Wat rechtvaardigt waardeverschil horloges?

Dat scheelt aanzienlijk gezien de huidige goudprijs

1 like

Overhead kosten.

Kan niet geloven dat er mensen zijn in de westerse wereld die nog nooit een rolex reclame hebben gezien.
Al die acteurs youtubers sportvolk en andere volstrekt vreemde snuiters met een ā€œmeningā€ die je huiskamer binnen komen via een beeldscherm doen dat niet uit weelde hoor.

Zal niet zeggen ā€œuit armoedeā€.
Maar weet zeker dat ze bij rolex meer reclame kosten hebben dan productie kosten.

En Citizen is als horloge maker sowieso superieur aan alle concurentie.

@Neokram

Doe mij een plezier en neem 35 minuten de tijd om deze video te bekijken en je zal zien waarom merk X veel meer of minder kost dan merk Y

En of je nu een Citizen vergelijkt met een Rolex of een Rolex met een Patek … eigenlijk komt het vooral neer op hoe het wordt gemaakt en wat er allemaal bij komt kijken.
Uiteraard betaal je ook iets extra voor de naambekendheid …
Maar geloof mij, onderstaande youtube video zal voor iedere leek de ogen openen.

Daarom is duizenden, tienduizenden tot vlot in de honderdduizenden niet abnormaal voor top horloges :

https://www.youtube.com/watch?v=3Cbt2ssvBUw

en BTW, Rolex is goed maar BIJLANGE geen top !

1 like

Vergelijk het met een ouwe Twingo en een Ferrari.

Een twingo loopt voor een schijntje naar de 500.000 km.
En een Ferrari mag na 20.000 al nieuwe remschijven om daarna in de garage te blijven of door te stoten aan een andere ā€œwinnaarā€.

Nou nou nou. Is dat nou nodig?

Je begint je post heel informatief en dan ineens is Rolex bij lange NA geen top.

Verklaar je nader aub. Beetje kreten strooien kan ik ook. :joy:

Nou ik ga maar eens een filmpje kijken over GO.

goed maar geen top wat betreft horlogerie.

Rolex, Cartier, Panerai, Omega, Zenith, je kan er nog zo een reeks opnoemen die in de categorie ā€˜goed’ vallen. Maar je kan die absoluut niet gaan vergelijken met haute horlogerie als Lange, Patek, Vacheron of top independents als Voutitainen, Bexei, …

Net zoals er een gigantisch verschil is tussen een Citizen van 500 euro en een rolex van 10.000 is er eveneens een erg groot verschil tussen een Rolex van 10K en een Patek van 200K

1 like

Goedkopere lijn is uitermate efficient.
Duikerlijn is uitermate robuust.
Precisie lijn is superieur aan alle concurentie.

Maarja.
Citizen is in zijn eentje al breeder dan de hele zwitzerse horloge industrie bij elkaar.

Waarom leveren ze die Italiaanse bagger dan niet met trekhaak?

:rofl:

Zeker, ik ben van mening dat dit moet kunnen.

Blij ook dat er wel mensen zijn die een serieus antwoord geven.

Helaas zijn er heel veel dingen te zeggen waar mensen aanstoot aan nemen, wat dan geheid gaat gebeuren. Vandaar mijn opmerking.

We kunnen deze verantwoordelijkheid in de regel niet aan, en ik heb geen zin om iets te zeggen dat (bewust) als controversieel wordt uitgelegd.

Geinig dat dit bevestigd wordt doordat er ook weer iemand is die dit grapje controversieel vindt.

Zelfde met de auto’s, je hebt een AUDI en een KIA. Beide voertuigen brengen u van punt A naar punt B. Echter de ene heeft meer comfort en een leukere rij ervaring. Dit zie je dan ook terug in de kostprijs die je voor betaalt … Zelfde met de horloges.Tenzij jij natuurlijk naar de Richard Mille gaat kijken of Jacob & Co, hier zit ongetwijfeld veel werkuren aan, maar de prijs heb ik toch nooit begrepen…

Komt alleen door de naam, hoe groter de hype hoe meer men bereid is om te betalen. Ik heb meerdere personen om mij heen die alleen een Rolex dragen voor uiterlijke schijn, ze hebben geen idee wat ze om de pols hebben. Maar de rest is k*t…

Ik vergelijk dat altijd met een Fiat Multipla. (Bijna) Iedereen vindt deze spuuglelijk en wordt met de grond gelijk gemaakt door diverse autobladen. Maar als er 4 ringen op hadden gestaan, dan was het opeens een gewaagd ontwerp, goed doordacht van de ontwerp afdeling en je ziet duidelijk was ze ermee willen bereiken en dat is goed gelukt. Dit kon weleens de best verkochte auto worden :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Nou qua uiterlijk niet maar het is wel degelijk een goed ontworpen auto met supermooie rij-eigenschappen voor z’n formaat.

Hij is alleen conventioneel… Lillek

1 like

Dat breng jij naar de tafel.

Eveneens een waardeverschil. Maar dat wil niet zeggen dat Rolex niet top is. En niemand hier beweert dat Rolex de absolute top is en vergelijkbaar met haute horlogerie.

Soit. Leuke documentaire over glashutte. :+1:

1 like

I fixed that for you

het is een kwestie van hoe je het wil verwoorden.

Ik zal Rolex nooit afbreken, ze zijn goed en ik heb er enkele.

Maar als we Citizen vergelijken met Rolex moeten we er voor de volledigheid toch ook bijvoegen dat er nog veel ā€˜specialer’ is dan Rolex

Vaak wordt hier een vergelijking gemaakt met wagens … wel als Citizen een sportwagentje is als een Mazda MX5 dan maak je misschien een BMW M5 of Porsche 911 van de Rolex.
OK … maar dan hebben we ook nog Pagani en Koenigsegg

1 like

Nu trek je het wel heel hard op flessen. :blush:
Voor een gewaagd ontwerp mag je de strijkijzerdesigns van Calor niet nabootsen.

1 like

Bekeken, dankjewel. Ik snap nu een deel beter, zeker door het vakmanschap dat alleen in stand gehouden kan worden doordat de klokjes ook verkocht worden.

1 like

Logisch. Bij de duurdere mode merken bedraagt branding 70% van de totale kosten.

1 like

Wat een vreemde gedachte. Een stamhouder. Grote genade. Ik vind het een beetje klinken alsof het 1726 is. Ik vraag me dan altijd af of je zoon wel zo nodig stamhouder wil zijn, en hoe de andere kinderen, die irrelevant zijn, tegen dat concept aan kijken.

Daar is al zo veel over gezegd op dit forum dat die herhaling van zetten me gewoon niet eens meer kan boeien, eerlijk gezegd. Praten over horloges als investeringsobject is dom omdat 99,9% van alle horloges gewoon niet meer waard wordt.

Koop gewoon wat je mooi vindt, zou ik zeggen, en draag het. De ƩƩn heeft graag een stel Adidas sneakertjes aan van 50 Euro, de ander loopt graag in Church Oxfords van 1.000 ballen rond.

Tja, je noemde Rolex. Als daar anderhalf uur menselijke interventie in een horloge steekt is het veel, want dat is gewoon een zwaar geautomatiseerde productielijn die 1,2 miljoen horloges per jaar uit poept.

Het soort marketingvideo’s waar je net naar hebt zitten kijken in alle ere, het is zelden het hele verhaal. Er zit uiteraard ook gebakken lucht in de prijzen van veel horloges, en merkbekendheid.

3 likes