Sinds het kopen/verzamelen van mooie horloges is het geen ongewone zaak om ook de waardeontwikkeling van de collectie te monitoren…en wat schetst mijn verbazing…binnen een 12 uur keldert de waarde van de 116710 BLNR met 30% OMG haha… Weet niet of meerdere mensen deze ontwikkeling is opgevallen maar wat ik nog het meest bizarre vindt is dat de waarde gedurende de looptijd van meerdere maanden niet boven de €15.000,- is geweest (zie grafiek van Chrono24) terwijl dit wel degelijk het geval was begin mei (screenshot gemaakt ten tijde).
Kun je ook short gaan op een BLNR? Dus nu verkopen, morgen leveren, en dan anticiperen op een prijsdaling zodat je hem morgen goedkoper in kunt kopen, en je de winst binnentikt?
voor degenen die zonder een smiley erbij denken dat dit een serieuze vraag is…
Mooi gevarieerd portfolio heeft deze groep gewoon, rond 2000 zaten ze all in in de internet bedrijven, even later zat het gehele portfolio in huizen, anderhalf jaar geleden alles in de bitcoin gepompt, toen alles naar de cannabisaandelen, en nu Rolex!
Bij short gaan leen je die BLNR en betaal je daarvoor een leenvergoeding en de verplichting om hem weer terug te geven, verpats je hem en hoop je op een waardedaling om die BLNR voor minder weer te kopen en terug te geven en minus de leenvergoeding winst te pakken.
Abject maar volkomen legaal op de markt. Zieke wereld.
IK zou graag en mooie rolex kopen weer , maar niet tegen woekerprijzen ver boven de listprijs .
Dan maar geen rolex , ik doe niet mee aan dat spelletje .