Wat mag mijn droomhorloge kosten. Rolex 1603

Na lange tijd speuren op het internet en het bezoeken van meerdere zaken, ben ik er eindelijk over uit voor welk horloge we gaan sparen…

Een Rolex datejust 1603 stainless steel met jubilee bracelet en zwarte dial.

Nou resten mij slechts twee vragen…

Hoe veel heb ik nodig en waar kan ik het beste kopen?

1 like

19000 euro en bij een Spaanse verkoper.

1 like

Ja die voldoet uitstekend, behalve dan het goud/staal en de witte dial.

Moet onder de 3000 wel kunnen.

Zwarte dial komt minder vaak voor. Als je zowel de band als het horloge zelf in goede staat wilt hebben moet je wel rekenen op minimaal €3000 bij particulieren en meer bij juweliers.

Ligt aan hoelang je gaat sparen over 10 jaar heb je meer nodig dan nu :wink:

Prijs hangt (echt) nogal af van de staat. En uiteraard van dingen als doos en papieren. Dus wat: mag een 1603 kosten is een beetje een ‘hoe lang is een Chinees’ vraag.

Voor een vers onderhouden 1603 met een mooie Jubilee band met weinig rek moet je serieus geld neertellen. Ik schat in tussen 3000 en 4000 ( of nog meer), afhankelijk van de compleetheid van de set. Buy the seller, lijkt hier geen overbodige luxe. Met Rolexen wordt aardig wat aangerotzooid, om het zachtjes uit te drukken. Een goed bekend staand bedrijf is Amsterdam Watch Company. Ook zijn er in Maastricht enkele horlogezaken die goed staan aangeschreven. Steiner is er daar één van.

Vraag wat er aan onderhoud is gedaan. Een beetje “poetsen” is iets anders dan een full service van het uurwerk. Een vergissing kan serieus geld kosten. Een service loopt al gauw naar 300 euro, exclusief eventuele nieuwe onderdelen.

Er is over de 1603 genoeg te vinden op het internet. Ga je in het model verdiepen zodat je er meer over leert (her)kennen.

Succes!!

1 like

Super bedankt voor jullie reacties!

Maar het is dus het verstandigst om een horloge te halen bij een erkende vintage horloge zaak?

Hoor ook veel spookverhalen over Chrono24 en frankinwatches…

Heb nog wel 1 vraag. Heb ergens een keer een datejust 1603 gezien in RvS met een zwarte wijzerplaat en geel goeden wijzers en uurmarkeringen. Kan dit of is dit later zo in elkaar geknutseld?

Dit is achteraf gedaan lijkt me.

Mwah. Dat betekent zeker ook niet altijd dat het een top horloge is. Alleen betaal je wel altijd een dik premium. Ik zou zelf het liefste er denk ik een gewoon op het forum scoren.