Wat me opvalt op diverse sales corners (Seiko mods)

Als ik de diverse sales corners eens rondkijk dan valt me op dat er wel heel veel Seiko gemodificeerde horloges te koop staan.

Natuurlijk is het aantrekkelijk om bestaande Seiko modellen te modificeren. Ik bedoel Seiko’s zijn goedkoop, en het is redelijk gemakkelijk om aan uitwisselbare onderdelen te komen. Maar blijkbaar kan zo’n “gemodde” Seiko de eigenaar niet lang bekoren.

Daarom leg ik hier de stelling neer:

“Een Seiko Mod verveelt snel”

Schiet maar los…

Ik denk dat dit meer te maken heeft met “het gauw uitgeken raken op een model” en niet weten wat je nu eigenlijk wilt.

Heeft m.i. niet zoveel te maken met een seikomod, kijk bijvoorbeeld naar gewaardeerd forumlid Dreski, die verkoopt een klok bij wijze van spreke al voordat ie is afgeleverd, no offense Dreski;) zag in een ander topic dat Andre nu alle kleuren van de G shock aan kopen is:D

Daarnaast zie ik ook regelmatig een relatief duur horloge te koop staan met de opmerking dat ie toch niet bevalt of net iets te groot is of ik heb iets anders gezien en dan gaat er zomaar een relatief nieuwe omega de deur uit…leuk voor eventuele koper, maar ik denk soms, denk is na voordat je zo’n klok koopt, alhoewel als via i-net koopt zonder de klok te passen dan kan het natuurlijk tegenvallen.

Ik begrijp het soms ook niet Menno, ik moet altijd zorgvuldig een afweging maken, budgetair maar ook omdat ik niet impulsief een klok wil kopen, tenzij het een paar 10tjes is dat gewoon leuk.

Tis eigenlijk net als met muziek, je draait meestal de laatste cd of itune.

Ik bekijk ze altijd, die post over gemodde Seiko’s en vind heel vaak het origineel mooier.
En als ik de vele veranderingen zie is het blijkbaar wel een geaccepteerd fenomeen dit in tegenstelling tot modellen van andere merken.
Wat mij ook opvalt is dat het bij vintage Seiko’s niet zo algemeen goed of mooi gevonden wordt.
Maar om terug te komen op de stelling"Een Seiko Mod verveelt snel "
Neen.

Ik ook niet… misschien bedoel je iemand anders? Uiteraard wil ik wel mijn mening verkondigen (tu)(tu)

Soms zie je ineens een horloge waarvan je denkt: dat moet 'm zijn! En dan is het maar afwachten of je portemonnee het met je eens is! Ik heb iedere maand een vast budget. Als dat op is, wacht ik gewoon tot de volgende maand en dan is het soms ‘helaas pindakaas’.

Deze maand ben ik aan het ruilen geweest: toch een nieuw horloge zonder dat het geld kost. En de eerste maanden van dit jaar heb ik een aantal horloges verkocht. Sommige voor meer geld dan ik vooraf had ingeschat. Dat is dan een mooie meevaller. (Dat geld besteed ik overigens aan mijn ‘oorlogskas’: komt er een keer een vintage Blancpain FF Aqualung voorbij, dan staat daar wel mijn naam op!)

Menno

zoo, heb ik effe een zwak moment zeg,:o noem ik de toppicstarter ineens Menno…Hans natuurlijk Mennink…sorry Menno…
overigens kan ik me ook vinden in jouw mening, ik heb helaas geen horloges die het verkopen waard zijn, dwz buiten de 3 toppers die ik sowieso niet verkoop (Breitling colt quartz, Maurice La Croix Miros duiker en collectors item Magrette, pvd nr 35)

In antwoord op jouw stelling, een volmondig NEEN!

Seiko is één van de weinige merken die binnen het al brede programma, tevens de mogelijkheden biedt voor het verdiepen van je wensen voor een horloge.

Het te koop zetten van een “mod” wil niet direct zeggen dat je het horloge direct zat bent. Meestal koop (of ruil) je toch weer een klok die meer aansluiten bij je wensen (op dat moment).

Het merk Seiko is wat dat betreft de meest toegankelijke weg:

• Uurwerken zijn simpelweg uitstekend
  • Standaard onderdelen makkelijk verkrijgbaar, zelfs van de oude horloges
  • Mod onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar en goedkoop
  • Degene experts zijn voor een schappelijk tarief bereikbaar, mocht je het zelf niet kunnen (Rob, Harold, Noah, JakeB. Michael, etc.)

Zoals het spreekwoord zegt: wisseling van spijs doet eten… en Seiko is gewoon lekker :+

Lowlander Schreef:

Ik denk dat dit meer te maken heeft met “het gauw
uitgeken raken op een model” en niet weten wat je
nu eigenlijk wilt.

Heeft m.i. niet zoveel te maken met een seikomod,
kijk bijvoorbeeld naar gewaardeerd forumlid
Dreski, die verkoopt een klok bij wijze van spreke
al voordat ie is afgeleverd, no offense Dreski;)
zag in een ander topic dat Andre nu alle kleuren
van de G shock aan kopen is:D

Daarnaast zie ik ook regelmatig een relatief duur
horloge te koop staan met de opmerking dat ie toch
niet bevalt of net iets te groot is of ik heb iets
anders gezien en dan gaat er zomaar een relatief
nieuwe omega de deur uit…leuk voor eventuele
koper, maar ik denk soms, denk is na voordat je
zo’n klok koopt, alhoewel als via i-net koopt
zonder de klok te passen dan kan het natuurlijk
tegenvallen.

Ik begrijp het soms ook niet Menno, ik moet altijd
zorgvuldig een afweging maken, budgetair maar ook
omdat ik niet impulsief een klok wil kopen, tenzij
het een paar 10tjes is dat gewoon leuk.

Tis eigenlijk net als met muziek, je draait
meestal de laatste cd of itune.

Kleine correctie. Ik weet wel wat ik wil en dat is bijna alles behalve een mod. :smiley:
Voor mij is een deel van de hobby het zoeken naar leuke aanbiedingen en steeds wat nieuws kunnen dragen. Iedereen beleefd zijn hobby anders. En no offense taken. :wink:

Mee eens.Mods zijn leuk en vervelen niet sneller dan een standaardhorloge.

Nivelacuso Schreef:

“Een Seiko Mod verveelt snel”

Misschien voor sommigen, maar niet voor mij. Ik heb wel vaker bij horloges dat ik denk “dat zou ik anders gedaan hebben”. En bij een Seiko gaat dat budgettair en kwa onderdelen iets makkelijker.

Laat nu een skx007 modje maken waar ik waarschijnlijk nog lang niet op uitgekeken zal zijn. Toegegeven, mijn modjes zijn vaak niet zo extreem. Hou het meestal in de geest van 't originele design.

Denk niet dat een Seiko-mod snel verveelt.
Het “lage” budget speelt een rol om te modden met deze klokjes, en je doet ze dus ook makkelijker van de hand.
Het wordt effe anders denk ik als je gaat modden met een Breitling, Rolex of Omega of whatever.
Iets dat zelden tot nooit gezien wordt trouwens.
Hoe zou je btw een Rolex gaan modden of een Breitling?
Of een PP, zou je daar effe een andere dial of wijzers plaatsen voor de fun?

gr Ron

bikerplus Schreef:

Denk niet dat een Seiko-mod snel verveelt.
Het “lage” budget speelt een rol om te modden met
deze klokjes, en je doet ze dus ook makkelijker
van de hand.
Het wordt effe anders denk ik als je gaat modden
met een Breitling, Rolex of Omega of whatever.
Iets dat zelden tot nooit gezien wordt trouwens.
Hoe zou je btw een Rolex gaan modden of een
Breitling?
Of een PP, zou je daar effe een andere dial of
wijzers plaatsen voor de fun?

gr Ron

Dat is zeker waar. Sommige onderdelen zijn nog via het internet te bestellen, maar ook een hoop niet. Heb 1 gemodde Omega. Een titanium Seamaster met de donker blauwe look van een stalen versie. De bezel ervan moest ook custom aangepast worden. Daar gaat het vaak mee mis…
Maar mods zijn voor mij niet voor de korte fun. Deze Omega is ook alweer van bijna een decennia geleden. De electric blue is erg fris en sportief, maar ik miste de donkere look. En 't past erg goed bij de donkere titanium kleur.

Mijn Speedy is ook gemod

Seiko mods zijn geweldig!!!

Ander bandje?

Of een andere wijzerplaat? Ben geen kenner, maar deze ziet er wel anders uit. Met z’n opgelegde logo, wat je meestal bij oudere modellen tegenkomt. En de subdials lopen niet geleidelijk over.