Wat moet de nieuwe aanwinst worden ?

Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een nieuwe aanwinst en zag deze voorbij komen op chrono :

https://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-date-35133000--box--papers--39mm--1998--id14905499.htm

De kenners die hier iets vreemds aan zien?
Iemand ervaring met de verkoper Trophies Watches?

Of voor dat budget toch iets anders kopen ?
Tips en ideeën zijn van harte welkom.

Bedankt :smile:

2 likes

Heeft @HansT een vergelijkbaar model niet voor veel minder kunnen kopen? :slight_smile:

3 likes

Die heeft er inderdaad ook zo’n 1 maar wat de aanschafprijs was weet ik niet :wink:

2 likes

Het is precies dezelfde Speedmaster als ik heb, destijds kon ik hem van een forumlid kopen voor inderdaad die erg geschikte prijs😀! Ik las toen de advertentie in het blauwe gedeelte, heb gereageerd, zo ongeveer meteen in de auto gestapt en van Enschede naar Emmeloord gereden om hem op te halen😀. Heerlijk horloge, ik vind het nog steeds een van de mooiere Speedmasters. De prijs waarvoor ik hem van ons forumlid heb gekocht lag idd. een stuk lager, maar voor die prijs zie je ze zo’n gaaf exemplaar nu niet meer in Nederland. Deze op Chrono24 ziet er volgens mij net zo mooi uit, het uurwerk is een erg degelijk van de Valjoux 7750 afgeleid Omega uurwerk. Het lijkt erop dat deze aanbieder ook garantie erbij geeft.

4 likes

Een fotootje is welkom hoor @HansT ! :smile:
Heb je ook met box en papieren of enkel het horloge?

Er staan er namelijk nog wel wat op zonder box en papieren waarvan de prijs ook wel lager ligt.

1 like

Momenteel draag ik hem, foto van vanmorgen😊!

Foto van gistermorgen😊!

9 likes

Bij mijn Speedmaster Date Silver (uit 2000) zat alles bij, alleen mijn box ziet er niet zo nieuw uit, het kan misschien zijn dat de box op Chrono24 een nieuw(er) exemplaar is. Bij mij zit zelfs de originele factuur uit Zwitserland, waar hij oorspronkelijk is gekocht nog bij!

2 likes

Dat is prachtig ! Juist leuk om erbij te hebben!

Iemand nog tips ???

1 like

Nog even een fotootje van mijn complete set, de factuur staat er niet bij op en de nieuwe Omega box rechts had ik al.

2 likes

Ik vind dit niet het meest courante Speedmaster model en daarmee vind ik de prijs nogal stevig.

Mocht je persé dit model willen dan is het natuurlijk een optie maar voor dit bedrag zou ik verder rondkijken cq. afwachten op een volgend aanbod of een ander model.

2 likes

Voor een mooie Speedmaster Professional wordt natuurlijk behoorlijk veel meer betaald. Ook de prijzen voor een fraai uitziende Speedmaster Reduced zijn vrij hoog nu. Wat is courant, je koopt wat je mooi vindt lijkt me😀, het is wel even uitkijken welk uurwerk er in zit, omega Caliber 1152 zoals in deze Speedmaster Date Silver zit, is niet erg duur in onderhoud en is een betrouwbaar werkpaardje. De prijs van de Speedmaster op Chrono24 is aan de hoge kant, maar daar zal wel wat op af te dingen zijn.

2 likes

Moet zeggen dat de prijzen denk ik wel omhoog zijn gegaan aangezien ze allemaal rond die prijzen liggen. Een paar goedkoper maar die hebben geen box en papieren erbij.

Mooie set heb je @HansT !

1 like

Dank je wel @Timo9, ik geniet er met volle teugen van. Behalve deze Speedmaster heb ik een Seamaster SMPc en nog 3 vintage Omega’s, ik ben dus een echte Omega fan😀.

1 like

Ik vind de prijs voor dit model nogal hoog maar zoals ik al schreef: als TS persé dit model wil hebben dan is het een optie.

1 like

Ik heb bij Trophies Watches onlangs een Seamaster gekocht. Vlotte levering en goede communicatie.

2 likes

Ik zat toevallig ook net te kijken bij deze adverteerder maar eerst op HF opzoek naar ervaringen.

1 like

Leuk, wat zoek je ?

Schitterend :+1:

2 likes

Ik kwam op chrono de speedmaster reduced uit 1991 tegen maar vind deze aan de prijs…

1 like

advertentie staat inmiddels op gereserveerd, of is die dat voor jou?