Wat maakt Sinn 556 robust?

ik heb al eerder een item geplaatst dat ik opzoek ben naar een robust horloge voor max. €750,-. De Sinn 556 werd vaak getipt. Maar… wat maakt dit horloge tot een robuste constructie? Deze heeft nm niet de technische hoogstandjes van de duurdere modellen.

Ik ben benieuwd naar je reacties!

Groeten,

Marco W.

Marco W Schreef:

ik heb al eerder een item geplaatst dat ik opzoek
ben naar een robust horloge voor max. €750,-. De
Sinn 556 werd vaak getipt. Maar… wat maakt dit
horloge tot een robuste constructie? Deze heeft nm
niet de technische hoogstandjes van de duurdere
modellen.

Groeten,

Marco W.

Kijk maar even op hun website naar de technieken die ze hebben ontwikkeld en toepassen:

http://www.sinn.de/de/Sinn_Technologien.htm

bedankt voor de tip. Maar zoals ik al eerder aangaf zijn deze speciale technieken vooral voorbehouden aan de duurdere modellen.

Alleen de voorziening tegen over/onder druk schijnt een bijzondere constructie te zijn bij alle Sinn modellen.

De achterliggende vraag is natuurlijk wat maakt de 556 nu robuster dan vergelijkbare horloges in die prijsklasse?

Marco W.

Of nog veel beter: Bestel op hun site de gratis hardcover catalogus. Doet me er aan herinneren dat 't weer die tijd van het jaar is! Ongelooflijke service van ze, want het lijkt een boek van zeker een paar tientjes produktiekosten.

PeterLC Schreef:

Of nog veel beter: Bestel op hun site de gratis
hardcover catalogus. Doet me er aan herinneren dat
’t weer die tijd van het jaar is! Ongelooflijke
service van ze, want het lijkt een boek van zeker
een paar tientjes produktiekosten.

Heb ik vorig jaar ook gedaan, een prachtig boekwerk over de toegepaste technieken!

Marco W Schreef:

ik heb al eerder een item geplaatst dat ik opzoek
ben naar een robust horloge voor max. €750,-. De
Sinn 556 werd vaak getipt. Maar… wat maakt dit
horloge tot een robuste constructie? Deze heeft nm
niet de technische hoogstandjes van de duurdere
modellen.

Groeten,

Marco W.

“”"“Deze heeft nm niet de technische hoogstandjes van de duurdere modellen.”"""

Dit maakt hem robuust. No-nonsense, wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Zoals een ouwe Opel B-Ascona robuust is ( ok , nu onderhand WAS ) t.o.v een ? nou, laten we zeggen Toyota Prius.

Mooi horloge trouwens die Sinn 556.

Voor 750 € vind je ook ‘hogere’ modellen van Sinn tweedehands (en sinds ze toch zo robuust zijn is 2dehands geen issue) ik denk dan aan de 656 (met datum tss 4 & 5, vind ik wel mooi), misschien wel een 875 met 2de tijdszone en zelfs sommige van hun duikers EMz3 zijn te vinden voor dat geld…
Groeten
Broes

Dank allemaal voor jullie reacties.

Hoewel ik eerder aangaf dat ik niet op zoek was naar een duiker neig ik daar nu toch wel meer naar als goede optie voor een robust horloge.

Bijvoorbeeld de Archimede Sport duiker.

Nog meer ingevingen in de prijsklasse €500 a €750?

Marco W.

robuuste duikers? Keuze te over. Hoe groot mag die zijn? Er zijn veel merken, zoals Benarus, Bosschett, halios, zinex, Deep blue die erg leuke stevige duikers maken maar vergeet de seiko tuna’s, de sumo’s, sawtooth’s, de BFK’s, de (Franken)Monsters, de Citizen Ecozilla’s niet. En de Marathon Jsar of Gsar’s natuurlijk.