Leuke post! Zenith is echt prachtig en een van hun chrono’s staat ook in mijn top 3 grails
Wat voor mij doorslaggevend is, zijn simpelweg de looks. En vaak hoe zeldzamer, hoe leuker en meer ik het horloge waardeer. Geeft me een speciaal gevoel ofzo haha.
Maar mijn drie grails at the moment zijn:
3. Zenith (of Movado) Pilot chronograaf. Waarschijnlijk veel te groot voor mijn pols, maar zo übercool. En wat ook mee speelt, het prachtige El Primero uurwerk.
Dit vind ik eigenlijk by far het aller mooiste horloge ooit geproduceerd. Imho gewoon geslaagd in alle opzichten. De Movado Super Sub Sea, perfecte grootte en ik zou mijn hele collectie verkopen (op twee horloges na) om 'm in deze staat te kopen.
Mijn ultieme grail is de Omega speedmaster professional, de enige echte moonwatch. Sinds m’n dochter Luna, wat maan betekend, werd geboren vind ik de moonwatch geweldig. Het is niet de meest zeldzame horloge op aarde. De looks in combinatie met een persoonlijke touch, maken dit mijn ultieme grail.
Mooi verhaal en hele mooie reden om deze te dragen. Misschien eentje uit haar geboortejaar nemen? En nooooit meer wegdoen zodat zij hem lekker op haar 18e van papa krijgt!
Sorry maar het eerste waar ik aan moest denken was de apple watch
Een belangrijk deel voor mij bij het zoeken en kijken naar nieuwe horloges is hoe het horloge is mijn collectie zal passen.
Ik weet niet of je het een grail zou kunnen noemen maar deze wil ik eerdaags aan mijn collectie toevoegen. Een vroege Seiko quartz (pre 1975, liefst dan ook 1971 of 1972)
Ook mischien een datejust 1601 of 1603 maar daar ben ik nog niet over uit
Geen excuses nodig, dat is dan ook de bedoeling, klein grapje van Moser. Eerst uitgebracht in zeer beperkte oplage en daarna wegens succes ook als reguliere reeks. Ik vind hem echt top.
Mijn grail is een H Moser & Cie Monard Date.
Financieel niet onbereikbaar, maar ik heb mijn vrouw nog niet weten te overtuigen, dus in die zin wel onbereikbaar voorlopig.
List meen ik 24k, maar kan geen prijslijst vinden. Maar volgens mij ook wel nieuw te krijgen tussen 12 en 16K. Afhankelijk van de kleurstelling wijzerplaat icm wit of geelgouden kast. Platina versies zullen iets duurder zijn.
Haha ja zo gaat dat he jammer genoeg. Maar doelen stellen die financieel niet haalbaar zijn en dat een ultieme grail noemen is een beetje zelfkwelling wat mij betreft.