Wat schuilt er achter het gebarsten glas? Een luipaard ;)

Ik kocht deze op ebay, een “Citizen leopard” volgens de verkoper en het ding zou nog lopen.

Aan de foto had ik niet zoveel…

Voor een net bedrag “gewonnen” en het pakje uit Litouen kwam snel aan.
Glas er af gewipt en dan komt dit tevoorschijn:

Niet slecht hè? :slight_smile:

Het uurwerk loopt ook nog, wel heel vies.
36000 bph!

En het glaasje is ehh…

De volgende sneltikker in je verzameling en een mooie, Martijn.(tu)(tu)
Volgens mij was dit de concurent voor de Seiko High beat modellen.
Ik heb ze wel eens gevolgd maar de prijzen liepen altijd vrij hoog op.:wink:
Zo,n glas is toch gewoon te vervangen door een gewoon Plexiglas ?

Leuke verassing , zo’n gokje is toch leuk als het goed uitpakt .

Hij is inderdaad leuk :slight_smile: Mijn meest “luxe” Seiko’s gaan “slechts” tot 28800 bph :wink:

En zo’n glaasje, er schijnt wel aan te komen te zijn, maar wel heel moeilijk. Als ik makkelijker aan zo’n plexiglaasje zou kunnen komen zou dat een goed alternatief zijn :slight_smile: (tot ik het origineel vind)

Mijn beste,

Wie niet waagt, wie niet wint!!
Goed hoor.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Met een beetje mazzel heb ik een glaasje op de kop getikt. (op de link klikken, ietsje naar beneden scrollen)

http://page5.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/e132998302

Hoe heb je die dan gevonden:S, en hoe weet je het onderdeelnummer van het glas ?
Dat zou mij nooit gelukt zijn.
In de vertaling staat dat dit kristalglas is geloof ik.
Hopelijk heb je een beetje kennis van de Japanse taal om dit te kunnen bestellen. :+

op thewatchsite.com was “sweephand” zo vriendelijk mij het onderdeelnummer te geven en even later de link naar de yahoo Japan pagina. Toen ik op de link klikte (onleesbaar inderdaad) zag ik een grote banner bovenaan met “foreign buyers click here!” (zoiets) toen ik daar op klikte kwam ik op http://buyee.jp/ (klik op “english”) dat is een “third party buyer” voor buitenlanders die in japan ergens op willen bieden. Zij bieden “in mijn naam” het item gaat naar hun vestiging in Japan en zij sturen het naar mij op. (als het goed is)

Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren maat ik hou jullie op de hoogte :slight_smile:

Gelukkig dat deze ingewikkelde methode te gebruiken is, hopelijk heb je hem snel binnen.

Wow, Martijn, als dat uurwerkje mooi schoon gemaakt is, is dat een lust voor het oog!!!
Succes met het opknappen en ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!

BTW: vond vorige week nog een Seiko HiBeat in een rommeldoosje…
Rechthoekige kast en een bruine plaat.
Kan nu ff geen foto’s maken, m’n rug zit een beetje op slot…

Sterkte met je rug! Weet je de nummers op het achterdeksel?

Dank je!

Nr. 340661 en 5246-5010

Deze King Seiko dus:

http://www.relojes-especiales.com/foros/foro-de-compraventa-relojes-fcvr-700/king-seiko-modelo-5246-5010-ano-1973-a-281018/

Uit april 1973 dus :slight_smile: Ik heb óók zo ééntje, een “opknapper” met helaas een beschadigde wijzerplaat.

Als je met een loep naar mijn wijzerplaat kijkt, zie je een heeeele lichte aantasting rechtsboven, maar niet in die mate zoals door jou getoond.
Het glas is gelukkig ook nog erg mooi…
Zal er binnenkort eens een bandje aan doen en gaan dragen.

Proficiat met deze Japanse snelwandelaar (tu)
Ben benieuwd naar het eindresultaat, overigens
groeit de verzameling met de week lijkt wel.
Als het virus je eenmaal te pakken heeft… :smiley:

mvg