wat te doen.....f*kerdef*kerdef*k???

Hoi Allen,

Vriendin heeft vanmorgen op haar werk de zwaartekracht volgens Isaac Newton getest en de Nomos Tangomat heeft verloren van een stenen vloer…

Secondewijzer is los geschoten, er zit een deukje in de bovenrand links en ,helaas, hij heeft ook geen hartslag meer…

Wat is, volgens jullie, de beste oplossing?

1. Wegbrengen naar Wesseling en Vreeker?

2. Opsturen naar Nomos?

En voor degene die dit ook hebben meegemaakt, is er een mogelijkheid om de schade via de verzekering (buitendekking) te declareren?

Alvast bedankt…

Nico:sunglasses:

1 like

Oei :scream:

Ik zou hem naar Nomos sturen, wie weet wat er allemaal kapot is van binnen.

Hangt van je voorwaarden af (all-risk of niet) en vaak zit er op sieraden een (niet erg hoog) maximum

1. Een andere vrouw zoeken.
40 likes

Da’s balen! :grimacing:

Nomos kosten voor een standaard service vallen relatief mee:

In-house movements with manual winding:
Alpha: 220 EUR
DUW 4101/Beta: 245 EUR
DUW 4301/Gamma: 285 EUR
DUW 4401/Delta: 310 EUR

In-house movements with automatic winding:
DUW 5001/Epsilon: 290 EUR
DUW 5101/Zeta: 315 EUR
DUW 5201/Xi: 400 EUR
DUW 3001: 290 EUR
DUW 6101: 315 EUR

Prijzen inclusief te vervangen onderdelen agv slijtage. Bij schade komt er mogelijk wat bij.
Ik zou Nomos zelf overwegen.

1 like
  1. blij zijn dat persoonlijk leed is voorkomen (beter een nomos dan haar gezicht);
  2. even langsrijden bij Jan Ubbels als dat voor je in de buurt is;

Ik zou dit proberen te claimen onder je inboedelverzekering. Een vriend van me heeft dat ook eens gedaan toen hij thuis zijn telefoon liet vallen.

NB: het toverwoord is ‘THUIS’

1 like

:laughing:

17 likes

Ik heb mijn nieuwe smartphone eens van m’n portemonnee laten glijden en pats, op het glas. Kwam ik erachter dat ik het via de inboedelverzekering kon verhalen! Volgens mij zou het ook kunnen zijn dat jouw spullen buitenshuis ook zo verzekerd zijn, maar moet je in de voorwaarden nazien. En nee, dat is geen oplichting maar gewoon verzekerd.

1 like

Dat is meestal wel verzekerd. En vaak groeit alles weer redelijk netjes aan elkaar.

Balen…denk gezien de schade naar nomos sturen. En volgende keer gewoon een Swatch geven. 1 kunnen niet gauw stuk 2 vervangen is relatief goedkoop.

De optie van Nomos zelf houdt wel in, dat vrijwel zeker de kast vervangen zal worden. Zo’n buts in de rand laten ze echt niet de deur uit gaan. Is dikke “kassa” vrees ik.

Mijn ervaringen met Nomos aftersales zijn niet best, maar dat is lang geleden. Hoop dat ze beter werk leveren inmiddels.

Dat dus.

Dat dus. :slight_smile:

De laatste keer dat ik dat deed heeft Jan een reparatie gedaan aan een Lord Matic die vrijwel niemand in dit land zou kunnen. Maar het horloge was wel 6, zegge zes, maanden onderweg.

Ai! Dat is niet best. Ik zou hem via een AD naar Nomos laten sturen, prijsopgave vragen en de rekening presenteren aan je vriendin. Je bent in mijn ogen dapper als je zelf voor de kosten zou opdraaien. Maar het zou je natuurlijk wel sieren. Mijn verloofde liet een paar jaar geleden mijn iPad kapot vallen, ze heeft hem (uit haarzelf) weggebracht en de rekening betaald. Aan het lenen van spullen zitten consequenties vind ik. Maar niet iedereen heeft dezelfde mening natuurlijk. Succes in ieder geval, klote is het zeker :pensive:

1 like

D’r wordt niet aan mijn darmen gerammeld…dat doen ze zelf al…:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Tja, ze is verpleegkundige dus de Nomos en sieraden moeten af…ze moest iets uit haar kastje pakken in de kleedruimte met deze afloop…

Persoonlijk zou ik hem naar Nomos sturen, het doet even zeer maar daarna is hij weer als nieuw.:ok_hand:

Deze optie aan haar voorgelegd…wordt slapen in de garage:expressionless:

1 like

Balen.
Zoiets (eigen toedoen) claimen bij verzekering is imo geen fraude maar wel mede de oorzaak dat de rest van Nederland een hoge premie betaald.
Pech en op de blaren zitten.

1 like

serieus? Je laat je vrouw dat betalen? Wauw…

Allereerst balen…

Alle ongelukken die bij mij op werk, inclusief woon-werk-verkeer plaatsvinden zijn via de verzekering van ons bedrijf verzekerd. Dit is wellicht ook zo bij de werkgever van je vriendin?