Wat rechtvaardigt waardeverschil horloges?

Hulde aan jou…
Inlevingsvermogen en niet in het zuur gebakken antwoord :+1:
(En nee, niet sarcastisch bedoeld)

18 likes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk model Rolex je verwijst.

Da’s nogal een brede range, kun je meer specifiek aangeven welke Rolex dat betreft?

Waarde zit (o.a.) in:
Gebruikte materialen
Soort uurwerk
Nauwkeurigheid
Edelmetalen
Afwerking
Toleranties in engineering
Mate van verticale integratie
Beschikbaarheid
Populariteit
Restwaarde
After sales service
Marketing

Nogmaals, ik ben benieuwd naar welke Rolex op jouw Citizen horloge lijkt.
Vervolgens kunnen we bij beide horloges inzoomen op bovengenoemde punten om een goede waarde vergelijking te maken.

1 like

Rolex Oyster Perpetual 36 Blauw Sunburst 2025 Full-set (97/100) TK onderwerp 20 dagen geleden (staat er nog) dat triggerde mij

Waarom vergelijk je enkel met Rolex?

Wat vind je van een Grand Seiko High Accuracy Quartz? Net zo mooi afgewerkt, eerlijk gezegd vind ik een GS indrukwekkender dan een Rolex OP, beter betaalbaar en ook redelijk waardevast.

2 likes

Ben blij dat er toch nog inhoudelijk op zijn vraag wordt ingegaan door o.a. @TagEd en @RDK
Zo’n vraag mag toch gesteld worden op dit forum? Daar is toch een forum voor? Om het dan meteen af te doen als vrijdag topic vind ik erg jammer.
Wel vraag ik me af waarom @Neokram nu pas met deze vraag komt terwijl hij al sinds begin 2022 is ingeschreven hier.

4 likes

De GS is ook goedkoper. En ik vind GS wijzers veel mooier dan de simpele Rolex wijzers.

3 likes

@Neokram ik heb de topictitel aangepast om het doel van dit topic duidelijker te maken.

in 2022 ging het mij over de restauratie van een erfstuk. pas onlangs ben ik - mede door het forum- op zoek gegaan naar een niet smartwatch horloge, ook leuk geholpen door forumleden. sinds april mijn aanschaf. en nu dus pas mijn vraag. Ter illustratie: ik heb een kampeeruitrusting ( caravan met voortent en alles wat nodig is) ter waarde van 50k, het is dus geen geldvraag

Je hebt Intrinsieke waarde en marktwaarde. ‘N banaan met tape tegen de muur heeft geen intrinsieke waarde. Toch is dit voor miljoenen geveild.

Daarnaast is de prijselasticiteit van dit segment horloges negatief. Oftewel de prijs maakt geen verschil in de vraag.

3 likes

Deze discussie is al zo vaak gevoerd, vaak ivm Rolex. Daarom soms de.wat stekelige reacties, denk ik.

Daar zie ik de waarde dan weer niet van in, 50k voor een Tupperware hok op wielen.

5 likes

Denk eerder dat @Neokram aan de leesbril moet als hij deze twee horloges op elkaar vindt lijken

Om nog maar te zwijgen over de specificaties van beide horloges.
Er zit al meer witgoud in de Oyster Perpetual verwerkt dan de hele Citizen kost :upside_down_face:

3 likes

okee, het versmalt het onderwerp wel een beetje

Mag ook anders maar aan een topictitel met “vraag” zonder het onderwerp te benoemen heeft het forum niet zo veel. Daarmee verdwijnt het al heel snel in off topic. En dan zie jij je eigen topic niet meer.

1 like

inderdaad moet je dat ook eerst een beetje snappen. Vandaar mijn vraag hier. Alle antwoorden zijn prima, ook de wat minder inhoudelijke

1 like

Waar zit er wit goud in dan in de OP? Nergens :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Kroon op de wijzerplaat
Wijzers
Uurmarkers

2 likes

okee, dat snap ik forum technisch, dankje

Oke oke oke :rofl:. Ja oke oke oke. Vooruit :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik had m’n bril niet op.

2 likes

:sunglasses:

1 like