Wat me nu weer overkomt: ik krijg mijn zeldzame Citizen Chrono Master terug
van een service, zit er rond de wijzers een gat in het midden van de wijzerplaat??!

Wat moet ik hier nou weer mee? Het is echt vervelend om aan te zien.
Wat me nu weer overkomt: ik krijg mijn zeldzame Citizen Chrono Master terug
van een service, zit er rond de wijzers een gat in het midden van de wijzerplaat??!

Wat moet ik hier nou weer mee? Het is echt vervelend om aan te zien.
Ik zou hem terugsturen, dit lijkt er nergens op. Waar heb je hem laten servicen?
Je hebt alvast keiharde bewijzen in handen met de eerste foto…
Moesten ze nu iets gezegd hebben kan je er nog over praten maar zo terug sturen en hopen dat er niets van komt! Niet erg professioneel.
De wijzerplaatpootjes waren van vroeger al afgebroken.
Daarom heeft men al een pootjes geplaatst en de wijzerplaat doorboord.
Daar dit geen voldoende fixatie geeft van de wijzerplaat en deze zijdelings nog speling kan maken heeft men het centrumgat groter gemaakt zodat de middenas niet kan komen te wrijven tegen de rand van het gat.
Dit is de reden van dit groter gat.
Freddy heeft gelijk. Ik heb inmiddels contact gehad met de horlogemaker en het
blijkt dat het gat er al eerder in zat maar was weggewerkt met verf.
Daar was ik niet van op de hoogte; vandaar dat ik dacht dat mn horloge vernield was. Ik zal deze horlogemaker dus nog steeds een reparatie toevertrouwen. Het is wat dat betreft opgelost.
Maar ja het blijft een horloge met een gat erin…ik bekijk het positief: tijd om verder te zoeken naar een mooiere 
ik geloof niet dat ik het snap.
het gat was weggewerkt met verf? hoe doe je dat, een gat wegwerken met verf?
en ik kreeg de indruk dat je met de oude oplossing meer tevreden was. heeftie de verf erafgekrabd of zo dat het gat nu zichtbaar is? dan kan er toch vast weer een likje verf op ?
Freddy heeft gelijk. Ik heb inmiddels contact
gehad met de horlogemaker en het
blijkt dat het gat er al eerder in zat maar was
weggewerkt met verf.Daar was ik niet van op de hoogte; vandaar dat ik
dacht dat mn horloge vernield was. Ik zal deze
horlogemaker dus nog steeds een reparatie
toevertrouwen. Het is wat dat betreft opgelost.Maar ja het blijft een horloge met een gat
erin…ik bekijk het positief: tijd om verder te
zoeken naar een mooiere
Ik wil niet zeuren maar een gat van deze grootte zat er niet toen dit horloge werd afgeleverd bij de horlogemaker. Volgens mij kun je beter nieuwe wijzerplaatpoten plaatsen en het uurwerk d.m.v. een andere binnenring stabiliseren. Dat is een stuk elegantere oplossing. Dit soort ingrepen overleg je eerst met je cliënt voordat je ze uitvoert.
Gr. Hugo.
En ik denken dat die twee rondjes op de wijzerplaat een designding waren
Maar dat zijn dus al aanpassingen?
De verkoper vertelde mij dat de 2 puntjes waren om de chronometer extra nauwkeurig af te kunnen stellen. En ik geloofde dat…maar het waren dus schroeven.
Wel gek dat ik dat gat helemaal niet gezien had; het zou inderdaad mooier zijn als het weer opnieuw weggewerkt kon worden.
Ik wil niet zeuren maar een gat van deze grootte
zat er niet toen dit horloge werd afgeleverd bij
de horlogemaker. Volgens mij kun je beter nieuwe
wijzerplaatpoten plaatsen en het uurwerk d.m.v.
een andere binnenring stabiliseren. Dat is een
stuk elegantere oplossing. Dit soort ingrepen
overleg je eerst met je cliënt voordat je ze
uitvoert.Gr. Hugo.
Zo denk ik ook. Mijn garage neemt ook altijd eerst contact op voordat ze iets gaan vervangen/repareren.
Nogmaals, dat gat zat er niet, want je kunt dat nooit onzichtbaar wegwerken. Als je dat doet dan is de noodzaak om het weg te halen er ook niet.
De horlogemaker had ook even kunnen bellen om je van dit probleem op de hoogte te stellen.
Had wel zo fijn geweest om je het probleem even te laten zien en dan een oplossing voorleggen in plaats van zelfstandig aan de slag te gaan zonder de klant te informeren. Zelfs met de beste bedoelingen van de man.
Maar dat is een kwestie van service.
Marco
De wijzerplaatpootjes waren van vroeger al
afgebroken.
Daarom heeft men al een pootjes geplaatst en de
wijzerplaat doorboord.
Daar dit geen voldoende fixatie geeft van de
wijzerplaat en deze zijdelings nog speling kan
maken heeft men het centrumgat groter gemaakt
zodat de middenas niet kan komen te wrijven tegen
de rand van het gat.Dit is de reden van dit groter gat.
Maar dit gat is wel erg groot:( Jammer hoor.