Wat te doen in Genève betreffende horloges?

Beste forumleden,

Ik zit momenteel in de trein naar Zwitserland, waar ik met een goede vriend van mij de “tour du mont blanc” ga lopen. 170km trektocht door de bergen in Zwitserland, Frankrijk en Italië.

Nu komen we voor de route langs Genève, over ongeveer 6 uur zijn we daar. Na onze trektocht blijven we wellicht nog even in Genève. Maar goed, als je daar toch bent: zijn hier nog mogelijkheden betreffende horloges?

Heb ik hier meer kans om een stainless steel Rolex te vinden, hebben ze hier de moonswatch op voorraad, moet ik hier mooie exclusieve Pateks of APs gaan bewonderen???
Ik heb geen idee.

Wellicht kunnen jullie mij hiermee verder helpen!?

Foto voor de sfeer.

7 likes

gemiddelde salaris in CH 2 maal NL, dus een simpele moonswatch kost daar 400CHF…koopje toch.

2 likes

Czapek bezoeken!
Rue de la Corraterie 18, 1204 Genève, Zwitserland

2 likes

Het eerste klopt, het tweede niet. Wij kochten een Moonswatch in Interlaken voor 250 CHF, ook rond de 250 euro. Geen idee hoe de leveringen daar zijn momenteel overigens, toen waren er toevallig een aantal binnengekomen, dus mijn vrouw heeft nu de rode met de Apollo capsules als wijzertjes.

1 like

geweldig!

2 likes

Mooie reis! Veel plezier daar. Verder geen info voor je want Genève is niet mijn terrein :joy:

1 like

Op Rue de Rhone zit bijna alles.

1 like

ik geloof dat @sj44k die stad kent als geen ander. kom er maar in!

1 like

Inderdaad, dat alleen al heerlijk windowshoppen!

1 like

Mooi man.
Dat heet herinneringen maken.
Hele fijne vakantie gewenst.

2 likes

mijn collega was in Zurich in de swatch winkel en vertelde me van die 400CHF, was er zelf niet.

1 like

Wow mooi reis man, mag ik ook meedoen? :slight_smile:

Je hebt in Zwitserland en Geneve voornamelijk Bucherer geloof ik. Wat betreft aanbod Rolex is het gelijk aan hier en volgens mij zijn ze ook niet heel happig “toeristen” iets te laten bestellen.

Mocht je iets kopen heb je wel btw voordeel van ca 8% geloof ik. Moet je wel een briefje inleveren bij de douane .

Ga gewoon lekker genieten bij Moser, Czapek etc. Denk dat je weinig kan kopen, maar niet geprobeerd is altijd mis. Veel plezier met je journey iig!

2 likes

Dank jullie wel allemaal voor de reacties :pray:t3:

En foto’s maken he! :+1:t2:

Jip, alleen is dat gedateerd, en was dat voor mijn horloge hobby, maar voor een leuk terras naar de alt stad. Verder vond ik Genève maar saai (lees ik had niet de middelen destijds om daar leuke dingen te doen want het is daar echt absurd duur)

1 like

Haha, heel Zwitserland is nogal saai. Maar er zijn weinig plekken waar zoveel eyecandy in de etalages ligt. Al was het dit jaar in Interlaken wel minder, mogelijk leveringsproblemen of verdwijnen van de toeristen uit Azië?
Ook leuk: Klokjes van onder de 10k blijven ‘s avonds gewoon liggen :grinning:

1 like