Wat moet ik denken van een Seiko Perpetual Calendar?

Ik weet het niet. Ik zie ze wel eens op Marktplaats, er staat er nu net weer een waar ik deze foto’s van heb geleend. Als ik juist tel heeft ie 6 wijzers, allerlei aanduidingen (dag, datum, weekdag, maand, twee tijdzones) verschillende alarmfuncties en volgens de omschrijving van deze aanbieding de mogelijkheid te zoeken naar elke datum tussen 1400 en 2500 om te zien op welke dag van de week deze viel/valt.

Al die wijzers vind ik prachtig, maar weer niet omdat er is geen kunst aan is met een quartzhorloge met een chipje…
Wat vinden jullie?

Ik ga er trouwens niet op bieden dus wie wil ga je gang, zoek “Seiko Perpetual Calendar”

Maar Henrik…Dit klinkt alsof je twijfelt aan een Seiko :X

Gewoon kopen !! Alhoewel dit weer een beetje richting rariteiten begint te gaan…daar hadden we toch vanaf geholpen…toch ? :D:D

Zelf zou ik hem zeker kopen wanneer: De wijzerplaat zwart en de kast wat forser en minder klassiek zou zijn.

Ik zou deze laten schieten Henrik. Het is inderdaad niet moeilijk om dit alles te realiseren met een horloge met een geprogrammeerde chip. Wat mij echter meer tegenhoudt is de drukke wijzerplaat met de vele wijzers. Ik moest erg goed kijken om te zien welke wijzer wat aangeeft. Dat is al een indicatie dat de ontwerper te veel informatie met te onduidelijke wijzers heeft willen aangeven.
Verder sluit ik mij bij de reminder van Lucien aan dat je niet lang geleden een andere weg hebt ingeslagen… toch?

Gerwin

Klopt, ik verzamel niet zomaar alles meer maar dat ik niet zeggen dat ik geen rariteietn meer koop :smiley:
Daarbij, geen zorgen jongens, onderaan mijn post staat Ik ga er trouwens niet op bieden dus wie wil ga je gang, zoek "Seiko Perpetual Calendar

Ondanks alle gemak van een ‘chipje’ komt er bij een analoog horloge wel nog een zekere hoeveelheid mechaniek kijken. Hoe meer wijzers, hoe meer mechaniek.

Zo’n Tissot T-Touch die alles met 1 stel wijzers (en een LCDtje) aangeeft, da’s pas makkelijk :slight_smile: