Wat te bieden op deze Omega?

Hallo, ik ben van plan om wellicht dit horloge te kopen, maar de verkoper wil geen prijs noemen. Wat is een schappelijke prijs om te bieden op dit horloge? Staat is nagenoeg perfect, zo goed als NOS. Bedankt voor de hulp!

Kijken we naar hetzelfde horloge?

14 likes

Geen prijs willen noemen? Laag bod doen en kijken wat het antwoord is.

5 euro, gauw.

afbeelding

9 likes

Dit horloge is niet NOS!
Hoe zit 't met werking, service?

3 likes

Kast is zeer netjes lijkt

Wel waterschade dus niet nos

Ik zou eerst eens 200 bieden en dan kijken wat hij zegt

het interne caliber, komt dat overeen met het jaartal? foto binnenkant absoluut nodig voor een waardebepaling
enkel caliber 601

of ,611 en 613 mogen er in zitten, anders is het een frankenwatch, en je moet het serienummer van het caliber checken op https://serial-number-decoder.co.uk/omega/omega.htm .

de kleur van de interne onderdelen moet overeenkomen ( zitten er onderdelen in van een andere kleur , heb je te maken met een samenraapsel, of een zeer groot onderhoud, en dan moet je je afvragen waarom.

6 likes

voorbeeld

1 like

Loopt, perfect laatst geserviced als t goed is

Ga ik dat eens doen! Kijken wat ie dr op te zeggen heeft.

1 like

Zou wel om bewijs van service vragen

Ik zou eerst om een uurwerkfoto en bewijs van service vragen voor ik überhaupt een bod zou doen.

4 likes

Leuk horloge, maar zoals al aangegeven zeker niet perfect. Is flink wat vocht bij de wijzerplaat/wijzers geweest. Met aantoonbare service zou ik zeggen rond de 500€, zonder 300-350€.

3 likes

volgens mij is niet bieden de enige optie. teveel onduidelijkheden. niet aan beginnen. gewoon even verder zoeken.

1 like

Dit horloge is overduidelijk geen NOS. Beginnen met 200 lijkt me ok.

1 like

Het is maar wat je zoekt. Als je op zoek bent naar een exemplaar in zeer nette staat, dan is dit niet het horloge dat je zoekt. Ik heb geen verstand van Omega, maar heb zelf een groot aantal vintage horloges.
Als je zo’n horloge verkoopt, dan moet je duidelijk zijn over wat je aanbiedt. Dat geldt zeker voor een vintage horloge. Als de verkoper het over NOS heeft, dan kan je ook twijfelen over de rest.

Lekker verder zoeken. De zoektocht is vaak het leukst en de juiste komt vanzelf een keer voorbij.

Zit er trouwens een barst in het glas?

3 likes

Als een verkoper zegt dat deze Omega ‘nos’ is, terwijl er sprake is van waterschade, dan zou ik een deur verder kijken en hem laten lopen.

4 likes

Service moet aantoonbaar zijn, of je moet met een Timegrapher zien dat alles prima is (gang, amplitude etc.), je wilt ook zien of de waterschade het uurwerk heeft aangetast.

Persoonlijk knap ik altijd nogal af als mensen wel willen verkopen maar geen prijs willen noemen…
Je wilt er toch vanaf? Nou, dan heb je ook wel een bedrag in je hoofd…

1 like

Sluit ik me helemaal bij aan. Geen prijs willen geven en ook nog dit ding als NOS bestempelen, daar was het voor mij al klaar. Gegarandeerd komt hij -op het moment dat je vraagt naar de service geschiedenis- ook nog met een verhaal over een full service maar is ie zijn briefje kwijt en krijgt hij zelf de kast niet open om het uurwerk te laten zien. Kansloos…

1 like

Gewoon zeggen dat de servicekosten hoger zijn dan de huidige waarde van het horloge. Maar ik weet het goed gemaakt, neem het voor niks van je over en dan mats ik je het verschil. Deal? :wink:

1 like