Wat staat er op jullie verlanglijstje - qua horloges dan ?
Ik ben een “langzame koper” - de laatste aankoop is alweer ruim een jaar geleden geloof ik.
Ben op zoek naar iets simpels;
ongeveer 40mm in diameter, niet te dik (max 13 mm)
geen chrono
centrale secondewijzer
datum hoeft niet perse, maar een datumloupe is een dealbreaker
stalen band van goede kwaliteit (massief; niet “gevouwen”).
waterdicht tot minimaal 60-100m
“hufterproof” zodat ik 'm altijd zonder zorgen om kan doen.
geen glazen bodem, tenzij er een werkelijk wonderschoon uurwerk in zit.
Ik zit te denken aan een IWC mk XVI, wellicht zelfs een Milgauss (hoewel die wel iets dikker is dan 13mm, maar hij past goed). Anders iets van Ball - hoewel de meeste wat groter zijn.
De oudere modellen van IWC’s Aquatimer hebben ook mijn interesse - hoewel ze wat groter zijn dan ik eigenlijk zou willen, hebben ze wel een bijzonder fraaie stalen band.
Ik moet ook nog eens goed door de Sinn catalogus kijken, wellicht dat daar wat bij zit.
Kortom - ik weet 't ongeveer, maar ben er nog niet uit
Ik heb geen haast, dus geen post “incoming” van mij binnenkort…
Ik zocht zo’n beetje dezelfde specificaties als jij, in een horloge.
Toen ik (2 weken geleden) op pad ging - Kwam ik bij TAGh Carrera Twin-time -
en de Breitling Aeromarine Colt II - uit…
De keuze is op de laatste geworden, hij is niet al te groot en is geen hufter-macho horloge
Op mijn verlanglijstje staat nu een Casio G-Shock in kanarie gele uitvoering
Weet bijna zeker dat deze er dit jaar nog gaat komen!! Hoe meer ik er naar kijk (al een half jaar bijna een half uur per dag:)) hoe mooier ik 'm vind en zekerder ik ben…maar…je weet t maar nooit:)
Voor de rest bots ik meestal wel tegen overige leuke dingetjes aan, maar ben momenteel meer aan het bekijken welke klokjes weg mogen zodat mijn wenslijstje afgevinkt kan worden
Mooie klok ook, één keer om gehad en vond hem toen wel extreem dik. Deze is wel een stuk rustigen met de sunburst wijzerplaat! Voor mijn gevoel een klok die je of lelijk vind of mooi. enne ik vind hem mooi!
De Sixties Chronograph en de Chronograph XL heb ik om de pols gehad. Al is de laatste iets te groot(44mm) De andere zijn 42mm, meer mijn maat. Wat een mooi merk.
Senator Sixties Panorama date.
Senator Sixties Chronograph
Senator Chronograph XL
Mooie klok ook, één keer om gehad en vond hem toen
wel extreem dik. Deze is wel een stuk rustigen met
de sunburst wijzerplaat! Voor mijn gevoel een klok
die je of lelijk vind of mooi. enne ik vind hem
mooi!
Gezien de interessante invalshoeken voel ik me genoopt te reageren (dikkevandalen?)
MarcV: je specificaties sluiten ook aan bij Seikootjes van onder de 100 a 200 euro.
de glashutte fotos zijn zeer fraai, mooie gestileerde horloges. ik vroeg me af hoe goed die in volle zon of in het donker afleesbaar zijn. op deze fotos zijn het allemaal plaatjes.
mijn verlanglijstje is ongelovelijk simpel
een vintage Rolex Prince, en daar is veel keus in maar de selectie wordt:
*grote secondenwijzer dial
massief goud geen verguld of reinforced als het ff kan, karaat maakt niet uit.
wit goud of platina
een “stepped” case, railway noemt Rolex dat type,maar de Alpina Gruens hebben nog mooiere cases.
geen frankensteiner, risicos genoeg bij een Prince
een Gruen of Alpina Gruen mag ook, van de laatste heb ik hier al een zilveren versie laten zien een dik jaar geleden.
*bij voorkeur uurwerk met balance protector en stofkap, die zaten er soms wel soms niet op.
*bandje is meestal leer, maar aan te passen.
originele doosje? die gaan los al voor ettelijke honderden euros maar t zou leuk zijn.
een stainless steel stepped case valt ook te overwegen/
je ziet ze weinig en er zijn een paar mooie gepasseerd de laatste 2 a 3 jaar. de 14 K wit gouden moet je snel bij zijn.
Op horlogegebied heb ik nauwelijks wensen meer.
Een leuke anadigi komt er nog een keer, gewoon voor de fun.
Een leuke automaat chrono, liefst behoorlijk plat, en met subdails in dezelfde kleur als de rest van de dial. De cijfers mogen absoluut niet verstoord worden door de subdails.
Eventueel een radiografisch horloge. Ik heb leuke van Junghans gezien.
Voor alle drie geldt: ik moet er tegenaan lopen, en het mag geen hoofdprijs kosten.
Tijd heb ik zat, dus ik zie wel of er ergens een leuke “deal” te maken valt.