Wat maakt bepaalde horlogemerken zo bijzonder

Ik weet nog goed toen dit tijdperk begon, horloges waren toen dik over de 500 gulden

En allemaal met rode cijfers

1 like

Een mod van MAD Paris?
Patek Philippe staat ook tussen aanhalingstekens :sweat_smile:

Veel moeite voor niks. Had die beter een RM kunnen halen en die Patek weg kunnen geven. Eeuwig zonde

1 like

Deze:

One-of-a-Kind Patek Philippe Watch

The all-black timepiece is the result of a lengthy two-month process.

2 likes

image

Een oranje Doxa komt regelmatig langs in de boeken van Dirk Pitt.

3 likes

Wat bedoel je hier precies mee?

1 like

Iets met complottheorieën over maanlandingen en marketing claims.

Het is helemaal geen geheim dat de beelden van de maanlanding geanimeerd waren. De beelden op de maan zelf daarentegen waren wel live. Ik snap de paranoia niet.

De aarde is hol. Daarom mag niemand over de polen vliegen want dan zie je de ingang!

4 likes

Timex is voor mij een voorbeeld van een bedrijf dat gigantisch veel keus heeft. Lollig, netjes, speels, sportief en origineel en functioneel . Daarnaast ook betaalbaar

Zou anders ook verdomd lastig worden om een “polar” aan de man te slijten…

Die Wilsdorf toch… Niet gedacht dat hij een reptiel was. The more you know :face_with_spiral_eyes:

Man in black. Daar is de Hamilton Ventura onderdeel van het uniform.

1 like

vetgedrukte tekst

Seiko Arnie - Predator

Murph + Lunar pilot - Interstellar

Seiko SKX 009 - All is lost

Heuer Monaco - Le mans

Vostok Amphibia - Red October

De lijst is eindeloos.

1 like

Dan moet je wel bijna alle horloges van Herma uit hun Calypso-serie in je collectie hebben.

Herma, van de fa. Anguenot, Villers-le-Lac.

Duidelijk, 2 ICONS!

2 Icons :point_up:t2::grin:

De horloges van de Nato-Boyzz en “the timekeepers of the free world”

Pogue, Cevert plus eerste automatische chronograaf, eerste automatische chronograaf in de ruimte met een astronaut eraan vast.
Fantastisch uurwerk dat altijd loopt.(zelfs na 50 jaar zonder service)

5 likes

De Seiko 5 Gene Kranz
ref. 6119-8460

Hoofdvluchtdirecteur Gene Kranz achter zijn console in het Mission Control Center van het Manned Spacecraft Center in Houston tijdens de lancering van de Apollo 11-missie op 16 juli 1969, met zijn Seiko 5 ref. 6119-8460 op de originele armband

Recent de Seiko 5 SRPL91 en SRPL93 — heruitgaven van de “Gene Kranz” 6119-8460 Sports Diver uitgebracht, wat voor Seiko begrippen zeer uniek is

9 likes

Ah, ik zie dat Belmondo zo bekend is dat je zijn naam niet meer weet. :rofl::rofl::rofl:

Bond heeft ook Gruen, Seiko, Hamilton en Rolex gedragen. Wat de Seamaster bijzonder maakt is dat Omega godsliederlijk veel heeft betaald om die Seamaster in die films te krijgen.

De Giugiaro wordt de Ripley genoemd omdat zij zo’n ding om had.

Ik weet niet of een drugsverslaafde kinderlokker die covers van Ray Charles nummers zong (een drugsverslaafde schuinsmarcheerder) wel een selling point is.

Nietes. Hillary droeg een Smiths Deluxe.

Ga dat maar eens aan Iraniërs, de bevolking van Vietnam, de Palestijnen, bewoners van de Centraal Afrika, Afghanen, Egyptenaren, de mensen van El Salvador, Irakezen, en heel veel anderen uitleggen.

Wat je eigenlijk bedoelt is dat het de horloges van de stoottroepen van BlackRock zijn.

Maar goed, gegeven de reacties hier kunnen we concluderen dat de vraag van Fratello (verkopen lulverhalen nog steeds horloges) wel met een ja beantwoord kan worden.

3 likes

Een hele lelijke! :confounded:

Paul Newman :wink:

Is er hier dan niemand die horloges bijzonder vindt omdat het ontwerp bijzonder is? Of de techniek? Zo vind ik alle Spring Drive bijzonder omdat het het enige uurwerk is wat echt traploos glijdt en niet tikt.

De hier genoemde Hamilton Ventura is bijzonder omdat het een uniek en iconisch ontwerp is (de Hamilton Pulsar en Seiko Ripley ook, trouwens) wat sowieso al een bepaalde Zeitgeist vertegenwoordigt zonder dat ze daar een bekende drager voor nodig hebben.

1 like