Mag ook anders maar aan een topictitel met “vraag” zonder het onderwerp te benoemen heeft het forum niet zo veel. Daarmee verdwijnt het al heel snel in off topic. En dan zie jij je eigen topic niet meer.
Net als met alles in het leven heb je de voordeligste versie van een product en de duurste.
Dit zit m in de materialen, schaarste en of marketing.
Een Zwitsers mechanisch horloge van 1500 euro zal waarschijnlijk niet onderdoen voor zn concullega van 10.000, correct me if im wrong.
Vanaf een bepaald prijspunt zij sommige dingen een overbodige luxe, prestige etc.
Een quartz van 5 euro van de markt doet het ook prima, alle waar naar zn geld ofzo en wat een gek er voor geeft.
Ik snap je vragen ook. Ik heb het geld niet voor een Rolex of iets in die geest. Ik heb een mooie G-shock die je, als je hem laat vallen, gewoon doorgaat. Een rolex of een ander mechanisch horloge zal ontregelt zijn. Toch heb ik van alles wat, mechanisch, automatisch en quartz. Mijn quartz loopt altijd optijd, de anderen moet je af en toe iets bijstellen. Ik vind Rolex en Omega 2 hele mooie merken met toffe horloges alleen toch kan ik voor mezelf het prijsverschil van een Rolex of een goede Seiko niet verantwoorden. Ik vind dat geen horloge 15000 zou hoeven kosten. Eveneens een auto van 10 miljoen. Maar er spelen zoveel factoren mee qua materialen, vraag en aanbod etc.