Dan zou ik meteen doorsparen voor de MM.
I.m.o. de 1 van de mooiste Seiko’s die er bestaat.
Heb zelf nooit voor die keuze gestaan aangezien ik nooit meerdere horloges van hetzelfde merk heb gekocht.
Ben momenteel Seiko “hooked” Er zijn giga veel JDM modellen die er echt top uit zien. Naast al genoemde duikers, fraaie dress watches als SARB065, SARW010 (rosé gold!) en de SDG025. Allemaal verkrijgbaar voor een redelijk budget(€500)
Volgend stapje omhoog gaat dan al snel richting €3k, ertussen in zit niets iets waar ik echt warm voor loop:D
Een stapje hoger: een horloge met een ETA 2824 uurwerk.
Secondewijzerloopt prachtig smooth.
Daar is heel veel keuze, duikers, fliegers enz.
Bijvoorbeeld Glycine combat sub.
Ik ben een echte Seiko liefhebber. Om ff zo tussendoor de honger te stillen is mijn advies een zwarte Monster (oude stijl) met een Lumpy bracelet. Met Nato/Zulu of leer werkt het net zo goed. De volgorde is natuurlijk: SKX007, SRP043 (Spork), Sumo en dan de MM300 Die MM600 is meteen zo duur vind ik, maar wel ontzettend mooi! Oh ja … vergeet niet de SUN019/021/023. Om de collectie te completeren … een BFK (Pepsi). Momenteel weer helemaal HOT de SRP227 (baby Tuna met stalen shroud). Google maar
ik heb 'n seiko stargate , duidelijk, net, sportief en 'n mooie afwerking.
natuurlijk hebben we allemaal 'n eigen smaak die uiteindelijk de keuze bepaald.
ik heb er geen spijt van, voor mij 'n superklok.
Wat je mooier vind, is natuurlijk heel persoonlijk. Daar kan ik je niet bij helpen. MM is waarschijnlijk wel een van de beste horloges in z’n prijsklasse en ver daarboven. Shogun staat ook op eenzame hoogte als titanium duiker in deze prijsklasse. Maar de beste deal vind ik toch de Sumo. Sowieso vind ik persoonlijk de kast van de sumo een van de fraaiste die ik ooit gezien heb. Daarnaast is het een zeer hoogwaardige, mooi in elkaar stekende duiker. Samen met de Certina Action Diver voeren ze gemakkelijk hun betreffende prijsklasse aan. Zou sowieso onder de € 1.000 en misschien zelfs wel € 1.500 niet iets beter kunnen noemen.
Nou nog even 'n plaatje dan, omdat ie zo fotogeniek is…
Nog wel even een ‘waarschuwing’. Weet niet hoe groot je pols is. Maar de Sumo is wel de grootste van de drie. Vooral lug-to-lug een flinke jongen. Maar de lugs lopen wel weer mooi rond de pols. Zoals ze dat noemen een ‘wrist hugger’.
Succes met je keuze!
Als ik de reacties zo doorlees valt me op dat er een aantal opmerkingen over het grote formaat van de Sumo gemaakt worden. Ik dacht dat de MM de grootste van deze drie was? Heb zelf een smalle pols, de mini-Sumo past mooi, ik twijfel nu of Sumo niet te groot wordt. Passen kan helaas niet
Jsch Schreef:
---------------------------------------------------Passen kan helaas niet
want? dr zijn vast wel leden die em willen laten zien onder t mom v show me yours and i’ll show mine. horlogeverzameling heb ik t dan over :+
en dr is iemand in nederland dir ze verkoopt.