Eerder heb ik hier advies gevraagd (en gekregen) over een Breitling Top Time uit 1974. Ik wilde graag een horloge uit dat jaar omdat dat mijn geboortejaar is. Omdat ik een horloge wilde dat ik iedere dag kan dragen, is dat m niet geworden. Ik heb de moderne uitvoering gekocht (zie foto). Ik ben ontzettend blij met mijn vervroegde verjaardagscadeau aan mijzelf, maar het idee van een horloge uit 1974 laat me niet los. Wie heeft er tips? Ik ben niet persé merkgebonden, heb wel een voorkeur voor Zwitsers. Ik vind een dresswatch gaaf, maar dan wel een relatief grote (ik ben zelf bijna 2 meter, een klokje van 35mm is dan wel héél petieterig). Aan de andere kant vind ik een stoere duiker ook super. Zijn er merken die je uit die periode links moet laten liggen? Of juist wel moet nemen? Ik zie veel Omega’s Geneve en Seamaster. Citizen heeft een hele mooie duiker uit dat jaar…
Ja, accutrons zijn stemvorkhorloges. Hebben een mooie glijdende secondewijzer. Zeer gemakkelijk te dateren ook. Voor 1974 zou je code N4 moeten hebben. Kijk ook eens naar de bulova accutron spaceview.
Gerrit van accutron.nl zou je zeker kunnen helpen bij een bulova accutron uit 74.