Wat moet het worden Breitling of Omega

Ik wil een nieuw Horloge erbij aanschaffen maar weet niet welke te kiezen. Misschien kan iemand mij op dit forum verder helpen. Ik moet kiezen tussen een BREITLING Aeromarine Colt Automatic II en een Seamaster 300 M Diver Chronometer. Help me even een keuze te maken.

toen ik voor de keuze stond heb ik een seamaster gekocht

mvrgr joost

Seamaster !!!

Effe over dat Chronometer: Dit is mijn enigste horloge met een chronometercertificaat. Netjes thuisgestuurd gekregen van Omega Zwitserland na een emailtje van mij.

Dit is trouwens ook het enigste horloge wat ik heb wat achter loopt, alles liep (iets) voor, behalve deze, deze loopt per dat 5 seconden achter. Wel mooi constant, als ie niet gedragen word loopt ie 4 seconden per dag achter, dus netjes binnen het certificaat.
Zodra de garantie over is, gaat ie op mijn Timer.

Waarom de voorkeur voor Omega. Hebben jullie daar een reden voor!!
Bedankt

Ik zou ook voor de Omega gaan. In dit geval niets anders dan een voorkeur voor het model. Mocht je moeten kiezen tussen die Omega en een Breitling Navitimer zou ik voor de Breitling gaan.

Ik sluit me bij Henrik aan.
Persoonlijk doen de meeste Breitlings me niet zoveel muv Navitimers en enkele Breitling duikers.

Voor mijn gevoel zit er wat veel franjes aan sommige breitlings. Een beetje veel “Kijk mij nou” !!
No offence voor degene die het wel erg mooi vinden

(Effe voor alle duidelijkheid: Dat is mijn mening en Marcello vraagt ernaar. Zo, daarmee krijgen we niet weer een eindeloze en nutteloze discussie (:D(:smiley: )

als instapper is de seamaster super, bij breitling vind ik dat de mooiere modellen bij een iets hogere prijs klasse beginnen.
de avenger seawolf bijv , maar die kost dan ook +/- 400 meer.

Ik heb toch altijd het idee dat herkenbaarheid van Breitling beter is als van omega. Dit is natuurlijk niet alles maar erkenning voor iets wat mooi en toch een beetje duur is mag toch wel!!!

als je zelf het liefst een breitling wilt , dan moet je er natuurlijk gewoon 1 kopen.

ik weet niet waar je woont , bij ons heb een juwelier die omega en breitling verkoopt en daar kun je ze mooi even naast elkaar zien.

De Omega spreekt mij meer aan dan de Colt. De laatste vind ik een beetje de mindere van Breitling.
Maar smaken verschillen en je moet kopen wat jouw het meeste aanspreekt aan een model.
Het draagcomfort aan de arm vind ik ook wel belangrijk, dit speelt dan een rol voor die grotere maten van kasten, 42mm en meer.
Deze had ik deze week aan in controle.
Is een blok van een horloge en te groot voor mijn arm , zoiets zal ik dan ook nooit kopen, misschien wel binnen 50 j als het een vintage is geworden :smiley: maar dan ben ik er al lang niet meer. :frowning:

Lelijk. Staat dus niet mooi.

Bij deze keuze kan ik je helaas niet helpen want ik vind ze allebei prachtig. Heb je ze al irl gezien?

Het is heel moeilijk. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de BREITLING Aeromarine Superocean - 276 / A17360
Is toch wel een erg mooie klok. Heeft toch een eigen look. Vindt dir niet terug in Omega en Rolex. Heb ook maar weinig andere merken gezien die proberen te kopieren op breitling modellen. Mijn keuze is dus al gemaakt.

Veel succes met je Breitling. Zoek wel een dealer waarbij je korting (25%) krijg en mocht de wachttijd te lang zijn, dan kan ik wel iets voor je betekenen.

he freddy

draai je de kroon nog wel ff op de tube anders heb je hem waarschijnlijk snel weer terug met waterschade!!!

zo oud is het model nog niet. waarom krijg jij deze ter reparatie( als ik zo vrij mag zijn om het te vragen), er zit toch nog fabrieks garantie op.of weet de klant dat niet :d

mvg michiel

Graag. Heb nog een breitling over. Misschien kan ik die inruilen.

Ik stuur je wel even een privé bericht.