Wat te bieden op deze Omega?

Dat zeker niet.

Ik denk 300 euro max. De verkoper klinkt wel erg louche, trouwens. Is het een forumlid?

2 likes

Wat ben jij toch streng zeg… :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarop gebaseerd? Er is zoveel onduidelijk, voor hetzelfde geld is het een dramahorloge.

1 like

Zou zo maar kunnen, gezien de reacties van bepaalde leden in dit topic :joy:

Indien TS uiteraard de nodige vragen heeft gesteld en zich er goed bij voelt.

:joy::joy:ik ben gewoon een zure oude man!

1 like

Is dat bij alle vintage omega’s het geval dat de kleur van de interne onderdelen origineel allemaal dezelfde kleur hadden?

En is het bij een horloge van circa 50 jaar oud dan niet vreemd dat er een keer zeer groot onderhoud is uitgevoerd?

Ben nog niet zo ervaren, dus leer graag wat bij😉

Geen idee, zou zomaar kunnen. Meneer heeft nu een prijs van 800 genoemd, dus ik denk dat het voor mij dan ook ophoud :upside_down_face:

1 like

Hij zegt 1964. Heb een foto van de binnenkant gevraagd, maar hij wil m zelf niet openmaken. Denk inderdaad dat de conclusie is, wat hier ook door andere wordt gezegd, dat ik deze lekker laat varen :grin:

4 likes

Vooropgesteld dat ik deze ook zou laten gaan:
Als het horloge inderdaad net geserviced zou zijn zou ik hem zelf ook liever dichtlaten.

Kon zijn mond niet verder open. Je moet maar durven, voor een onbetrouwbare horloge die je van binnen niet kunt zien, want daar zal de verrassing wel zitten.

1 like

Maar laten we wel wezen, allee mensen die nu 200 en 300 euro roepen zouden hem ook niet voor 200 of 300 euro in het blauwe deel zetten. :innocent:

4 likes

ik heb een zeldzame cal 343 (ooit maar 5000 van gemaakt ), en die heeft geen verkleuringen in het binnenwerk, alle metaaldelen hebben dezelfde kleur patina zoals ook een courante Genève cal 601 die ik heb, met overal hetzelfde patina in het binnenwerk. Dus als je een licht en een zeer donker onderdeel ziet in een 60 tot 70 jaar oud uurwerk is het niet meer origineel, en dat is het punt. het moet zo veel mogelijk origineel zijn, asjes en veren heb ik het niet over.

3 likes

800 is los van de realiteit.

Run for the hills.

2 likes

De bruggen, platine etc. waren bij Omega gewoonlijk in dezelfde kleur. Tijdsverloop en zelfs de minieme hoeveelheid vocht in de lucht kan wel wat verkleuringen veroorzaken over een zeer lange periode, maar gewoonlijk zit het bij Omega zéér dicht bijeen.

Is dat niet het geval, dan is er of sprake van serieuze waterschade op delen, of van vervanging.

Nu is vervanging van delen na 50+jaar niet zo bijzonder, maar wel bij een NOS horloge, dat niet of nauwelijks gelopen zou hebben. (uitzondering: de veer die kracht verliest, maar dat is een gewoon vervangingsonderdeel).

Let wel, opwindraderen zijn staalkleurig, alleen bruggen en platines zijn verkoperd bij Omega.

1 like

max 250 in deze staat. diameter is 33mm zonder de kroon. draagt klein. was een simpel model. h.g. ed

Wat is dit nou weer voor pure onzin reactie man. Dit slaat echt nergens op.

Een seamaster 600 is een geliefd model. Een nette brengt ook eenvoudig 500+ euro op. Boeit niks dat hij klein, simpel of wat dan ook is.

Graag niet meer van die onzin uitkramen oke?

1 like

Een run of the mill Omega’tje heeft nog nooit meer opgebracht toch?

2 likes

Ik zou zeggen dat een merk als Omega toch het dubbele opbrengt van een instap merk als zoals Eterna. :smile:

1 like

Lekker laten lopen, als deze geen vp noemt.
Vaag verhaal cq vaag figuur.