Ik kom steeds vaker allerlei artikeltjes tegen over chinese horloges.
Zelfs met tourbillon, en dan voor een fractie van de verwachtte prijs.
Op sites als Etsy en Temu allerlei neppers, maar ook horloges met een eigen ontwerp, soms verassend fraai. Voorbeeld hieronder
Alleen: ik heb helemaal geen ervaring met chinese uurwerken.
Maar soms zie ik hier op HF nog wel eens iets voorbijkomen, bijvoorbeeld Seagull.
Daarom mijn vraag: wat is jullie ervaring met dergelijke uurwerken? Want met dergelijke prijzen: te mooi om waar te zijn… Of toch niet?
Lopen ze goed, betrouwbaar, ook na langere tijd? Of valt het binnen korte tijd gewoon uit elkaar?
Ja je moet goed opletten natuurlijk.
Heb deze net gekocht maar wel hier en daar even gekeken.
Ook op Chrono 24 voor het prijs verloop.
Ook als ik hem dan met de tijd wil verkopen.
En als hij een nieuwe batterij nodig heeft of dat wel verstandig is of een nieuwe kopen.
Ja heb er toch even over nagedacht is toch weer een investering natuurlijk.
Na een nachtje slapen de knoop doorgehakt en besteld.
Binnen een paar dagen binnen en heel blij mee.
Toch maar een Chinees voor de prijs van een bakje nasi !
Voor E 10,00 incl. Bezorgen !!! Ome Ali.
Denk dat het een goede investering is.
Wat bedoel je er precies mee? Een Chinees horloge met een Miyota of Seiko uurwerk of een echt Chinees horloge met in-house uurwerk?
In de laatste categorie heb ik deze handopwinder voor €100 van AliExpress. Daarvoor krijg je een comfortabel dragend horloge dat redelijk op tijd loopt (+15s/dag) waarbij de minuten wijzer net niet helemaal uitgelijnd is met een heel mooie kast, wijzerplaat en wijzers en als laatste een kut bandje. Dat heb ik gewijzigd naar een Hirsch leren bandje en dan is het een heel fijn dragend 38mm horloge dat niet een hommage is van een duurder Zwitsers of Japans merk.
Opwinden van het Fanzhi M01D uurwerk voelt goed en gaat soepel, beveiligd tegen overwinden.
Tikt mooi op 21600 bph.