Wat te doen bij gestolen horloges?

Ik weet niet of het verstandig is om dit te roepen … :thinking:

1 like

Wat precies?

Valt mee, voor 250 euro heb je een best goede

Vroeger… Je wil niet weten hoeveel fraude er gepleegd wordt. Volgens mij staat in de voorwaarden van een verzekering dat je een taxatierapport moet aanleveren voordat het goed verzekerd wordt. Bij niet apart verzekerde goederen geldt volgens mij over het algemeen de dagwaarde.

1 like

Klote zeg! Ik hoop dat het goed komt voor je.

Ja ok, maar dan nog. Ga je voor 1000 euro horloges een kluis monteren terwijl je het risico loopt dat je halve huis afgebroken wordt om deze kluis mee te nemen? Een kennis van mij dat had niks in zijn kluis liggen, maar deze wel afgesloten. Komt hij na een weekendje weg thuis, is de muur waar hij de kluis aan vast had gemaakt compleet gesloopt en de lege kluis verdwenen…

1 like

Bij mij ging het vrij makkelijk

Alle nieuwaardes kreeg ik vergoed incl. vergelijkbare waardes van vintage horloges hoe ze op bijvoorbeeld ebay te koop staan.

Als ik geen bon kon overleggen was dus ook geen probleem.

Ik had wel fotos en natuurlijk mijn aangifte vd politie waarin alle horloges stonden.

Sowieso echt superkut!

Helaas zal je waarschijnlijk nooit meer terugzien je horloges als je dat uberhaupt al wilt na de bevuiling van de dievenhanden.

Politie doet achteraf helaas niks meer hiermee, in mijn geval hadden ze een dag later het inbrekers klupje op heterdaad een straat achter ons gepakt… maar helaas duurt een huiszoekingsbevel maanden om voor elkaar te krijgen en puntje bij paaltje doen ze dat niet voor de gewone burger bij een gewone inbraak.

Wat een klotenieuws zeg! Ik kan me nog herinneren dat jij die toffe panda bij mij hebt gekocht.

Veel sterkte en hopelijk komt er een goede afwikkeling!

1 like

Heel erg vervelend allemaal. Sterkte.

Thanks Sebastiaan!

Sterkte en succes met de afwikkeling gewenst, het is erg jammer van die mooie horloges van jou!

Daar word je ook niet echt blij van nee.

1 like

Klopt daarom schreef ik ook:
overleg met de verzekeringsmaatschappij

Volgens klanten zijn alle steentjes diamanten van 1 of meer karaat en alle sieraden duizenden waard.

1 like

Ik begrijp het tot op zekere hoogte ook wel. Echter vraag ik mij af hoe je een goede taxatie kan doen op basis van foto’s? De staat van het uurwerk is daar lastig op te zien.

1 like

Mooi klote dit zeg😡

Even een tip. Hou marktplaats in de gaten. Het is wel voorgekomen dat een sieraad hier te koop word aangeboden. Dief weet vaak niks van emotionele waarde van horloges ed. Verkoopt ze vervolgens aan een “eerlijke” opkoper die de handel aanbiedt. Zo hebben wij wel vaker erfstukjes bij de rechtmatige eigenaar af kunnen leveren.

Succes👍

1 like

persoonlijk heb ik overal een taxatierapport bij en een extra juwelen verzekering.was een eis van de verzekering. succes met de afhandeling

In mijn geval een aantal jaren geleden was ook alles weg na inbraak. Toen was er wel een iemand van de verzekeringsmaatschappij langsgeweest om een lijst op te maken. De enige eis was dat ik een factuur of een afschrift van de pintransactie of bankoverschrijving kon overleggen van elk specifiek horloge. Ze moeten wel op de aangifte staan. Alles hebben we toendertijd keurig vergoed gekregen…zelfs een beetje spaarpotgeld.
Eigenlijk vond ik de horloges die toen gestolen waren niet eens het ergste…alleen dat zo’n smeerlap door je huis heeft gelopen…bah.
Er waren zelfs fotoboeken en paspoorten meegenomen en mijn vriendin d’r lingerie was doorzocht. Ze heeft alles weggegooid…
Nu hangen er camera’s en liggen er 2 knuppels in huis…de volgende gaat serieus horizontaal mijn huis uit!!

Bij mij is ooit ingebroken en is een substantieel deel van mijn verzameling meegenomen. Heel vervelend maar leuke is wel dat de man van de verzekering bij mij thuis kwam en meteen geloofde wat er was weggenomen toen ik een post liet zien op ons forum waarin ik onze leden vroeg uit te kijken naar de horloges die weg waren. Verder heb ik op chrono24 een indicatie laten zien van de geschatte waarde.
Afhandeling door de verzekering ging daarna heel vlot al heb ik slechts een deel vergoed gekregen. Maar ja dat stond ook in de polisvoorwaarden. Idee voor je?

Verschrikkelijk.
Heel veel sterkte.

Dit lijkt mij zo op het eerste oog het beste advies.

1 like