Ik heb mijn nieuwe smartphone eens van m’n portemonnee laten glijden en pats, op het glas. Kwam ik erachter dat ik het via de inboedelverzekering kon verhalen! Volgens mij zou het ook kunnen zijn dat jouw spullen buitenshuis ook zo verzekerd zijn, maar moet je in de voorwaarden nazien. En nee, dat is geen oplichting maar gewoon verzekerd.
De optie van Nomos zelf houdt wel in, dat vrijwel zeker de kast vervangen zal worden. Zo’n buts in de rand laten ze echt niet de deur uit gaan. Is dikke “kassa” vrees ik.
Mijn ervaringen met Nomos aftersales zijn niet best, maar dat is lang geleden. Hoop dat ze beter werk leveren inmiddels.
De laatste keer dat ik dat deed heeft Jan een reparatie gedaan aan een Lord Matic die vrijwel niemand in dit land zou kunnen. Maar het horloge was wel 6, zegge zes, maanden onderweg.
Ai! Dat is niet best. Ik zou hem via een AD naar Nomos laten sturen, prijsopgave vragen en de rekening presenteren aan je vriendin. Je bent in mijn ogen dapper als je zelf voor de kosten zou opdraaien. Maar het zou je natuurlijk wel sieren. Mijn verloofde liet een paar jaar geleden mijn iPad kapot vallen, ze heeft hem (uit haarzelf) weggebracht en de rekening betaald. Aan het lenen van spullen zitten consequenties vind ik. Maar niet iedereen heeft dezelfde mening natuurlijk. Succes in ieder geval, klote is het zeker
Balen.
Zoiets (eigen toedoen) claimen bij verzekering is imo geen fraude maar wel mede de oorzaak dat de rest van Nederland een hoge premie betaald.
Pech en op de blaren zitten.
Alle ongelukken die bij mij op werk, inclusief woon-werk-verkeer plaatsvinden zijn via de verzekering van ons bedrijf verzekerd. Dit is wellicht ook zo bij de werkgever van je vriendin?