Wat staat er op jullie verlanglijstje?

Hoi,

Blijft een echte topper!

Groet,

Nico.

• Blancpain Air Command (de vintage versie, natuurlijk)
  • Heuer Autovia.

Een heel leuke site over dit topic:
http://www.onthedash.com/docs/Collecting548.htm

Menno

Heuer Autavia GMT:

Ooit zou ik een Rolex seadweller willen hebben… Beetje een holy grail
. Heb je zelf al eens gedacht aan een Omega speedmaster professional? Enigste wat niet matched is de waterdichtheid tot 100m :wink:

Cheers
Eric

Eigenlijk…als ik heel eerlijk mag zijn: gewoon niets meer. Ben monenteel helemaal tevreden met het weinige dat ik heb. :smiley:
Neen, eerlijk, ik zou echt niet weten wat. Natuurlijk zijn er wel klokken die ik mooi vind, maar je moet ze nog kunnen dragen ook. Ik denk dat ik zelfs eerder wat ga afbouwen, en dan zie ik wel wat er op me afkomt. Ik heb mooie mechanische horloges, zeer precieze quartz-horloges, enkele stemvork horloges, een mooi doosje LED-horloges, dus van alles iets. :wink:

Op mijn verlanglijstje staat eigenlijk te veel op om op te noemen.
Op zich heb ik wel genoeg horloges, maar als ik tegen iets leuks aanloop…

Liet van de week een extreem kostbaar zwart horloge zien aan mijn vriendin. Die vroeg direct: heb jij eigenlijk wel een zwart horloge, dat zou ook wel stoer zijn erbij?
Kijk, daar kan ik wat mee. Dus een mooie pvd-gecoate Sinn of andersoortig toolhorloge, helemaal gaaf. Liefst met tritium (Traser of zo?, maar een mooie van Ball Watch lijkt me ook te gek). Misschien in de tussentijd gewoon een new gents van Swatch (de All black).

Wil ook nog wel graag een speedmaster hebben. Twijfel nog wel over 1 van mijn geboortejaar of een nieuwere tweedehands. Prijsverschil daartussen is wel erg groot. Is toch wel (imo) een icoon onder de horloges.

Ultieme horloge op mijn wishlist is er 1 van Lange & Sohne. Ik weet nog helemaal niet zo veel van dit merk, maar op de 1 of andere manier spreekt het mij erg aan. Misschien komt het er nooit van, ik spaar er in ieder geval niet voor.

Hmm… Ik had de Senator chrono XL nog niet eerder gezien… Beetje groot, maar wel erg fraai - voor een chrono :wink:
Weet je of 't een handopwinder is of een automaat ?

Van GO vind ik de evo sport met grote datum en zwarte wijzer plaat (en natuurlijk de stalen armband) erg mooi… Ook 44mm geloof ik…

Groet
Mark

Hey - ik sluit een Seiko’tje van 100-200 EU zeker niet uit… Enig idee welk model aan de kwalificaties voldoet ?

groet
Mark

Maar alle speedy’s zijn toch chrono’s en hebben alleen een “centrale secondewijzer” als de chrono loopt ?

Groet
Mark

GO XL is een automaat. 44 mm is groot voor een redelijk klassiek horloge. Mijn mening. Erg mooi afgewerkt.

Mark, ga gewoon voor de Milgauss! Die wilde je een tijd geleden al, en is nog steeds een hele fraaie klok. En met je eens, zonder het groene glas, zwarte plaat (inmiddels “in the house”).

Ik kijk toch nog steeds naar de Eterna Vaughan big date (alhoewel een datum op een klok me in de regel niet aanstaat).

joepb Schreef:

Weet bijna zeker dat deze er dit jaar nog gaat
komen!! Hoe meer ik er naar kijk (al een half jaar
bijna een half uur per dag:)) hoe mooier ik 'm
vind en zekerder ik ben…maar…je weet t maar
nooit:)

gr.Joep

http://i735.photobucket.com/albums/ww353/joepbroun
s/OSATW02.jpg
s/OSATW01.jpg

Leuk om te zien dat sommige wensen uitkomen :slight_smile:

Niets, ik heb het al :smiley:

Oeps…beste horloge liefhebbers en vrienden…
Ik durf het hier niet te schrijven wat er zoal nog op mijn verlanglijstje staat.
Tja het waarom??? Das hier andere koek!
Als je te vlug na elkaar 2 uurwerken koopt dan is er een soort “meezingerfan” die daar commentaar durft op te geven en direct uw rekening maakt!!! zie vorige topics.
Dus blijf ik wederom heel ingetogen…:stuck_out_tongue:

Hartelijke groeten uit Gent, België…Walter

(België is het land waar het gras veel groener lijkt)

Sehr Geil (en ik ben niet eens een Duitser).
Dit komt voor mij heel dicht in de buurt van het ultieme sportieve horloge.

op de lijst:

Orientstar "bullit"200M (geel)
Citizen ecozilla 300M
Benarus Remora
Seiko sawtooth quartz (oranje of carbonzwart)

Groeten,
Marijn

Mijn whishlist;

Marathon J-SAR;
CASIO riseman;
Seiko SRP043;
Sinn 857

Gr Ron

Lang over nagedacht maar denk dan toch een Omega Seamaster Co-axial!

Goeie keus!!

gr.Joep

Ik heb redelijk wat op het verlanglijstje staan:

• Tissot T-Touch Expert Titanium

Dat is dus een horloge waar ik al helemaal uit ben, maar wil nog twee horloges maar weet nog niet welk merk/type dat worden:

Ene wat ik zoek moet iets als een Stowa of Kemmner Marine zijn.
Dus een mooi groot, maar rustig horloge. Witte wijzerplaat, blauwe wijzers en cijfers. Mooie bruine lederen band zou ook wel mooi zijn.

Andere bestaat wel, maar is gewoon lastig te vinden.
PVD zwart horloge met blauwe tritium. Die zijn er inderdaad genoeg, maar ik zoek er eentje met een mechanisch binnenwerk en geen quartz. En als we dan toch bezig zijn ook nog met zichtbode. Traser had er eentje, maar die wordt niet meer gemaakt :frowning:

joepb Schreef:

Goeie keus!!

gr.Joep

s/Seamaster04.jpg

Tja, nu ik hem zo weer zie… laat maar zitten!

:wink: :+

Volgens mij heeft Seamaster er nog eentje, die neem ik tzt wel over… weet ik zeker dat het een hele nette is! :wink: