Wat krijg je vandaag de dag nog voor 60 Euro?

Dit, onlangs op twee brocantes hier in de buurt:

Een Minerva handopwinder

met een werk kaliber Minerva 49 voor 4 Euro

een Eterna automaat

met bumper (Eterna 834) voor 15 Euro

Een Gruen

met een Gruen kaliber 415 voor 11 Euro

Een Du Rhone Squale

met een ETA werk voor 15 Euro

En tenslotte nog deze Omega Medaille waarvan ik de verzilverde uitoering al had voor 15 Euro

dat is totaal 60 Euro.

De horloges lopen maar moeten nog wel even schoongemaakt worden. En daarna gaan ze waarschijnlijk de baai in.

De Omega medaille ligt op de plank naast het verzilverde exemplaar en m’n andere trofeeën

Dat noem ik nog eens een mooie score (tu)

Succes met het schoonmaken en de verkoop.

mvg, Frans

Ik woon toch echt in het verkeerde land:D:D

Leuke vangst hoor, vooral de Squale: toppie(tu)

Mijn beste,

“veel, voor weinig”
Een grandioze aankoop, waarvan ik de Eterna en Minerva het meest begerenswaardig vind.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Voor Minerva geef ik je 10,euro en dat is 150% winst en waar heb je dat nog in deze tijd:)-D
Groet
Iwan

Sohéééé ::o Die is goed (tu) Je zou denken dat ze in CH wel weten wat de prijzen zijn, maar niet dus.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Squale. Zelf ben ik ook enorm fan, van het afstruinen van curiosamarkten. Onlangs nog in Gouda geweest, waar een Roamer Searock mijn aandacht trok. Daar het niet een bijzondere uitvoering was, en de staat van het horloge :sunglasses: was, heb ik hem laten liggen. Succes met de verkoop! Wij weten de inkoopprijs… :smiley:

m.v.g.

Goed gedaan! Jij bent toch niet de kunst aan het afkijken van Henrik, hè? :wink: En ja, voor dat geld kun je wel een keer lol trappen.

En ik altijd maar denken dat je overal leuke vintage kunt vinden behalve in Zwitserland…
Meneer… U bent een geluksvogel! (tu)

Je kan voor 60 euro natuurlijk ook een heeel groot bord friet kopen en je ziek eten.

Jou keuze lijkt mij wel beter zeg.

het bumper horloge heeft mijn voorkeur.

Heb je nog info over de omega plak ter ere waavan uitgegeven, aan wie en in welke oplage.

Omega info is altijd welkom

Groet
arie

Gemaakt zijn die medailles voor de deelnemers aan het wereldcongres van Omega t.g.v. het 125-jarig bestaan in 1973.
Aanwezig waren alle “general agents” m.a.w. de importeurs, mensen van de directie van Omega en waarschijnlijk nog wat hoogwaardigheidsbekleders van de Zwitserse horlogeindustrie. Ik denk, dat de oplage zo’n 200 stuks zal zijn geweest.
Misschien staat het in het boek van Marco Richon.

Het exemplaar, dat ik al had blijkt overigens niet slechts verzilverd, maar bij nadere beschouwing van echt Sterling zilver (925) te zijn. Zoals je op de foto kan zien zit er - anders dan bij het bronzen exemplaar - een ring aan met een band zodat je hem, als je gek genoeg bent, om je hals kunt hangen.
Ik heb het van mijn vader gekregen, die een van de deelnemers was.
Dat is dus een aandenken, het exemplaar uit brons is een leuk item.

Ik moet toch eens vragen of ze ook gouden medailles gemaakt hebben en voor wie die waren.

Goe bezig , Maurits .

Yo , Manu .

Maurits, scherpe blik denk ik.

kan jij die Gruen nog laten zien, want er staat dezelfde minerva als in het begin.
ben benieuwd wat de dial en kast ervan zijn

groet
Willem

Inderdaad, foutje, bedankt.
Helaas kan ik het niet in de oorspronkelijke post veranderen dus nu hier nog de korrekte foto van het horloge en nog een keer het werk.

en

bedankt voor je antwoord over de plaquette die je had gekocht.
Ik had dit nooit gezien dus was wel nieuwsgierig hiernaar.
Omega blijft mijn favorite merk.
voor mijn gevoel no nonsens kwaliteit

Leuk om de foto’s te zien
Groet
Arie