Ik heb ook best wel medelijden met jou @BroederBill al die horloges gelijk zetten. Gelukkig is het meerendeel automaatâŠ
Ik neem gewoon een ander horloge uit de bak morgen en zet dat juistâŠ
Wat te doen?
Nou, niet zoveel eigenlijk. De automaten staan toch stil en mijn casio synchroniseert elke nacht.
Blijft er een Quartz GS en Seiko over. Die kan je per uur verstellen.
Maandag meteen naar de DNK om alle quartzen goed te zetten!!!
Het grootste probleem zijn de digitale klokjes op batterij waarvan ik elke keer weer vergeten ben welke knopjes ik in welke volgorde hoevaak moet indrukken om in het menu te komen waarin ik de wijzers kan verzettenâŠ
En het koekoeksklokje op batterijen. Elke keer ben ik weer vergeten of hij, als je er een uur lang de batterijen uitgehaald hebt, de wijzers net voor of net na 12 uur moet zetten om hem âop slagâ te hebben als je de batterij er weer in doetâŠ
Nu ben ik een simpele boer die alleen driehandertjes heeft (een quartz chronograaf daargelaten), en zelfs geen enkel horloge met dag-aanduiding.
Al mijn horloges (quartz uitgezonderd) staan gewoon stil tot ik ze op pak om ze juist te zetten voor de dag(en) dat ik ze draag.
Ik heb dat hele probleem dus niet.
Verder zet ik mân horloges nooit tegen de klok in gelijk, al is één uurtje overkomelijk voor echt alle uurwerken die ik in de doos heb liggen.
Waar ik me wel het hoofd over breek is hoe ik mijn wiel-kwikbarometer en hygrometer gelijk zet bij dit soort gelegenheden.
Vreselijk. Gelukkig heb je er een uur extra voor gekregen. Dat moet net lukken.