Al vaker heb ik hier gelezen dat die werkjes niet duur zijn.
Wat kosten die ?
Al vaker heb ik hier gelezen dat die werkjes niet duur zijn.
Wat kosten die ?
Seiko branded kun je niet langs officiele weg kopen dacht ik, dan wordt het SII.
Rob van Monsterwatches heeft er altijd wel enkele te koop die “over” zijn van een mod (die wel Seiko branded zijn). 7S26 voor ca €55, 4R36 weet ik niet maar niet heel veel meer.
En 6R15? En passen deze in andere kasten? Dus past een 6R15 in een Samurai kast bijvoorbeeld?
Ja dat past.
Hier een SII leverancier, maar die verkoopt niet aan particulieren denk ik.
http://www.startimesupply.com/product/NH36.html
Wat betekent SII ?
Ja zoals @anon50762135EV al zegt, maar soms moet je een andere kroon/stem gebruiken. Vraag @HanDavinci die heeft het recent gedaan.
Dit is de SII branded 6R15: De NE15. (dat is echt hetzelfde kaliber, alleen SII gemerkt tbv externe merken die Seiko kalibers monteren). Wel iets duurder, maar geen ETA geld:
http://www.startimesupply.com/merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=1&Product_Code=NE15&Category_Code=Automatic-other
Nog niet, maar bij een 6R15 moet je een andere kroon gebruiken (aftermarket op ebay waarbij je de stem van de kroon los kan schroeven of een van de SARB059)
Een 4R35 is plug en play. Er staat hier zo’n Sharkert nep Seiko te koop met een NH35 die zo in je SKX past. Er staat in de advertentie iets over een stem, maar ik denk dat als je de 007 stem erin drukt dat het probleem weer verholpen is. Dit heb ik zelf ook eens met een NH35 gehad.
Ik wacht zelf tot ik een Sumo langs zie komen voor een zacht prijsje als donor. Die Sumo wijzerplaat en wijzers zijn erg gewild.
Ik krijg over deze dagelijks berichtjes of een bod erop
@batman, als je hulp wil, stuur gerust een berichtje
Ah. Kijk. Daar heb ik wat aan. Degene die z’n SKX aan @anon50762135EV zou verkopen heeft nu een SKX die na stuiteren niet best loopt, dus ik denk dat ik misschien een NH35 en een caseback-openertje scoor. Al vind ik wel dat er een 7s26 in heurt, eigenlijk.
Hee, trouwens, da’s ook nog iets voor m’n Citizen Promaster… Kennen we hier iemand die naast Saffier op horloges zetten ook nog tot 20 bar WR kan testen? Er werd me een adres in het zuiden des lands (Sittard?) aangeraden, maar die doen wel saffier, maar testen maar tot 10 bar.
Kalle Slaap test wel na saffier plaatsen. Maar hoeveel geen idee.
Gewoon zelf doen, joh.
Je kunt gewoon je oude rotor gebruiken waar Seiko op staat. De SII kalibers zijn gewoon hetzelfde. Het is óók Seiko, alleen staat er wat anders op de rotor. Als je geen hacking/handwinden wilt omdat dat heurt neem je toch lekker de NH15 met een rotor met “Seiko”.
Dank je!