Wat moet ik hiervoor betalen?

Ik kan dit horloge overnemen weet alleen niet de prijs wat er voor deze betaald moet worden, deze luminox nighthawk kostte nieuw 999 euro maart 2022 en nu leven we november 2023 met dus nog 4 maanden garantie. Please advise fairly.Uploaden: 1700393002831849771057549186256.jpg…

1 like

Er wordt toch een prijs genoemd?? Neem ik aan

Je moet niks natuurlijk…

Onderhandelen tot een prijs die voor jou acceptabel is, is het advies.

Anders op Chrono24 of https://watchcharts.com/ of iets dergelijks kijken om de waarde in te schatten.

Staat hier voor een stuk minder:

Tweedehands denk ik 200 a 300 euro max.

2 likes

dat is de grap ik moet een eerlijke deal doen maar heb werkelijk geen idee wat ik moet bieden. maar ja zal beginnen met 2 a 300 ik denk alleen dat iemand dan schrikt omdat hij er nog niet heel lang geleden bijna 1000 voor heeft betaald en de kast is in top staat enkel aan het bandje kan je zien dat het gedragen is.

daar is de prijs dus erg hoog op Chrono24. tussen 500 en 900 gemiddeld ook voor pre owned.

Het is eigenlijk niet toegestaan om om taxatie te vragen, hè :thinking:

1 like

Chrono is structureel 30% te hoog qua prijs.

Ik vind t trouwens echt een gedrocht en zou er geen stuiver voor geven.

Sorry, smaken verschillen (gelukkig).

9 likes

Zou eerst eens vragen wat de gedachte vd verkoper is, anders verspilde moeite, en kun je beter voor hier boven gaan en daar een korting coupon zoeken of vragen

:point_up_2:t3:dit dus…
Diegene die dit horloge nieuw voor 1000,- euro heeft gekocht (zowieso te veel voor betaald dan) en er na 1+ jaar nog flink geld voor denkt te vangen heeft een reality-check nodig.
Zou er persoonlijk niet meer dan 200,- voor geven, en anders even goed zoeken naar een aanbieding zoals hierboven al staat.

4 likes

Verwijzen jullie naar de prijzen op chrono, of de schatting van de waarde van horloges in je collectie in de chrono app?

Ik zie de waarde van een horloge hetzelfde als de waarde van een auto. Op het moment dat je met je nieuwe horloge trots de juwelier uitloopt, is het gelijk al 50% waarde kwijt… een jaar later is die waarde nog verder gezakt…

Wanneer je het 25 jaar goed hebt onderhouden en het een icoon is, maak je nog kans er iets voor te krijgen.

1 like

De prijzen die op Chrono worden gevraagd.

De collectiewaarde in de app deugt met regelmaat ook niet. Mijn volgouden Mathey Tissot VJ 72c zou een paar honderd euro waard zijn… Right. (Alleen goudwaarde is al riant meer, een goede VJ72c met maanstand is ook een leuk bedrag. De combi is nog wat meer.)

Niet dus.

Ik bied 10% meer!

Uit de beschrijving van deze rubriek …

:arrow_down:

Als je wilt weten wat iets waard is, kan je een taxateur raadplegen of op google vergelijkend materiaal zoeken.

1 like

Dan zou ik ofwel gewoon nieuw kopen (net iets meer dan €500 zag ik hier ergens voorbij komen), of inderdaad ruim onder die prijs bieden.

excuses dat wist ik niet

dat komt door de commissie van 24 procent die gevraagd word, dan gaan mensen vanzelf dat verhalen op de koper.

1 like

Zeker, dat speelt mee. Maar dan wordt niet gauw verkocht…

Met

= €522,50 brand spanking new met volle garantie direct van de Luminox shop. De helft hiervan lijkt me een redelijke prijs voor een 2ehandsje, maar ik zou 'm gewoon nieuw kopen als je hem mooi vindt.

Wat betreft C24: laat je niet in de war brengen door die prijzen daar. Er staan er maar 4 op, dus dat zegt al niets, en gezien het bovenstaande slaan die vraagprijzen ook nergens op.

Succes verder, en als je nog eens twijfelt over de waarde van iets; pak het iets subtieler aan dan dit :point_down: :rofl:

2 likes