeft wel de nodige
ervaring in deze prijsklasse, gezien hij hier
regelmatig wat verkoopt of post. Heel veel
plezier
hier!

Advies om trouwens wel een T-touch 2 of Expert te nemen in plaats van de “gewone” (eerste model). Niet alleen is het display iets mooier, ook is deze beter bestand tegen vocht. Als gevolg van het “verzuipen” van een membraan is bij mijn eerste T-touch de barometer er mee opgehouden. Bij mijn Expert nooit enig probleem gehad, ondanks zeer intensief gebruik. Via ebay zijn Tissots trouwens aanmerkelijk goedkoper te verkrijgen dan via de plaatselijke dealer. Bij UK-verkopers heb je geen bijkomende importkosten.

http://www.lionseek.com/watches?adv=1&price_start=700&price_end=900&site[0]=46&site[1]=47&site[2]=48&site[3]=50&site[4]=51&site[5]=52&site[6]=53&site[7]=54&site[8]=84

Tissot Seastar geen optie? Ondergeaardeerde duiker wat mij betreft: