Wat maakte de Zeno HFLE 2003 speciaal?

De afgelopen week weer eens de Zeno HFLE 2003 om de pols gehad.
Hoewel ik er destijds zelf nauw bij betrokken was, kan ik nergens meer terug vinden wat er allemaal specifiek is aangepast t.o.v. de standaarduitvoering.

Wat ik nog wél weet:

• 25 exemplaren gemaakt (ik heb nr 17)
  • opdruk oorspronkelijke koperen wijzerplaat aangepast: Zeno-Watch Basel horizontaal ipv in halve boog, afbeelding vliegtuig boven het merk ipv eronder; extra bijschrift Independent swiss watch manufactoring since 1922; vermelding serienummer xx/25 boven kleine seconde.
  • doorzichtige achterkant: opschrift horloge.pagina.nl - 2003

Tot zover de zichtbare delen.

Maar is er ook aan het Unitas 6498 uurwerk nog iets aangepast? Ik kan mij herinneren dat de rode jewels en geblauwde schroeven een verwijzing waren naar kleuren van de Nederlandse vlag. Maar gekleurde jewels/schroeven kom je wel vaker tegen bij reguliere modellen.

Verder een echtheidscertificaat, limited edition certificaat en een net houten kistje erbij. Tegen meerprijs was er ook een stalen band leverbaar. Horloge geleverd via een Nederlandstalige Marley van Sayin Watches in Zwitserland.

Weet iemand (oud forumleden?) of er nog meer bijzonderheden zijn die ik nog niet vermeld heb? ik hoor het heel graag!

Bijgaand wat foto’s ter illustratie.

9 likes

Dat was 15 jaar voordat ik HF-lid werd… Voel me nu wel een Benjamin…

3 likes

Ik was toen -1 jaar oud😅

1 like