Wat moet ik ermee,

ik ben zeer tegen nep merk horloges ( nep rolexen, breitlings enz). Nu is het zo dat er op mijn verlanglijstje een hoop horloges staan. Zoals nu wel duidelijk was, vooral types uit de master serie van jaeger le coultre ( omdat ik dat een mooie fabrikant vind en een echte manufactuur) nu is het zo dat ik ook wel wat spul van breitling en rolex mooi vind,…,maar dat ik die modellen van mn lijstje heb geschrapt,…,omdat ik er zo moedeloos van worst omdat, als ik nij station den Haag hollands spoor loop, iedereen met zon horloge loopt. In eerste instantie koop ik een horloge voor mezelf,…,dus ik zou ten allen tijde voor het echte gaan. ( zoals ik al een aantal keer gespaard heb voor een horloge). Omdat iedereen nu met een chronomat, seadweller of submarinier, of willekeurige panerai loopt. heb ik zoiets van zon horloge hoef ik niet meer ( hoewel ik weet dat het stuk voor stuk mooi afgewerkte horloges zijn, zeker de rolex uurwerken ) Wat moet ik ermee,…
hoe kom ik hier nu zo op,…nou ik stodn vandaag bij de kruidvat in den haag en toen stond er een groep mensen van ik denk turkse afkomst,…ze hadden allemaal een mechanische nep rolex om,.achter me…toen dacht ik toch,…van tsja wil ik nog wel een rolex,…
nogmaals, ik heb het er moeilijk mee ( hahaha,…,maar goed jullie horloge liefhebbers snappen me wel,…) ik ben gewoon op zoek naar steun en reacties.

Ik herken het, tuurlijk koop je een horloge voor jezelf. Maar als Jan en alleman er mee loopt en dan is drie kwart daarvan ook nog nep, dan ga je toch twijfelen… Ik houd zoiezo niet zo van Rolex (ieder z’n smaak), maar wel van Panerai. En als ik dan die replica’s zie, daar wordt je gewoon bang van! Als ik het budget had om er een aan te schaffen zou ik wel gaan twijfelen door die replicas. Maarja, als ik wat ouder zou zijn (jaartje of 40) dan wordt je misschien al sneller gelooft (?). Op mijn leeftijd zou niemand het geloven.

…allereerst zou ik een cursus grammatica volgen…

tsja,…ach het is een forum en ik was in een emotionele bui.
verder, heb je nederlands gestudeerd???

oke, ik zal mijn grammatica van stal halen:

Als je zegt allereerst dan moet er ook een 2e punt voor komen, de zin begint nooit met 3 punten en eindigd nooit met 3 punten. voorzover de grammaticale kritiek op jouw inbreng.

verder zal ik voortaan wel een onderschrift bijvoegen met daarin de tekst; ondergetekende stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele grammatical fouten.

zo tevreden?

Allereerst: niet gaan lopen zeuren tegen elkaar, daar zijn vast andere forums voor…

Ten tweede: ik kan me niet voorstellen dat je als echte horloge liefhebber plezier zult kunnen beleven aan een replica los van het feit dat het laakbaar is om een replica te kopen en daarmee deze “industrie” te stimuleren en in stand te houden. Er valt nog veel meer over te zeggen, maar dat was niet echt je vraag. Er er is ook al eerder over gesproken, en als je mijn mening wilt weten: geen nepper kopen en gewoon lekker doorsparen voor iets moois waar je echt trots op kunt zijn!

Ten derde: Breitling en Rolex zijn merken die het bij een bepaalde doelgroep goed doen en een eigen uitstraling hebben. Persoonlijk heb ik er minder affiniteit mee. Ze staat op een wat opzichtige wijze voor “succes in het leven” en zijn voor sommige mensen de manier om te laten zien dat ze er financieel warmpjes bij zitten (sommigen, geldt dus niet voor iedereen…!). Ik vind beide merken weinig vernieuwend en erg vasthouden aan hun stijl (marketing technisch wel weer begrijpelijk). Prima uurwerken verder, daar is absoluut niets mis mee.

Succes

Hallo Master-Fan,
Begrijp ik nou uit je mailtje dat je zit te twijfelen of je een nepper wil kopen?
Of is het zo dat er zoveel neppers rond lopen dat als jij met een echte loopt,dat ze denken dat jij ook een nepper hebt?
Groet Peter

Herkenbaar… zelf ben ik een echte rolexliefhebber, ik bekijk het zo: mensen met een “roleximitatie” hebben helemaal geen Rolex ! Dus als ik in A’dam loop met een Sub en zie er 10 neppers ben ik dus daar de enige die met een Rolex loopt …(op dat moment en op die plaats dan natuurlijk). Zo vaak zie ik echte Rolexen niet hoor. Zeker niet de gouden varianten. Rolex is idd symbool voor rijkdom, hoewel men dit niet hoeft te laten zien. Ik houd 'm altijd onder de mouw van m’n overhemd. Trouwens het Koningshuis loopt ook met Rolexen om, toch wel beschaafde mensen dacht ik. Een Patek heeft een meer " elitair , oud geld- imago" , hoewel ook daar de rijkdom vanaf straalt. Er zijn nog veel meer merken die rijkdom uitstralen, niet typisch Rolex. Dus het laten zien van succes is dus niet per se voorbehouden aan Rolex. Dat iedereen met zo’n horloge loopt, doet voor mij niets af aan het goede gevoel dat ik er bij krijg (het horloge).En dat er veel imitaties in omloop zijn ook niet.

Groet,

Ed Schreef:

Herkenbaar… zelf ben ik een echte
rolexliefhebber, ik bekijk het zo: mensen met een
"roleximitatie" hebben helemaal geen Rolex ! Dus
als ik in A’dam loop met een Sub en zie er 10
neppers ben ik dus daar de enige die met een Rolex
loopt …(op dat moment en op die plaats dan
natuurlijk). Zo vaak zie ik echte Rolexen niet
hoor. Zeker niet de gouden varianten. Rolex is idd
symbool voor rijkdom, hoewel men dit niet hoeft te
laten zien. Ik houd 'm altijd onder de mouw van
m’n overhemd. Trouwens het Koningshuis loopt ook
met Rolexen om, toch wel beschaafde mensen dacht
ik. Een Patek heeft een meer " elitair , oud geld-
imago" , hoewel ook daar de rijkdom vanaf straalt.
Er zijn nog veel meer merken die rijkdom
uitstralen, niet typisch Rolex. Dus het laten zien
van succes is dus niet per se voorbehouden aan
Rolex. Dat iedereen met zo’n horloge loopt, doet
voor mij niets af aan het goede gevoel dat ik er
bij krijg (het horloge).En dat er veel imitaties
in omloop zijn ook niet.

Helemaal eens! Het sleutelwoord hierbij is “het gevoel” wat je er zelf bij hebt. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten… :slight_smile:

Rijkdom etaleren d.m.v. een horloge is trouwens “penny wise, pound foolish”.
Rekenvoorbeeld: koop huis van 180.000 euro met hypotheek van 180.000, eigen vermogen = 0,0
koop huis van 160.000 + Rolex Sub (goud) of Patek o.i.d.van 20.000 met wederom financiering
van 180.000. De grap is dat je in beide gevallen een eigen vermogen van 0,0 hebt terwijl in vb. 2
"iedereen" denkt dat je rijk bent ( vanwege kostbaar horloge). M.a.w. het dragen van een peperduur horloge duidt niet per definitie op rijkdom, het kan met geleend geld betaald zijn. Sterker nog, je kunt zelfs een negatief eigen vermogen hebben en voor rijk aangezien worden…

Dus daarom is het niet interessant om een duur horloge te showen, indien je 'm betaald hebt met geleend geld.

idd sommigen laten het horloge niet zien of lopen er niet mee te koop.

(ben het dus met je eens)

Dat conservatieve van Rolex en marketing zijn een kip-en-ei- verhaal: juist omdat ze vasthouden aan traditie zijn ze populair, en vervolgens baseren ze hun marketing daar weer op… De vraag is, wat er eerst was: de marketing/reclame of de liefde/populariteit van traditie. Vgl. bijv Patek Calatrava, die is toch ook heel traditioneel, is dus niet typisch Rolex, zo zijn er veel meer merken die vasthouden aan traditie.

Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, ik vind het geweldig om met een horloge te lopen dat er in 1932 ook zo uitzag. Of de Sub uit '54. Toch zijn er bij Rolex wel wijzigingen: neem nu gouden GMT met groene plaat, de Prince (heel traditioneel natuurlijk, wel nieuwe uitvoering), en nieuwe platen voor Datejusts enz. turn-o-graph ,witgouden Daytona, nieuwere Cellini’s; er is best wel wat vernieuwd de laatste tijd.

groet,

Leuk topic. Ik wil zelf ook juist geen ‘rijkom’ uitstralen, daarom koop ik liever de wat onbekendere (maar niet onbeminde) merken.

Ik denk zelf dat er bij mij niet zo snel (misschie zelfs nooit) een Rolex of Breiling in het doosje komt. Puur vanwege het punt dat hier wordt besproken: mensen denken dat je geld hebt.

Lijkt me echt een vervelende gedachte dat elke keer als je id trein zit of op de fiets en mensen zien je horloge dat ze dan denken; goh, die heeft geld zat. Ik koop horloge’s voor mezelf maar áls iemand m’n horloge dan al opmerkt heb ik liever van een kenner commentaar dan van een leek. Elke boer kan wel zeggen, goh, vette Rolex. Maar niet iedereen kan zeggen: zo zo, dat is een mooie JLC, Patek of IWC die je daar om hebt.

Maar goed, dat is denk ik voor ieder apart, de een vraagt misshien wel om zulk soort aandacht, de ander juist niet.

Ik zelf zou het niet zo snel kopen. Dat anderen met veel nep lopen zou me verder worst wezen, net wat ik eerder zei : ik koop het voor mezelf.

Hoi,

Ik kom vrij vaak op Den Haag Centraal en Hollands Spoor, maar ik let daar liever op mijn portemonnee dan op wat anderen dragen. :slight_smile:

Eigenlijk spot ik best veel echte Rolexen in het centrum van Den Haag. Met name op het Noordeinde en op de Grote Markt. Op mijn werk (een bank in Den Haag) zie ik ze ook best veel. En dan wel het echte werk en geen replica’s. Replica’s kom je met name tegen op stations en de bekende buurten waar je beter niet kunt wezen.

Zelf ben ik liefhebber van zowel Rolex als Panerai en heb er absoluut geen moeite mee dat er zoveel -andere- mensen zijn die replica’s dragen van dit merk. Wat kan mij dat bommen? Ik vind het gewoon een gaaf horloge en het maakt me vrij weinig uit wat een ander daar van vindt of wat een ander om de pols heeft. Mits het een liefhebber is (die herken je vaak wel), dan ben ik altijd wel in voor een praatje.

Misschien moet je je dus maar niks van andere mensen aantrekken en gewoon kopen wat je mooi vindt! Anders kun je wel van alles laten liggen… (bepaalde merken kleding, alle duitse automerken etc etc).

Gr,
RJ

al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
bert

Zo goud is die ring blijkbaar niet…

Het gaat er toch niet om dat een ander je gelooft!?

Bram

Master-Fan,

Ik heb zelf een taalprobleem (zeker als ik er niet over nadenk). Ik vind het niet meer dan normaal dat je in je snelheid een fout maakt en we schrijven voor de hobby toch! Ik vind het betreurenswaardig dat je gelijk een opmerking krijt als je een schrijffout maakt, omdat je het prima kan begrijpen! Het zal wel bij de maatschappelijke ontwikkelingen horen!

Ja, en wat Rolex betreft daar heb ik niks aan toe te voegen!

Bram

Ik denk dat je Harm bedoelde of niet.

nooit zal ik een nepper kopen!